Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Przeglądy okresowe

Data publikacji: Autor: (w)

Jeszcze kilka lat temu producenci samochodów zalecali wykonywanie przeglądów okresowych co 10 tysięcy kilometrów dla silników benzynowych i co 5-7,5 tys. km dla aut z silnikami Diesla. Dziś normą stają się dwu- a nawet trzykrotnie dłuższe okresy między wymianą oleju.

 

Zalecenie producenta, by przeglądy robić co 30 tysięcy kilometrów, jest oczywiście bardzo wygodne, ale w naszym kraju jest wielu kierowców, którzy jeżdżą mało, często mniej niż 10 tysięcy km rocznie. Wtedy nie należy czekać, aż osiągniemy wyznaczony przebieg, tylko wymienić olej wcześniej - najpóźniej po dwóch latach. Część producentów aut zaleca wymieniać olej najpózniej co rok. I warto się tych zaleceń trzymać.

 

Wymiana oleju i filtra to niezbyt duży wydatek, niektórzy mechanicy są zdania, że dla dobra silnika lepiej jest przeglądy robić częściej niż zaleca to producent samochodu.

 

Większość właścicieli samochodów traktuje przeglądy okresowe jak niepotrzebny wydatek. Trzeba o nich pamiętać, dopóki zmuszają do tego warunki gwarancji. Potem to tylko wyrzucanie pieniędzy - twierdzą. Tymczasem fachowcy uważają inaczej: więcej traci się na usuwanie awarii powodowanych zaniedbaniem przeglądów, niż oszczędza, unikając ich. Im starszy samochód, tym mniejszą przykładamy wagę do przeglądów. Gdy kupujemy używane, kilkuletnie auto, mające na liczniku 40-50 tys. km, często zapominamy o nich w ogóle. Wielu kierowców pamięta jeszcze o wymianie oleju, ale poza tym przyprowadzają samochód do stacji obsługi tylko wtedy, kiedy się zepsuje. Tymczasem wielu napraw można by uniknąć, gdyby się regularnie przyjeżdżało na okresowe przeglądy.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości