Rajd Dakar 2022. Takim autem wystartują zawodnicy Toyoty

Mariusz Michalak
Toyota GR DKR Hilux T1TOYOTA GAZOO Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2022 zupełnie nowy samochód, zgodny z nowymi regulacjami dla kategorii T1. Toyota GR DKR Hilux T1+ jest mocniejsza i jeszcze lepiej przygotowana do ekstremalnej jazdy po pustyni. Fot. Toyota
Toyota GR DKR Hilux T1TOYOTA GAZOO Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2022 zupełnie nowy samochód, zgodny z nowymi regulacjami dla kategorii T1. Toyota GR DKR Hilux T1+ jest mocniejsza i jeszcze lepiej przygotowana do ekstremalnej jazdy po pustyni. Fot. Toyota
TOYOTA GAZOO Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2022 zupełnie nowy samochód, zgodny z nowymi regulacjami dla kategorii T1. Toyota GR DKR Hilux T1+ jest mocniejsza i jeszcze lepiej przygotowana do ekstremalnej jazdy po pustyni.

Samochód został zbudowany i jest obecnie dopracowywany zgodnie z najnowszymi regulacjami FIA. Toyota GR DKR Hilux T1+ otrzymała część komponentów ze sprawdzonego rajdowego Hiluxa, który zadebiutował w 2018 roku i zajął pierwsze miejsce w 2019 roku. Jednocześnie auto otrzyma wiele udoskonaleń. Należą do nich większe, 37-calowe opony (wzrost z 32 cali), o szerokości 320 mm (wzrost z 245 mm). Nowe auto ma także większy skok zawieszenia – teraz wynosi 350 mm zamiast 280 mm.

Toyota GR DKR Hilux T1TOYOTA GAZOO Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2022 zupełnie nowy samochód, zgodny z nowymi regulacjami dla kategorii T1. Toyota GR
Toyota GR DKR Hilux T1

TOYOTA GAZOO Racing wystawi w Rajdzie Dakar 2022 zupełnie nowy samochód, zgodny z nowymi regulacjami dla kategorii T1. Toyota GR DKR Hilux T1+ jest mocniejsza i jeszcze lepiej przygotowana do ekstremalnej jazdy po pustyni.

Fot. Toyota

Pod maską pracuje 3,5-litrowy benzynowy silnik twin-turbo V6 z nowej Toyoty Land Cruiser 300 w sportowej wersji GR-S. Standardowo jednostka generuje 414 KM (305 kW) mocy przy 5200 br./min. i 650 Nm momentu obrotowego od 2000 obr./min. Jednak w rajdowej wersji ma znacznie wyższe osiągi.

Toyotę będą reprezentowali doświadczeni zawodnicy Nasser Al-Attiyah i Giniel de Villiers, jak i kierowcy, którzy w edycji 2022 najtrudniejszego rajdu terenowego świata będą zbierać cenne doświadczenie. Dla Henka Lategana będzie to drugi start w tej legendarnej imprezie. Celem Shameera Variawy będzie poprawienie wyniku ze stycznia, kiedy zajął 21. miejsce.

Duet Nasser Al-Attiyah / Mathieu Baumel, który zdobył mistrzostwo świata w rajdach cross-country trzy razy z rzędu, będzie walczyl w nadchodzącej edycji Rajdu Dakar o swoje czwarte zwycięstwo w tej imprezie. Giniel de Villiers i Dennis Murphy z sukcesem ukończyli South African Cross-Country Series (SACCS) – po trzech z siedmiu rund byli na czele stawki do tytułu. Starty w południowoafrykańskiej serii Toyota wykorzystała do intensywnego testowania i rozwoju nowej generacji dakarowego Hiluxa.

Trasy Rajdu Dakar 2022 ponownie zostały wytyczone wyłącznie w Arabii Saudyjskiej, choć tym razem zawodnicy pojadą w przeciwnym kierunku. Impreza rozpocznie się 2 stycznia w mieście Ha’il na północy kraju, po czym kierowcy ruszą na południe w kierunku piaszczystej pustyni Ar-Rab al-Chali. Dzień odpoczynku zaplanowano 8 stycznia w Rijadzie. Dalej trasa skieruje się na południowy zachód i zakończy 14 stycznia w Dżuddzie.

Zobacz także: DS 9 - luksusowy sedan

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty