Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Premiera szybkiego Audi RS7 Sportback

(mm)
Od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,9 sekundy, a jego prędkość maksymalną można opcjonalnie zwiększyć do 305 km/h. Takie osiągi prezentuje Audi RS 7 Sportback.
Fot. Audi
Fot. Audi

Konstruktorzy z Audi zdecydowali się na zastosowanie w najnowszym modelu długiej maski silnika, płynnej linii dachu i rozstawu osi wynoszącego 2,92 m. Sportowego charakteru nadają mu m.in. zderzak o wyrazistym konturze, częściowo przyciemnione diodowe reflektory, czarne, polerowane na wysoki połysk kratownice o strukturze plastra miodu, Stromo opadający tył zakończony jest wyrazistym spojlerem. Seryjnie samochód poruszać się będzie na 20-calowych kutych kołach aluminiowych z siedmioma podwójnymi ramionami.

Pod maską Audi RS 7 Sportback kryje się silnik 4.0 TFSI. Jednostka napędowa V8 biturbo, dzięki 3993 cm3 pojemności skokowej, generuje 560 KM w zakresie od 5700 do 6600 obr./min. Obie turbosprężarki typu Twinscroll, wytwarzające do 1,2 bara ciśnienia ładowania, osadzono wraz z ich iintercoolerami pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Z silnikiem współpracuje 8-stopniowa skrzynia tiptronic. Kierowca może wybrać tryb jazdy sportowej, komfortowej, ale także ma możliwość manualnej zmiany biegów.

Do "setki" auto przyspiesza w 3,9 sekundy. Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalny pakiet „dynamic plus” pozwala ją zwiększyć do 305 km/h. Samochód zużywa 9,8 litra paliwa na 100 km.

Auto wyposażone jest w napęd na cztery koła. Centralnym elementem układu napędowego jest zaprojektowany na nowo międzyosiowy mechanizm różnicowy o podwyższonej wartości blokowania. 

Fot. Audi
Fot. Audi

W Audi RS 7 Sportback seryjnie montowane jest sportowe zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, którego dynamiczna regulacja pozwoliła na obniżenie karoserii o 20 mm.

We wnętrzu uwagę zwraca zamaszysty poziomy łuk przebiegający u podstawy przedniej szyby. Środkowa konsola jest lekko pochylona w jego stronę. Sportowe siedzenia RS z wyraźnie zaakcentowanymi bokami i zintegrowanymi zagłówkami, dostępne są w wyposażeniu seryjnym

Seryjne wyposażenie obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację o czterech zakresach, nawigację MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch i system nagłaśniający Audi sound system. Oferta opcjonalnego wyposażenia high-end sięga od wyświetlacza na szybę Head-up-display przez system nagłaśniający Bang & Olufsen Advanced Sound System, aż po systemy wsparcia kierowcy.

Auto trafi do sprzedaży jesienią 2013 roku.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty