Przeszłość i przyszłość - BMW Group Classic

(ip)
„Prawdziwa jakość w konstruowaniu samochodu powstaje z połączenia tradycji i nowoczesności” – nie można lepiej wyrazić ideologii BMW Group Classic. I nawet takie przeświadczenie już teraz przekształciło się w tradycję. Koncepcja pochodzi od reklamy BMW sprzed 50 lat stworzonej z okazji 75-lecia samochodu.
Fot. BMW
Fot. BMW

Oddział BMW Group Classic został ukierunkowany na rozwój i kompleksową obsługę klienta, oferując pełną gamę usług. Już teraz przewidujemy, iż portfolio samochodów i motocykli BMW powiększy się niewspółmiernie do ogólnego trendu rynkowego w ciągu kilku najbliższych lat. Liczba historycznych samochodów z biało-niebieskim emblematem na masce wynosi około 600 000 - nie jest jednak pewne, ile takich samochodów naprawdę istnieje. Oprócz tego jest około 70 000 motocykli posiadających status pojazdu klasycznego. Oznacza to, że mniej więcej jedna na dziesięć maszyn wyprodukowanych przed 1980 rokiem wciąż porusza się po ulicach. Co więcej, każdego roku liczba klasycznych BMW znacząco powiększa się. Jedną z głównych przyczyn takiego rozwoju jest duży wzrost sprzedaży pojazdów marki BMW od lat 80. dwudziestego wieku. Dobre wyniki notują także dwie pozostałe marki, czyli MINI i Rolls-Royce.

**CZYTAJ TAKŻE

BMW M5 Concept - pierwszy film381 KM w motocyklu BMW

**

Podczas, gdy MINI i Rolls-Royce tworzą podstawę do budowy kolekcji

Fot. BMW
Fot. BMW

klasycznych pojazdów i bazy danych zawierającej informacje na temat historii samochodów, działania związane z marką BMW zakrojone są na większą skalę. Międzynarodowa perspektywa, którą chcemy przedstawić obejmuje stworzenie sieci oddziałów BMW Classic Centre z bazami serwisowymi na wszystkich kluczowych rynkach. Intensywna współpraca z organizacjami dilerskimi oraz klubami BMW tworzy istotną platformę dla tego przedsięwzięcia. Członkowie klubu, których obecnie jest około 200 000, pełnią rolę ambasadorów marki, a także powierników tej koncepcji, natomiast BMW Classic odwdzięcza im się za poświęcenie i wkład specjalnymi ofertami.

BMW Group Classic zdaje sobie również sprawę, iż wielu entuzjastów pragnie wejść w posiadanie pojazdu w nieskazitelnym stanie, który w jak największy stopniu przypominałby oryginał - potwierdza to rosnące zainteresowanie klasycznymi samochodami BMW i Rolls-Royce. BMW Classic Centre służy pomocą przyjaciołom marki BMW od jesieni 2008

Fot. BMW
Fot. BMW

roku. Ogromną zaletą dla klientów, którzy oddają swój pojazd w ręce oryginalnego producenta jest przeprowadzanie pełnego serwisu w jednym miejscu. Classic Centre dysponuje wiedzą teoretyczną na temat pojazdów, technicznym know-how, oryginalnymi częściami BMW oraz infrastrukturą potrzebną do systematycznego integrowania wszystkich tych aspektów. Klasyki w doskonałym stanie sprzedawane są od jesieni 2010 roku łącznie z usługami serwisowymi i renowacyjnymi.

Wyzwania są tak zróżnicowane, jak samochody. Aspiracje właścicieli z reguły podnoszą poprzeczkę bardzo wysoko. Na przykład właściciel modelu 3.0 CSi chce w miejsce manualnej przekładni zamontowanej fabrycznie w swoim coupé z lat 70. XX wieku umieścić skrzynię automatyczną. Z uwagi na fakt, iż taka kombinacja nigdy nie była oferowana na rynku, niezależne serwisy nie były w stanie spełnić tego wymagania. BMW Classic Centre postrzega tę sytuację zupełnie inaczej. W lutym 1972 roku BMW zastosowało w coupé o wysokiej mocy przekładnię automatyczną w ramach pilotażowego projektu. Jednakże ta wersja nigdy nie wykroczyła poza fazę prototypu. Konserwatorzy BMW mieli natychmiastowy i nieograniczony dostęp do dokumentów w archiwach Grupy, co dało im możliwość odtworzenia tej wersji zgodnie z oryginałem. Jednakże projekty tego typu

Fot. BMW
Fot. BMW

zajmują wiele czasu, ponieważ niektóre komponenty muszą zostać wykonane od podstaw.

Projekt "Customer Service Centre" jest stopniowo poszerzany o nowe regiony w Niemczech oraz inne państwa, w których rośnie zainteresowanie klasykami i "youngtimerami". BMW Car Club of America zrzesza ponad 70 000 członków, natomiast klub BMW Motorcycle Owners of America liczy około 50 000 entuzjastów, z których każdy posiada od trzech do czterech pojazdów na własność. BMW Classic pragnie spełnić oczekiwania tej dużej grupy klientów stosując strategiczne podejście.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Policja podsumowała majówkę na polskich drogach

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty