Prestiż, wygoda, oszczędność Nowa Toyota RAV4 Hybrid już dostępna w Salonie Toyota Bielany

Artykuł sponsorowany
Toyota wzbogaca ofertę w popularnym segmencie SUV-ów, udostępniając nową wersję popularnego modelu RAV4 z napędem hybrydowym. Toyota RAV4 Hybrid, pokazana podczas salonu we Frankfurcie, trafiła już do Salonu Toyota Bielany w Warszawie.Oficjalna premiera auta nastąpi podczas Dni Otwartych 9-10 Kwietnia b.r. Będzie to święto aut z napędem hybrydowym. Przy tej okazji zaprezentujemy też Toyotę Prius w nowej odsłonie.
Fot. Toyota
Fot. Toyota

Ucieszą się fani SUV-ów, bowiem nowa Toyota RAV4 Hybrid łączy w sobie bogate, dwudziestoletnie doświadczenie marki w budowie takich pojazdów oraz najnowocześniejszy pełnoprawny napęd hybrydowy.

Nowy, atrakcyjny stylistycznie i przestronny model daje ogromną radość z jazdy, jest też oszczędny, co skutkuje niską emisją CO2. Napęd na cztery koła (E-Four) zapewnia lepszą kontrolę trakcji, większe możliwości holowania przyczepy, a także wyjątkowo cichą, dynamiczną i komfortową jazdę. Ponadto RAV4 Hybrid zaskoczy kierowców lepszym wyciszeniem i wykończeniem kabiny oraz nowoczesnymi systemami bezpieczeństwa czynnego (Toyota Safety Sense).

Na hybrydowy zespół napędowy modelu RAV4 składają się: benzynowy silnik o pojemności skokowej 2,5 l, wydajny motor elektryczny (50 kW), generator, akumulator niklowo-wodorkowy o 204 ogniwach oraz sterownik i rozdzielacz mocy.

W wersji AWD funkcja napędu na wszystkie koła (E-Four) realizowana jest dzięki zamontowanemu z tyłu silnikowi elektrycznemu. Takie rozwiązanie oznacza mniejszą masę własną, niższe koszty oraz prostszą konstrukcję pozbawioną wału napędowego. Dzięki mocy 197 KM samochód przyśpiesza do setki w 8,3 sekundy, zużywając 4,9 l/100 km.

Bezstopniowa, elektryczna przekładnia E-CVT z elektronicznym systemem sterowana Shift-by-Wire umożliwia manualny wybór trybów jazdy, co pozwala w pełni wykorzystać możliwości napędu hybrydowego, w tym jazdę z użyciem jedynie silnika elektrycznego.

Nowa Toyota RAV4 będzie również oferowana z turbodoładowanym dwulitrowym silnikiem Diesla (143 KM, 320 Nm, 123 g/km CO2) oraz udoskonaloną dwulitrową jednostką benzynową (152 KM, 195 Nm), która dostępna będzie z przekładnią manualną lub bezstopniową.

Jako auto dla całej rodziny, RAV4 musi gwarantować najwyższe bezpieczeństwo. Producent wyposażył ją więc w nowoczesny system Toyota Safety Sense, który pomaga uniknąć kolizji lub ograniczyć ich skutki. Jego działanie opiera się na współpracy kamery i radaru. W skład pakietu wchodzi pięć układów – system zapobiegania kolizjom (Pre-Collision System) z funkcją wykrywania pieszych, układ ostrzegania o opuszczaniu pasa ruchu (Lane Departure Alert), aktywny tempomat (Adaptive Cruise Control), system automatycznych świateł drogowych oraz funkcja rozpoznawania znaków drogowych (Road Sign Assist).

Fot. Toyota
Fot. Toyota

Dodatkowo nowa generacja posiada rozwiązania znane z wcześniejszych wersji modelu, czyli systemy monitorowania martwego pola (Blind Spot Monitor) i ruchu poprzecznego przy cofaniu (Rear Cross Traffic).

Jednym z najbardziej futurystycznych rozwiązań na pokładzie jest system Panoramic View Monitor, wykorzystujący cztery kamery umieszczone pod bocznymi lusterkami oraz z przodu i z tyłu samochodu. Dzięki niemu na wyświetlaczu kierowca ogląda wizualizację 3D całego otoczenia pojazdu w czasie postoju i powolnej jazdy. System wyświetla także rekomendowaną drogę wyjazdu do tyłu, co wyraźnie ułatwia manewrowanie.

Dziedzictwo RAV4 – od produktu niszowego do globalnego modelu

Model RAV4, czy Recreational Active Vehicle with 4-Wheel Drive, zadebiutował w 1994 roku, inicjując powstanie nowego segmentu kompaktowych SUV-ów. Pojazd wyraźnie różnił się od tradycyjnych samochodów terenowych, m.in. za sprawą kompaktowego, 3 drzwiowego nadwozia o długości zaledwie 3695 mm. Ponadto samochód napędzany był stosunkowo niewielkim 2-litrowym silnikiem, zamontowanym pod maską samonośnego nadwozia z niezależnym zawieszeniem wszystkich kół.

W 1994 roku Toyota sprzedała 53 000 egzemplarzy RAV4, jednak już rok później wynik ten podwoił się, a w 1996 roku potroił. Od tamtej pory sprzedaż systematycznie rośnie, a każda następna generacja święci kolejne triumfy. Obecnie RAV4 jest dostępny w 170 krajach. Cztery generacje sprzedały się łącznie w ponad 6 milionach egzemplarzy, z tego 1,5 miliona kupili Europejczycy.

***

W 2014 roku wolumen sprzedaży samochodów hybrydowych Toyoty w Europie osiągnął wartość 178 041 sztuk, czyli o 13% więcej niż w latach poprzednich. Liczba sprzedanych hybryd Toyoty od debiutu Priusa na rynku europejskim w 2000 roku wyniosła łącznie prawie milion egzemplarzy. Natomiast na całym świecie Toyota Motor Corporation sprzedała ponad 8 milionów hybryd i od 1997 roku pozostaje niekwestionowanym liderem w dziedzinie zrównoważonego transportu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty