Rajdowe Mitsubishi znów w salonach

(ip)
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget
W związku rosnącym zainteresowaniem ze strony klientów rajdowym Mitsubishi Lancerem Evolution RS, ten model pojawił się ponownie w polskiej ofercie. Na bazie tego auta kierowcy rajdowi mogą przygotować zarówno samochód w specyfikacji N4, jak i R4.
Fot. Mototarget
Fot. Mototarget

Zgodnie z nowymi przepisami FIA (Międzynarodowej Federacji Samochodowej) Lancer Evolution RS uzyskał homologację dla klasy R4, będącej konkurencją dla pojazdów w klasie S2000. Taki samochód testuje obecnie znany kierowca rajdowy Michał Kościuszko.

**CZYTAJ TAKŻE

Mitsubishi Lancer 1.8Mitsubishi Lancer Evo X - pogromca prędkości

**

Mitsubishi Lancer Evolution RS w opcji F24 kosztuje 175 000 zł, co daje doskonałą bazę do budowy rajdówki R4, która będzie dwukrotnie tańsza od samochodu klasy Super 2000.

W celu redukcji wagi, w tym modelu usunięto wiele elementów wyposażenia. Auto jest dostępne z napędem na 4 koła, aktywnym centralnym mechanizmem różnicowym i tylnym mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Napędza go 2-litrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o mocy 295 KM, a moc przenoszona jest na koła za pośrednictwem 5-stopniowej, manualnej skrzyni biegów.

W porównaniu do obecnej grupy N4, przepisy regulujące nową klasę R4 są bardziej liberalne. Cyfra przy literze "R", oznacza nie tylko podział według pojemności silnika, ale także stopień modyfikacji. I tak auta R1 będą najbliższe seryjnym, zaś R4 - zmodyfikowane w największym stopniu.

Przyszli nabywcy będą mogli kupić specjalny zestaw służący przebudowie samochodu z grupy N4 na R4. Owe auta zyskają pakiet modyfikacji nadwozia redukujący ich masę o kilkadziesiąt kilogramów, 34-milimetrową zwężkę na turbinie oraz zmodyfikowane zawieszenie. Tak skonfigurowany samochód może być groźnym rywalem dla aut S2000. Rajdówka Mitsubishi Lancer Evolution w specyfikacji R4 będzie mocno zbliżona technologicznie do samochodów WRC z początku XXI wieku.

Wersja Evolution RS jest dostępna w dwóch opcjach: F24 w cenie 175 000 zł oraz F25, wzbogaconej o 18 calowe aluminiowe obręcze kół Enkei, wentylowane hamulce tarczowe i 4-tłoczkowe zaciski Brembo, która kosztuje 183 000 zł.

Auto można zamówić w 2 kolorach: niemetalizowanym białym lub metalizowanym czerwonym.

Lancer Evolution w wersji RS nie jest objęty gwarancją Mitsubishi Motors. Model jest dostępny na zamówienie, a czas oczekiwania na wydanie pojazdu to około 4 miesiące.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty