Race for Fans

(ip)
Fot: kajto.pl
Fot: kajto.pl
Na niespełna miesiąc przed startem Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski Kajetan Kajetanowicz z Jarkiem Baranem wezmą udział w Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza.

Aktualny Mistrz Polski otrzymał zaproszenie od firmy Race Rent i niezwykle mocnym Mitsubishi Lancerem wystartuje w zawodach

Fot: kajto.pl
Fot: kajto.pl

rozgrywanych na ulicach Wieliczki już w najbliższy weekend. Areną zmagań w Memoriale będą wąskie uliczki zabytkowej części miasta – trasę wytyczono w okolicach słynnej na cały świat kopalni soli.

Kajetan Kajetanowicz: - Każda okazja do rywalizacji jest dla mnie wyzwaniem, więc gdy otrzymałem zaproszenie z firmy Race Rent do startu ich wyjątkowo szybkim samochodem, długo nie zastanawiałem się. Jestem pełen podziwu dla pracy, jaką wykonali mechanicy tej stajni przy budowaniu samochodu, stworzonego od podstaw wyłącznie do wyścigów. Pierwszy raz spotkałem się z sytuacją, że poprosiłem o ujęcie zamiast o zwiększenie mocy, a mimo to ten samochód ma nadal znacznie więcej koni niż nasze Subaru, a stosunek mocy do masy jest jeszcze wyższy. To jest naprawdę wyjątkowa, ekstremalna i bezkompromisowa maszyna, która - jak sądzę - zapewni dużo emocji i wrażeń. Dziękuję Grupie LOTOS oraz pozostałym Partnerom za zaufanie i możliwość udziału w tym niecodziennym projekcie. Mam ogromny szacunek do osiągnięć i postawy Mariana oraz Janusza, z którym dawniej startował mój obecny pilot Jarek Baran.

Tomasz Mikołajczyk: - Pomysł na realizację tego projektu powstał w naszych głowach podczas kartingowego spotkania „Rajdowcy kontra Wyścigowcy” w grudniu ubiegłego roku. Widząc emocje towarzyszące rywalizacji dwóch zwaśnionych grup postanowiliśmy pogodzić ogień z woda. Najszybszego kierowcę rajdowego ostatnich lat wsadzić do najszybszej polskiej wyścigówki. Na okazję nie musieliśmy długo czekać. Memoriał J. Kuliga i M. Bublewicza wydał nam się idealny do tego celu. Z jednej strony to swoisty hołd oddany niezapomnianym kolegom, z drugiej coś dla naszych Kibiców, tych z RSMP i GSMP. Już pierwsze kilometry testów pokazały, że Kajetan bezbłędnie dogaduje się z Ultraleggerą. Auto na Memoriał ma moc zmniejszoną do zakresu 630-730 KM, pozbawione aerodynamicznej płyty waży 1040 kg. Zawieszenie zmieniliśmy na rajdowego Reigera. Mimo to zdajemy sobie sprawę, że nie jest to auto do jazdy po wąskich, miejskich uliczkach. Ale dla nas najważniejsza jest obecność na Memoriale i radość kibiców. Stad nazwa naszego projektu - Race for fans. Liczymy gorąco na to, że śnieg stopnieje prędko, ponieważ ten samochód jest stworzony do jazdy po suchych wyścigowych torach, a i kibicom wiosenna już pogoda powinna uprzyjemnić oglądanie zawodów w Wieliczce.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty