Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Przebieg auta. TOP 10 samochodów, którymi najłatwiej osiągnąć spektakularne przebiegi

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Pixabay.com Consumer Reports opublikował ranking 10 najbardziej niezawodnych samochodów, które bez trudu osiągają przebieg co najmniej 200 tys. mil (320 tys. km). W pierwszej dziesiątce znalazły się auta rożnych segmentów – zarówno kompakty, średnie sedany i rodzinne minivany, jak i auta terenowe. Łączy je jedno – wszystkie pochodzą od japońskich producentów.

Raport powstał na podstawie badań przeprowadzonych wśród amerykańskich konsumentów korzystających z serwisu Consumer Reports, największej organizacji konsumenckiej w USA. Z badania jasno wynika, że samochody Toyoty i Hondy wyróżniają się pod względem długowieczności i bezawaryjności. Ranking jest oparty na procentowym udziale egzemplarzy danego modelu z przebiegiem co najmniej 200 tys. mil, które w ciągu ubiegłych 12 miesięcy nie miały żadnych problemów technicznych. Dla amerykańskich kierowców takie badanie jest ważną wskazówką podczas zakupu używanego samochodu.

Jak zauważa redakcja Consumer Reports, niemal każdy samochód jest w stanie dobić do 300 000 km przebiegu, jeśli włoży się w niego wystarczająco dużo pieniędzy. Jednak bardzo często nie jest to dobry pomysł. Jeśli stary, wysłużony samochód wymaga częstych napraw, a nie jest to ceniony model kolekcjonerski, lepiej wymienić go na nowsze auto. Od tej generalnej zasady są jednak chlubne wyjątki – samochody, które pomimo upływu lat i ogromnego przebiegu wciąż służą swoim właścicielom bez zarzutu.

Oto ranking najbardziej trwałych i niezawodnych używanych samochodów, które bez trudu osiągają przebieg 320 tys. km według Consumer Reports.

Zobacz także: Premiery aut przeniosły się do sieci. To skutek pandemii

Pierwsze miejsce zajęła Toyota Camry, średniej wielkości sedan oferowany z napędem benzynowym i hybrydowym, który wielokrotnie zajmował pierwsze miejsce w rankingu najpopularniejszych samochodów w USA.

Na drugim miejscu jest Toyota Sienna – przestronny, komfortowy minivan o długości około 5 metrów i opcjonalnym napędzie 4x4. Podium zamyka Honda Accord, samochód średniej wielkości, od 2005 roku oferowany także w wersji hybrydowej.

Czwarta jest Toyota Prius, najbardziej znany samochód hybrydowy i pionier tego segmentu. Prius zaczynał jako auto subkompaktowe, druga i trzecia generacja to świetnie rozpoznawalne kompaktowe liftbacki, zaś czwarta generacja ma wymiary segmentu D. Począwszy od trzeciej generacji, Prius jest oferowany także w wersji plug-in hybrid. Piąte miejsce zajmuje Toyota 4Runner, terenowy SUV o długości 4,8 m, spokrewniony z Land Cruiserem.

Szóstym najbardziej trwałym samochodem jest ponad 5-metrowy minivan Honda Odyssey. Kolejne dwa miejsca zajmują potężne terenówki Toyoty – pickup Tundra i Highlander z zamkniętym nadwoziem. Pierwszą dziesiątkę zamykają terenowy, 4,9-metrowy SUV Honda Pilot i dobrze znana także w Europie Honda CR-V, czyli popularny SUV średniej wielkości (4,6 m długości).

TOP 10 samochodów, którymi najłatwiej osiągnąć spektakularne przebiegi

  1. Toyota Camry
  2. Toyota Sienna
  3. Honda Accord
  4. Toyota Prius
  5. Toyota 4Runner
  6. Honda Odyssey
  7. Toyota Tundra
  8. Toyota Highlander
  9. Honda Pilot
  10. Honda CR-V

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Peugeot 2008

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Gienek (gość)

    Sąsiad ma Hondę Accord i jakoś nie może osiągnąć ww. przebiegów....jeździ wyłącznie w Niedziele do Kościoła

  • RM (gość)

    A gdzie niemieckie samochody?

  • Audy (gość)

    A moje AUDI A4 B5 1,9 TDI ma już 410 000 i jeździ bez remontu silnika.

  • Jacky (gość)

    Miałem Lancie Kappe 2.4jtd sprzedawałem miała 388tys i w silniku poza osprzętem nic nie robione

  • Giść (gość)

    A mój Opel Meriva 1.7 dti jak sprzedawałem 430000 tyś.km przebiegu i dalej jeździ po moim mieście.

  • Expert (gość)

    Renault 2.5 dci ma 600 tysi i daje rade i laduje na niego 2 tonki. Fakt ale trzeba dbac olej olej i inne plyny.

  • Miro (gość)

    Peugeot 407 1.8 16v 430 tys bez problemu

  • Verso (gość)

    Audi A4B5 1,9TDI 90kM - 1998r - aktualnie mam 545 tys km - cały czas syntetyk - pracuje bez problemów - dolewka oleju co 15 tys km - 100-200ml. To jest wytrzymałość. Wymieniłem jedynie świece żarowe i szklanki po 480 tys km (lekko cykały). Turbina oryginał, skrzynia też.

  • Hubson (gość)

    DeŁu Leganza 430 tyś. km i się toczy, resurs ma do 500 tyś km więc jeszcze się pokręci jeżeli ruda się bardziej nie rozkręci

  • maluch (gość)

    Żadnego małego auta ? Chciałem kupić Toytoyę ale prawie nigdzie nie mógłbym jej naprawić jeżdżąc po europie. Każde zaniedbane i stare auto psuje się. Ile lat miały auta z tymi przebiegami ? Jedynie auta firmowe robią takie przebiegi Który Amerykanin trzyma auto 20-30 lat bo średni przebieg to 10 tysięcy kilometrów rocznie. W USA są korki na autostradach przy dojeździe do większych miast więc trudno taki przebieg osiągnąć tocząc się 5 km/h. Kogo stać na opłacanie dużego silnika chyba że zamontuje gaz ale wtedy będzie miał równie dużo wydatków i napraw. Już na starcie Toyota jest kilka razy droższa od najtańszych aut ale faktycznie niemieckie do najtańszych również nie należą. Czy auto po tylu latach będzie spełniało normy spalin żeby można było wjechać do większych miast chyba jedynie hybrydowe. Nie jest napisane ile kosztuje serwis aut hybrydowych. Nie każdy potrzebuje dużego auta żeby wozić powietrze i więcej spalać benzyny. Problem jest z zakupem auto bo kto sprzeda i odkupi handlarz

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości