Progi zwalniające. Czy to dobre rozwiązanie?

(mm) TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news
W Polsce od lat buduje się dużo tzw. "leżących policjantów". - Problem polega na tym, że u nas nie ma standaryzacji budowy tych progów. U nas powstają one od Sasa do Lasa - mówi Adam Bielak z TVN Turbo.
Fot. TVN Turbo/x-news
Fot. TVN Turbo/x-news

Próg progowi nierówny. Jedne wykonane są z tworzyw sztucznych, inne z kostki brukowej lub wylane z asfaltu. Na polskich drogach jest ich więcej jak w innych krajach Unii Europejskiej, a kierowcy specjalizują się w ich omijaniu. Podczas, gdy w Polsce progów zwalniających przybywa, w innych państwach europejskich tendencja jest odwrotna. Zastępowane są zwężeniami, czy też szykanami, a powodów takiego stanu rzeczy może być wiele. Od troski o zawieszenie, po troskę o środowisko, gdyż hamujące samochody zwiększają stężenie szkodliwych pyłów.

Rodzaje progów zwalniających są różne, ale bez względu na ich kształt czy materiał, zgodnie z przepisami tzw. "leżący policjant" może mieć maksymalną wysokość 10 cm. W praktyce jednak nie zawsze jest to kontrolowane.

Im wyższy próg zwalniający kierowca musi bardziej zwolnić, aby chwilę potem przyspieszyć. Auto zużywa więcej paliwa i bardziej zatruwa środowisko.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty