Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Przeguby homokinetyczne

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Grzegorz Mehring: Przy każdej wizycie w warsztacie warto sprawdzić stan gumowych osłon przegubów. Przeguby homokinetyczne stosowane są w samochodach z przednim napędem. Przegub łączy półoś napędową z czopem koła.

Umożliwia on jednoczesne przekazywanie momentu obrotowego ze skrzyni biegów i skręt kół. Fot. Grzegorz Mehring: Przy ka¿dej wizycie w warsztacie warto sprawdziæ stan gumowych os³on przegubów.

 

Gdyby w samochodzie z przednim napędem pomiędzy kołem jezdnym a skrzynią biegów występowało sztywne połączenie, nastąpiłoby złamanie półosi. Przegub osłonięty jest gumową najczęściej stożkową osłoną, która zawiera zapas smaru. W eksploatacji należy dbać o szczelność tych osłon, które zapobiegają przedostawaniu się ziarenek piasku.

Na przyspieszone zużycie przegubów ma wpływ niewłaściwa technika jazdy kierowcy, np. gwałtowne przyspieszanie przy skręconych kołach przednich.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości