Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Premiera nowego Volkswagena Multivana. Wygląd, napęd, wyposażenie

Mariusz Michalak
Volkswagen Multivan Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSGFot. Volkswagen
Volkswagen Multivan Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSGFot. Volkswagen
Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSG

Volkswagen Multivan. Jak wygląda?

W proporcjach Nowego Multivana widoczne są zmiany. W porównaniu do poprzedniego modelu, wersja podstawowa jest teraz dłuższa i szersza. Jednocześnie Volkswagen Samochody Dostawcze nieco zmniejszył wysokość pojazdu, zapewniając praktycznie identyczną lub — z nowym panoramicznym szklanym dachem — nawet większą wysokość kabiny. Dokładne wymiary Nowego Multivana to: szerokość 1941 mm nie wliczając składanych bocznych lusterek (opcjonalnie elektrycznych) (+37 mm w porównaniu z Multivanem 6.1), długość 4973 mm (+69 mm) i wysokość nawet 1903 mm (-47 mm). Rozstaw osi wynosi 3124 mm (+124 mm). Multivan dostępny jest również w wersji przedłużonej. Przy identycznym rozstawie osi, od zderzaka do zderzaka ma 5173 mm, czyli jest o 131 mm bardziej kompaktowy niż poprzedni model.

Opcjonalnie, w nowym Multivanie zamówić można dwuczęściowy, panoramiczny szklany dach.

Volkswagen Multivan. Pierwszy Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in

Jednym z najważniejszych stałych parametrów specyfikacji konstrukcyjnej Nowego Multivana, było wyposażenie go w napęd

Volkswagen Multivan Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo
Volkswagen Multivan

Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSG

Fot. Volkswagen

hybrydowy typu plug-in. Multivan z napędem hybrydowym typu plug-in otrzymał w nazwie przyrostek eHybrid. Systemowa moc wyjściowa silnika elektrycznego i silnika benzynowego z turbosprężarką (TSI) to 160 kW / 218 KM.

Dzięki zastosowaniu akumulatora litowo-jonowego o pojemności 13 kWh, Nowy Multivan eHybrid najczęściej pokonuje dzienne dystanse korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Badanie przeprowadzone przed niemieckie Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej pokazuje, że 95% wszystkich codziennych przejazdów samochodowych w Niemczech odbywa się na dystansach krótszych niż 50 km. Hybrydowy układ napędowy plug-in został pomyślany w taki sposób, że Nowy Multivan eHybrid uruchamia się domyślnie w trybie zasilania wyłącznie energią elektryczną i dzięki temu zwłaszcza krótkie trasy pokonuje nie generując emisji dwutlenku węgla. Dopiero przy prędkości ponad 130 km/h włącza się oszczędny silnik benzynowy TSI.


[b]Volkswagen Multivan. Trzy czterocylindrowe silniki — 2 benzynowe i jeden wysokoprężny[/b]

Równolegle z hybrydowym układem napędowym typu plug-in, napędzany na przednie koła Multivan będzie dostępny z dwoma czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami o mocy 100 kW / 136 KM i 150 kW / 204 KM. W przyszłym roku dostępny będzie czterocylindrowy silnik wysokoprężny TDI o mocy wyjściowej 110 kW/150 KM.

Automatyczna skrzynia biegów DSG — standardowe wyposażenie nowego Multivana

Volkswagen Multivan Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo
Volkswagen Multivan

Nowy Multivan debiutuje jako pierwszy Bulli z hybrydowym układem napędowym typu plug-in. Wszystkie modele Multivana są standardowo wyposażone w dwusprzęgłową, automatyczną skrzynię biegów DSG

Fot. Volkswagen

Wszystkie wersje układów napędowych są standardowo zestawiane z dwusprzęgłową, automatyczną skrzynią biegów DSG. 6-biegowa skrzynia biegów DSG modelu eHybrid (DQ400E), to skrzynia opracowana specjalnie z myślą o układzie hybrydowym plug-in. Wraz z silnikiem elektrycznym stanowią jeden moduł. Skrzynia biegów stosowana z silnikami TSI, a później z silnikiem TDI, to skrzynia siedmiobiegowa. W Nowym Multivanie, po raz pierwszy w tej serii modelowej, wybór biegu odbywa się elektronicznie, w bardzo prosty sposób — za pomocą niewielkiego przycisku selektora DSG umieszczonego na desce rozdzielczej.

Jazda półautomatyczna — pierwszy Multivan z asystentem jazdy IQ.DRIVE Travel Assist

W Nowym Multivanie znacząco zwiększyła się liczba systemów wsparcia kierowcy. W zależności od specyfikacji, może ona obejmować ponad 20 układów. Zawsze montowane funkcje standardowe to: Car2X (lokalny system ostrzegania), system monitorowania obszaru przed pojazdem Front Assist wraz z funkcją awaryjnego hamowania City Emergency Braking, wspomaganie wymijania z nowym asystentem skrętu, dynamiczny wyświetlacz znaków drogowych, system ostrzegający przed zjechaniem z pasa Lane Assist oraz tempomat. Do innowacyjnych, nowych systemów należy IQ.DRIVE Travel Assist, który ułatwia półautomatyczną jazdę w zakresie od 0 do 210 km/h. IQ.DRIVE Travel Assist łączy w sobie nowy predyktywny tempomat adaptacyjny ACC (kontrola wzdłużna) i asystenta toru jazdy Lane Assist (kontrola boczna), tworząc nowy układ, który znacznie zwiększa łatwość prowadzenia i bezpieczeństwo w drodze.

Zobacz także: Skoda Kodiaq po kosmetycznych zmianach na 2021 rok

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty