Wszystko
o samochodach

Porady / Eksploatacja

Przewody zapłonowe

Data publikacji: Autor: Grzegorz Wojtyrowski

Fot. Bosch: Często zapominamy o przewodach zapłonowych. One też się starzeją i wymagają wymiany. Przewody wysokiego napięcia są zespołem w zasadzie niezawodnym, który nie sprawia kłopotów użytkownikowi auta.

Przewody wysokiego napięcia są zespołem w zasadzie niezawodnym, który nie sprawia kłopotów użytkownikowi auta. Fot. Bosch: Często zapominamy o przewodach zapłonowych. One też się starzeją i wymagają wymiany.

 

Przewody zapłonowe pracują w skrajnie trudnych warunkach – temperatura powietrza w komorze silnika osiąga od minus 30 do plus 50 stopni C, zmienia się również wilgotność powietrza. Są też narażone na szkodliwe działanie soli i zanieczyszczeń mechanicznych. Efektem bywa obniżona wydajność układu, a nawet brak iskry. A to może prowadzić również do zwiększonego zużycia paliwa, nadmiernej emisji substancji toksycznych w spalinach, uszkodzenia sondy lambda i katalizatora, a nawet samego silnika. Dlatego warto kontrolować przewody pod kątem uszkodzeń mechanicznych, śladów „przebić” oraz utleniania materiałów.

 

Renomowani producenci przewodów zalecają ich wymianę co 80 tysięcy kilometrów, a w samochodach z zamontowaną instalacją gazową co 40 tysięcy kilometrów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • MR (gość)

    Zużyte przewody mogą doprowadzić do kłopotów w samochodach z onstalacją gazową - wystrzał gazu może doprowadzić do zniszczenia np. obudowy filtra powietrza.

  • a (gość)

    nie np ale tylko obudowy filtra

  • AF (gość)

    Warto zapytać też o cenę przewodów. Może okazać się, że są tańsze niż podróbki. Przykład: Ford Escort 1.4 rok 1992, cena serwisowa przewodów 82zł., cena najtańszej podróbki 90zł.

  • AF (gość)

    Mowa oczywiście o oryginalnych przewodach

  • AF. 120tys. na gazie bez probl (gość)

    Jeżeli strzela Wam gaz w samochodzie zacznijcie od sprawdzenia świec, przewodów a na końcu w punkcie obsługi ustawcie skład miesznki

  • kierowca (gość)

    Warto kupowac oryginalne. Kupilem jakis podroby i kiedys jak przewody byly jeszcze gorace i chcialem je zdjac ze swiec, to metalowe zatrzaski sie urwaly z 2 przewodow i zostaly na swiecach a w rece zostal sam kabel. Wiecej takiego syfu nie kupie. Na dodatek w jednym sklepie te podroby kosztowaly 34 zl a w innym kupilem oryginalne za 28 zl.

  • Krzychu (gość)

    Mam małe pytanko.Jestem posiadaczem Astry 1,4 z ins.gazową. Mam problem, minowicie jak jest zagrzany silnik, albo niedostygnięty to przy deszczowej pogodzie dostaje wysokich obrotów, albo niechodzi równo, czy to wina przewodów, wysokiego napięcia (wymieniłem kopułkę oraz palec)? Od jakiegoś czasu także po ostygnięciu zagrzane silnika, jak zapali się silnik to po chwili gaśnie na wolnych obrotach, a za drugim lub trzecim razem chodzi normalnie. Proszę o podpowiedź co to może być?

  • MARIAN (gość)

    W MATIZACH CZĘSTO SIE PSUJĄ PRZEWODY W N.

  • anna.firma@neostrada .pl (gość)

    Powiedzcie kolejność zapłonu Opel Senator 2,6 rok 1991,rzędowy?

  • GG (gość)

    chciałem powiedzieć że oryginalna nakładka z napisem Bosch na kopułce rozdzielacza VW z serii MK II ( ja akurat mam Jettę II) zaczyna po ok. 15 latach tracić właściwości izolatora. Objawia się to kłopotami z zapaleniem silnika i przebiciami na kopułce z pod gumek na tą nakładkę kopułki w deszczowe poranki, trzeba w kółko izolować, albo wywalić tą nakładkę - wszystko ustaje od ręki, można lać wodą po silniku. Radziłem się już mechaników - ta nakładka nie jest już po nic potrzebna. mierzyłem potem opór tej wilgotnej nakładki i wyszło 60 kiloomów - chyba wynik samoistnego utleniania , może i przebiegu (385 tys.km.)To powoduje strzały przy wilgoci od końca przewodu po nakładce do masy. pozdrawiam wielbicieli VW - to naprawdę super auta

  • maciej209@op.pl (gość)

    witam amm opla vectre 1,8 16v z inst gazową byłem na komputerach ustwaiali i gaz strzela nadal jakie przyczyny tego- są nowe swiece, wszystko sprawdzone a gaz strzela..

  • prezes84

    a ja nie mam gazu i tez strzela

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości