Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Premiery Audi na targach we Frankfurcie

(red) źródło: Mototarget
Podczas salonu samochodowego we Frankfurcie Audi przedstawiło wiele ciekawych pojazdów, które kuszą nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget


Audi A2 Concept

Audi A2 concept to elektryczny pojazd przyszłości. Studyjne auto ma klasyczną koncepcję rozplanowania przestrzeni zapewniającą wygodę czterem podróżującym osobom.

Ten samochód został wyposażony w wiele inteligentnych rozwiązań. Nowoczesna technologia nadwozia, udoskonalona ultralekka konstrukcja Audi, pozwoliła na obniżenie masy auta do zaledwie 1150 kilogramów. System Audi connect umożliwia połączenie z Internetem, układ kierowniczy i hamulce są sterowane czysto elektrycznie (by wire).

**CZYTAJ TAKŻE


Audi S7 Sportback oficjalnie [GALERIA]
Oficjalne zdjęcia nowego Audi S6 i S6 Avant

**

A2 concept jest czysto elektrycznym pojazdem. Jego litowo-jonowy akumulator schowany w podwójnej podłodze magazynuje 31 kWh energii, z czego 24 kWh jest przeznaczonych do wykorzystania. Silnik elektryczny zamontowano poprzecznie w przedniej części nadwozia. Jego 116 KM mocy maksymalnej (80 KM mocy długotrwałej) i moment obrotowy 270 Nm (160 Nm przy długotrwałym obciążeniu) są przesyłane na przednie koła przez jednostopniową przekładnię.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Studyjne auto przejeżdża w europejskim cyklu jazdy 200 km bez potrzeby ponownego ładowania. "Tankowanie" do pełna prądem o napięciu 400 V trwa około 1,5 godziny, w przypadku prądu ogólnie dostępnego w gospodarstwach domowych 230 V ładowanie trwa około czerech godzin. Audi A2 concept jest już przystosowane do nowej techniki bezkontaktowego ładowania (Audi Wireless Charging).

Audi A2 concept jest dynamicznym samochodem. Przyspiesza od zera do 100 km/h w 9,3 sekundy, ale jego maksymalna prędkość została ograniczona do 150 km/h, bowiem większa prędkość wpłynęłaby niekorzystnie na zasięg. Zawieszenie z kolumnami McPhersona z przodu i tylna oś z wahaczami zespolonymi gwarantują bardzo dobre zachowanie się na drodze. Układ kierowniczy i hamulce pracują czysto elektrycznie (steer-by-wire i brake-by-wire), obywają się bez mechanicznego lub hydraulicznego połączenia z kierownicą czy pedałem.

Z przodu prototypu dominuje osłona chłodnicy Singleframe w specjalnej wersji zaprojektowanej dla napędu elektrycznego. Górne dwie trzecie powierzchni osłony stanowią otwierane pokrywy, za którymi schowane jest przyłącze ładowania akumulatora i króciec płynu chłodniczego. Maska silnika jest na stałe skręcona z nadwoziem.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

W dolnej części osłony chłodnicy, spełniającej rolę wlotu powietrza, osadzone są elementy chłodzące z pianki grafitowej. Materiał ten jest lekki i doskonale odprowadza ciepło z płynu chłodniczego do otoczenia. W centralnym wlocie powietrza umieszczonych jest osiem bloków, z których każdy zawiera sześć elementów grafitowych.

Kolejnym ciekawym rozwiązaniem zastosowanym w A2 concept są reflektory z technologią diodową, tak zwane Matrix Beam. Wiązka małych, ułożonych jedna nad drugą diod generuje światła mijania i drogowe, a mikroreflektory pozwalają na precyzyjne sterowanie strumieniem światła. Diody można oddzielnie włączać i wyłączać, aby w każdej sytuacji idealnie oświetlić drogę. Liczne filigranowe diody w dolnej części reflektorów, wyglądające jak kolia z pereł, są odpowiedzialne za światła do jazdy dziennej.

Audi urban concept

Audi urban concept jest dwuosobowym, ultralekkim pojazdem do poruszania się po mieście i przedmieściach. Prototyp wykracza poza wszystkie znane kategorie, łącząc w sobie elementy samochodu wyścigowego, roadstera, fun-car'a i samochodu miejskiego.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Audi urban concept nie podąża śladem poprzedników. Jego projekt opiera się wyłącznie na surowych zasadach lekkiej konstrukcji i redukcji. Rezultat to koncepcyjny pojazd bez zbędnego obciążenia, koncentrujący się na czystej esencji sportowego sposobu poruszania się. Mikrosamochód Audi ma smukłą bryłę nadwozia. Jego koła są odsunięte od reszty karoserii, a na otaczających je osłonach znajdują się pasy diodowych kierunkowskazów.

W kabinie znajdą miejsce dwie osoby, lekko przesunięte jedna za drugą. Siedzenia są umieszczone nisko, jak w samochodach sportowych. Wszystkie elementy obsługowe i materiały zostały zaprojektowane zgodnie z zasadami ultralekkiej konstrukcji. Kierowca może dostosować ustawienie kierownicy i pedałów do swojego wzrostu. Do auta wsiada się przez boczną ścianę. Kopuła dachu jest ruchoma i otwiera się przez przesunięcie jej do tyłu.

Za napęd odpowiedzialne są dwa silniki elektryczne e-tron, przyspieszające model urban concept z zadziwiającą mocą. Silniki zasilane są akumulatorem litowo-jonowym, idealnym na przejazd nawet przez duże miasto.

Hybrydowe Audi A8

Ponad rok po prezentacji koncepcyjnej wersji A8 hybrid podczas Salonu Samochodowego w Genewie, Audi wprowadza wersję produkcyjną tego modelu, który wejdzie do sprzedaży w 2012 roku.

Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Audi A8 hybrid zostało wyposażone w dwa silniki: benzynowy 2.0 TFSI i jednostkę elektryczną. Napęd hybrydowy zbudowany jest w układzie równoległym. Między czterocylindrowym motorem spalinowym dysponującym mocą 211 KM i ośmiostopniową skrzynią tiptronic umieszczono silnik elektryczny. Jego moc wynosi 54 KM, a moment obrotowy 210 Nm. Łączna moc systemu to 245 KM, natomiast moment obrotowy wynosi 480 Nm.

Nie dziwi zatem fakt, że ta duża limuzyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy i rozpędza się maksymalnie do 235 km/h. Także pod względem zużycia paliwa konsekwentny "downsizing" w połączeniu z zaletami napędu elektrycznego pokazuje swoje mocne strony. Średnie spalanie utrzymuje się na poziomie poniżej 6,4 litra na 100 km, co oznacza emisję CO2 około 148 g/km.
**
CZYTAJ TAKŻE

Audi urban conceptNowe Audi S8 oficjalnie [GALERIA]

**

Samochód może być napędzany tylko silnikiem benzynowym, tylko silnikiem elektrycznym lub też można łączyć siłę obu tych napędów. W fazach toczenia i hamowania silnik elektryczny pracuje jako generator, zamienia energię kinetyczną na elektryczną i ładuje przy tym akumulator. Napęd hybrydowy pozwala na elektryczną jazdę z prędkością do 100 km/h i pokonanie trzech kilometrów przy stałej prędkości 60 km/h - wystarczająco, aby poruszać się w zatłoczonym, dużym mieście.

Wizualnie, Audi A8 hybrid wyróżnia się 18-calowymi obręczami aluminiowymi w kształcie wirnika turbiny, specjalnymi oznaczeniami zewnętrznymi, ekskluzywnym lakierem nadwozia Arctic Silver oraz dedykowaną wersji hybrid tablicą przyrządów. Ceny modelu zostaną ujawnione podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

Weź udział w akcji serwisu motofakty.pl: "Chcemy Taniego Paliwa" - podpisz petycję do rządu
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty