Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Przegląd opon - klasa średnia i wyższa

Data publikacji: Autor: Trybuna Śląska

Przedstawiamy dostępne na rynku opony zimowe wybranych firm.

 

Klasa średnia i wyższa

Dunlop SP Winter Sport M3
Przeznaczona do dynamicznych aut osiągających duże prędkości. Bieżnik z dużą ilością krzemionki daje dobrą przyczepność, przy zachowaniu niskich oporów toczenia i hałasu. Modyfikacje wewnętrznej strony opony zwiększyły odporność na powstające podczas jazdy z dużą prędkością duże siły odśrodkowe. Oferowana w 44 rozmiarach (od 13 do 19 cali), z indeksem prędkości V.

Michelin alpin
Nowa generacja tych opon ma dwukierunkowe, "trójwymiarowe" lamele, które blokują się podczas skrętów czy hamowania i poprawiają sztywność opony, a więc i zachowanie auta. głębokość bieżnika zwiększono do 9 mm. W stosunku do pierwszej generacji opona ma o 11 proc. lepszą przyczepność i o 7 - 11 proc. krótszą drogę hamowania. Dostępna w 6 rozmiarach (14 - 16 cali) z indeksem prędkości T.

Michelin pilot alpin
Opona klasy HP, do aut o wysokich osiągach, z mocnymi silnikami. Mają lamele typu Z, które mają możliwość częściowego samoblokowania się (lepszą niż przy zwykłych lamelach, ale gorszą niż w przypadku lamel dwukierunkowych, zastosowanych m. in. w nowych oponach alpin. Dostępna w 42 rozmiarach (15 - 18 cali) z indeksami prędkości H i V.

Pirelli snowsport
Opona asymetryczna do aut średniej i wyższej klasy, a także do samochodów sportowych. Ma połączyć możliwość dynamicznej jazdy drogami szybkiego ruchu, z umiejętnością poruszania się po ośnieżonych szlakach. Jest także wersja bieżnika do jazdy po lodzie i wersja wzmocniona. Dostępna z indeksami prędkości Q (dwa rozmiary opony z bieżnikiem winter ice sport), T (12 rozmiarów), H (ponad 40 rozmiarów) i V (21 rozmiarów, większość wzmocnionych opon).

Kleber krisalp HP
Nowa opona dostępna od maja tego roku. Przeznaczona dla limuzyn i samochodów o dużej pojemności silnika. Kierunkowy bieżnik z gęstą siecią klocków ma zapewnić dobrą przyczepność, cichobieżność i pewne prowadzenie pojazdu. Są dostępna w 18 rozmiarach, o indeksach prędkości T i H.

BFGoodrich winter G
Nowość. Opona kierunkowa z centralnym żebrem i trzema głębokimi rowkami wzdłużnymi, co ma z jednej strony poprawić kierowalność opony, a z drugiej zapewnić dobre odprowadzanie śniegu spod opony. Przeznaczona dla aut klasy średniej i wyższej. Dostępna w 20 rozmiarach (od 14 do 17 cali) o indeksach prędkości T i H.

 

Samochody terenowe

BFGoodrich winter slalom
Opona przeznaczona do jazdy w głębokim śniegu i oblodzonych nawierzchniach. Występuje w 10 rozmiarach (15 i 16 cali), z indeksami prędkości Q i S.

Michelin 4x4 alpin
Sztywny bieżnik z długimi lamelami typu Z. Wzdłużne rowki "wyciszają" odgłosy toczenia opony. Dostępna w 13 rozmiarach (15 i 16 cali) z indeksem prędkości S.

Pirelli scorpion ice&snow
Kolejne wcielenie opony wintersport, tym razem przeznaczone dla samochodów terenowych. Oferowana z indeksami prędkości T (8 rozmiarów) i H (3 rozmiary).

Do początku artykułu

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości