Wszystko
o samochodach

Przepisy / Aktualności

Problemy z rejestracją elektrycznych motocykli?

Data publikacji: Autor: (mm) TVN Turbo/x-news

Fot. TVN Turbo/x-news O ile rejestracja elektrycznych skuterów i motorowerów nie powinna sprawić problemów, to inaczej może być z mocniejszymi maszynami.

W przypadku motoroweru, wątpliwości nie ma żadnych. Zgodnie z ustawą Prawo o ruchu drogowym, motorower to pojazd dwu - lub trójkołowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3 lub w silnik elektryczny o mocy nie większej niż 4 kW, którego konstrukcja ogranicza prędkość do 45/ km/h. Z definicji wynika zatem, że motorower to pojazd z silnikiem spalinowym lub elektrycznym.

Redakcja poleca:

Czyszczenie wnętrza auta i pranie tapicerki. Poradnik
Polski supersamochód dopuszczony do ruchu
Najlepsze używane kompakty za 10-20 tys. zł

Ta sama ustawa motocykl definiuje jao pojazd samochodowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej przekraczającej 50 cm3, dwukołowy lub z bocznym wózkiem - wielośladowy, określenie to obejmuje również pojazd trójkołowy o symetrycznym rozmieszczeniu kół. Mowa zatem o pojeździe tylko z silnikiem spalinowym.

- Definicje zawarte w ustawie Prawo o ruchu drogowym, nie zostały dostosowane do obecnych czasów. Motocykl elektryczny może być normalnie zarejestrowany - wyjaśnia Krzysztof Dręgiel, naczelnik wydziału komunikacji urzędu dzielnicy Targówek w Warszawie. Naczelnik powołuje się w tej kwestii na obowiązujące w Polsce unijne dyrektywy, które w definicji motocykla pozostawiły słowo "silnik", ale nie dodały nic więcej. Może to być zatem zarówno silnik spalinowy jak i elektryczny.

Polecamy: Sprawdzamy co oferuje Nissan Qashqai 1.6 dCi

Czy może zdarzyć się tak, że osoba dokonująca rejestracji pojazdów w wydziale komunikacji odmówi zarejestrowania motocykla elektrycznego? - Niedostosowanie przepisów rodzi tego rodzaju zagrożenie. Po to są naczelnicy wydziałów komunikacji, aby mogli skorygować negatywną opinię pracownika - twierdzi Krzysztof Dręgiel.

Pozostaje także kwestia obowiązkowego ubezpieczenia OC dla takiego pojazdu. Na jakiej podstawie wyliczyć kwotę ubezpieczenia dla motocykla elektrycznego, skoro nie mamy pojemności? - Każdy ubezpieczyciel posiada swoje zmienne, które decydują o ostatecznej kwocie takiego ubezpieczenia - wyjaśnia Jakub Braziewicz, CUK Ubezpieczenia. Jedną z takich zmiennych jest typ motocykla.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • GIENEK (gość)

    Pojemność i opieranie się na pojemności przy OC to dobre było za Króla Ćwieczka.... Cały świat odchodzi od pojemności - bo downsizing i hybrydy zmieniają te kryterium. 170 Km to osiąga kilkunastoletni V6 z 3,8 pojemności...... i nowy z 0,9 litra z turbinami. Już nie wspomnę o elektrykach co mają kilkaset Km .......

  • GIENEK (gość)

    Liczcie Barany od Mocy Silnika i Masy/Wielkości Pojazdu.... Duża szybka i mocna maszyna może narobić więcej szkód na drodze

  • Społ.EkoRzecznik (gość)

    wyjście proste : "zaopatrzyć" el-motocykl w minisilniczek który wcale nie musi być przecież włączany ( praktycznie może to być agregacik na dalsze jazdy )..a przy okazji : definicja motoroweru ograniczająca ilość kół do 3 to sabotaż skutkujący niebezpieczeństwem publicznym

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości