Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

Rajd Mille Miglia 2005

Data publikacji: Autor: (mp)

Fot. DaimlerChrysler Rozpoczął się 1000-milowy Rajd Mille Miglia 2005. Uczestniczą w nim wyłącznie samochody powstałe i jeżdżące w latach 1927 – 1957.

Rozpoczął się 1000-milowy Rajd Mille Miglia 2005. Uczestniczą w nim wyłącznie samochody powstałe i jeżdżące w latach 1927 – 1957, czyli okresie odbywania się autentycznych zawodów.Fot. DaimlerChrysler

 

Rajd rozpoczął się i zakończy we włoskim mieście Brescia. Trasy przebiegają przez Farrarę i Rzym. W zawodach biorą udział m.in. Chrysler 77 Roadster z roku 1930 oraz Chrysler Saratoga coupé z 1951 r.

 

Roadster jest w prostej linii następcą samochodu, który Walter P. Chrysler obdarzył swym nazwiskiem w roku 1924. Fot. DaimlerChrysler: Chrysler 77 Roadster z roku 1930 Produkowany w roku 1930 Model 77 miał silnik 6-cylindrowy o pojemności 4,4 l i mocy 93 KM, czterostopniową skrzynie biegów, hamulce hydrauliczne i ważył 1 591 kg. Sprzedawany ówcześnie za cenę 1 665 dolarów zdobyły przydomek „Bentleya dla ubogich”. W roku 1929 i 1930 samochody te Fot. DaimlerChrysler: Chrysler Saratoga coupé z 1951 roku. ukończyły Mille Miglia jako liderzy w swej klasie.

 

Chrysler Saratoga z 1951 roku zajął 11 miejsce w słynnym meksykańskim rajdzie Carrera Panamericana. Podobny samochód z 1953 roku,  prowadzony przez Paul’a Fre’re i Andre Milhoux wziął udział w Mille Miglia 1953. Oba te pojazdy napędzane były pierwszymi silnikami V-8 HEMI Chryslera, które z pojemności 5,4 l rozwijały moc 180 KM. Chrysler Saratoga ważył 1 791 kg, miał doskonałe osiągi i oferowany był w  tamtych czasach za niewygórowaną cenę poniżej 3 tys. dolarów.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości