Wszystko
o samochodach

Porady / Samochód zimą

Rady na jesień

Data publikacji: Autor: (w)

 Powietrze jest zanieczyszczone. Chemiczne związki z powietrza osadzają się na całym samochodzie, także na szybach.

Powietrze jest zanieczyszczone. Chemiczne związki z powietrza osadzają się na całym samochodzie, także na szybach.

Przed zimą warto sprawdzić stan
wycieraczek i ustalić, co trzeba
naprawić a co wymienić
fot. Paweł Nowak

Podróżując w dzień nie zauważamy, że szyba jest brudna. W nocy jednak światło rozprasza się na brudzie. Przeklinamy wówczas nasze wycieraczki za nieskuteczność i wszystkich jadących z naprzeciwka kierowców za źle ustawione światła. Tymczasem dyskomfort takiej jazdy wynika z naszego niedbalstwa.

Jedynym skutecznym sposobem aby temu zapobiec jest częste ręczne mycie wszystkich szyb (z zewnątrz) w naszym samochodzie.

Świetnie do tego nadają się sprawdzone na domowych oknach płyny do mycia. Pamiętajmy, że przetarcie szyb szamponem przy okazji mycia całego samochodu jest nieskuteczne. Szampon usunie kurz i błoto, nie poradzi sobie z chemicznymi osadami.
Ważne jest także częste mycie szyb od środka, zwłaszcza jeżeli palimy w samochodzie papierosy.

Co z wycieraczką?
Deszcz, mgła, duże zawilgocenie powietrza i błoto wymagają częstego użycia wycieraczek.

Sprawdźmy, jak działają te, których obecnie używamy. Powinny zebrać wodę z szyby już po jednym ruchu. Jeżeli wycieraczka źle zbiera wodę, pozostawia smugi, piszczy, wpada w wibrację - najpewniej jest zużyta i nadaje się do wymiany. Bardzo dobre gumy wytrzymują maksimum dwa lata. Gorsze należy wyrzucić już po jednym sezonie - najlepiej przed jesiennymi słotami, bo wtedy czeka je najcięższa praca.

Piszczaca, skrzypiąca i wibrująca wycieraczka może oznaczać, że konieczna może być wymiana całych piór wraz z ramionami na oryginalne, zalecane przez producenta samochodu. Należy się jednak liczyć z dużym kosztem wymiany. Warto więc dopasować pióra znanych i sprawdzonych wytwórni akcesoriów. Ich produkty powinny się sprawdzić nie gorzej od oznaczonych symbolem naszego samochodu.

Jeśli samochód jest mniej wyeksploatowany, najczęściej wystarcza wymiana samych piór lub tylko gum, co wychodzi najtaniej. Często jednak zdarza się, że są one produkowane z byle jakiego materiału i po miesiącu nie nadają się już do użytku.

Kiedy płyn nie jest płynny
W listopadzie, po zużyciu letniego płynu, znajdującego się w pojemniku spryskiwacza, w jego miejsce należy nalać płynu zimowego.

Nie wolno liczyć na to, że mrozu nie będzie. Będzie. Długoletnich kierowców mróz już nieraz zaskoczył, ścinając letni płyn do spryskiwania szyb w pojemniku.

Zamrożenie letniego płynu na ogół nie grozi rozerwaniem pojemnika lub przewodów, ale może mieć inne przykre konsekwencje. Przy pierwszym mrozie lód lub śnieg na drodze, posypany solą, utworzy błotną breję, która wyrzucana przez koła poprzedzających samochodów skutecznie zabrudzi nam szybę. Z zamarzniętym płynem będziemy bezradni.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ElaWro

    Osobiście polecam Invisible Wiper - Nano wycieraczka uzupełniająca działanie mechanicznej wycieraczki. Ciekawy filmik można sobie zaobaczyć tutaj http://www.nano-wycieraczka.pl/filmfilmmovie/

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości