Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

Rajd Monte Carlo: VW Polo najszybszy!

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra

Rajd Monte Carlo, Fot: Volkswagen Francuzi Sebastien Ogier i Julien Ingrassia w Volkswagenie Polo R WRC zostali sensacyjnymi zwycięzcami pierwszego odcinka specjalnego 81. Rajdu Monte Carlo, który inauguruje tegoroczne Rajdowe Mistrzostwa Świata.

- To bardzo dobry początek, ale mamy za sobą dopiero pierwszy odcinek specjalny. Czeka nas jeszcze 430 kilometrów i ten wynik nic nie znaczy – skromnie stwierdził Sebastien Ogier. Rajd Monte Carlo, Fot: Volkswagen

Warto dodać, że niemiecki zespół debiutuje w imprezach rangi WRC, a start w legendarnym Rajdzie Monte Carlo oznacza początek nowego rozdziału w historii marki. Team Volkswagena przez 17 miesięcy bardzo intensywnie przygotowywał się do tegorocznego sezonu. Polo R WRC pokonały w tym czasie 20 000 testowych kilometrów. Zespół fabryczny z Wolfsburga wystawia dwie młode, ale już doświadczone załogi: Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila z Finlandii oraz Sebastien Ogier/Julien Ingrassia z Francji.

„Dla zespołu Rajdowe Mistrzostwa Świata są nowym wyzwaniem. Poza tym Polo R WRC jest całkowicie nowym samochodem z wieloma innowacyjnymi pomysłami. W Monte Carlo zobaczymy po raz pierwszy, jak prezentujemy się na tle konkurencji. Nasi rywale mają już dwa lata doświadczenia z nowym regulaminem, który wszedł w życie w 2011 roku i od wielu lat startują w WRC. Założyliśmy sobie, że w Rajdzie Monte Carlo zbierzemy możliwie dużo doświadczeń i że oba samochody dojadą do mety” – powiedział dyrektor Volkswagen Motorsport,  Jost Capito.

Rajd Monte Carlo, Fot: VolkswagenW programie 81. Rajd Monte Carlo na dzisiaj zawodnicy mają do pokonania po dwa razy odcinki specjalne Le Moulinon-Antraigues (36,87 km) oraz Burzet-St Martial (30,48 km). W czwartek, 17 stycznia załogi przejadą 3 odcinki pokonywane w dwóch pętlach: Labatie D’Andaure-Lalouvesc (19 km), St Bonnet-St Julien-St Bonnet (25,22 km) i Lamastre-Gilhoc-Albousserie (21,66 km). Serwis podobnie jak dzień wcześniej będzie znajdował się w Valence. Piątek, 18 stycznia to 3 odcinki specjalne, na których załogi zmierzą się z próbami St Jean en Royans-La Cime du Mas (32,8 km), St Nazaire le Desert-La Motte Chalancon (21,8 km) i Sisteron-Thoard (36,3 km), po czym wstawią swoje samochody do parku zamkniętego w Monako.

W sobotę, 19 stycznia na trasę pięciu ostatnich oesów wyjedzie 60 najszybszych załóg, które zaliczą słynne Col-de Turini (Le Moulinet-La Bollene, 23 km) - z których dwa rozegrane zostaną w nocy, oraz dwoma Col St Roch (Lantosque-Luceram, 19 km) - jednym w czasie dnia, a drugim nocą. Ostatni odcinek specjalny będzie dla trzech najszybszych załóg okazją do zdobycia dodatkowych punktów w klasyfikacji.

Uroczystość wręczenia nagród zaplanowano na Place du Palais w Monako w niedzielę, 20 stycznia, o godzinie 11:00.

Rajd Monte Carlo, Fot: Volkswagen

Rajd Monte Carlo, Fot: Volkswagen

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • ondraszek

    Mają myślę dosyć dopracowany samochód. Kwestia utrzymania odpowiedniego przygotowania, nastawów i znajomości tras. Ta wiedza jest równie ważna jak umiejętności kierowców czy bezproblemowości aut. Mają szansę powalczyć o trofea.

  • Race&Rally (gość)

    Czekam teraz na posty tych wszystkich "fahofcóf" którzy od kilku miesięcy obśmiewali team Volkswagena i nowe Polo WRC. Oczywiście z góry wiedzieli że "wieśwagen" nie da rady itp. Możecie Panowie w ramach pokuty zgolić wąsy jeśli macie ;-))

  • robbie33 (gość)

    a gdzie jest wasz zasraniec kubica!!!!!!!!! coś nikt go nie wychwala jak to było jeszcze w czwartek za co mi się dostało jak ośmieliłem się wspomnieć,że nie dojedzie ,cienias i miernota.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości