Wszystko
o samochodach

Motosport / Rajdy

Rajdy WRC. Kajetanowicz i Szczepaniak wygrywają w Turcji!

Data publikacji: Autor: Tomasz Szmandra (AIP)

Po znakomitej jeździe Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo) wygrali Rajd Turcji w kategorii WRC 3 i zajęli 7. miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Lotos Rally Team objęła prowadzenie drugiego dnia rajdu i oprócz zwycięstwa w kategorii WRC 3, była również najszybsza wśród załóg jadących samochodami Rally2. 

Fot. Lotos Rally Team Po znakomitej jeździe Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo) wygrali Rajd Turcji w kategorii WRC 3 i zajęli 7. miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Lotos Rally Team objęła prowadzenie drugiego dnia rajdu i oprócz zwycięstwa w kategorii WRC 3, była również najszybsza wśród załóg jadących samochodami Rally2.

Warto dodać, że Kajetanowicz i Szczepaniak po raz drugi z rzędu wygrali rywalizację w Rajdzie Turcji, który w tym sezonie jest piątą rundą Rajdowych Mistrzostw Świata (WRC). Jako najszybsza załoga wśród samochodów Rally2 pokonali m.in. zwycięzców kategorii WRC 2 - Pontusa Tidemanda i Patrika Bartha. Natomiast siódma lokata w klasyfikacji generalne oznacza, że Polacy osiągnęli najlepszy wynik w dotychczasowej karierze.

Po znakomitej jeździe Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo) wygrali Rajd Turcji w kategorii WRC 3 i zajęli 7. miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Lotos Rally Team objęła prowadzenie drugiego dnia rajdu i oprócz zwycięstwa w kategorii WRC 3, była również najszybsza wśród załóg jadących samochodami Rally2. 

Fot. Lotos Rally TeamRajd Turcji nie bez powodu określany jest mianem najtrudniejszej rundy Rajdowych Mistrzostw Świata. Niezwykle wymagające i długie odcinki specjalne rozgrywane były przy wysokich temperaturach. Załogi walczyły nie tylko o czas, ale i o przetrwanie w kłębach kurzu, unoszącego się po przejeździe kamienistej trasy. Praktycznie na każdym zakręcie czyhały niespodzianki, koleiny i wielkie głazy, które skutecznie potrafiły przeszkodzić w dotarciu do mety, uszkadzając opony czy zawieszenia. To warunki, w których przede wszystkim liczy się doświadczenie i perfekcyjna strategia. Wytężona praca zespołu Lotos Rally Team zaprocentowała. Kajetanowicz i Szczepaniak triumfowali aż na sześciu odcinkach specjalnych, kończąc na podium 11 z 12 prób. Seryjnie wygrywali również z załogami fabrycznymi. 

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?

– Zrobiliśmy to, po raz drugi wygraliśmy Rajd Turcji! Po trudnym dla nas Rajdzie Estonii trzeba było się szybko pozbierać. Rajdy to impreza dla „dużych chłopców”, nie ma czasu na sentymenty. Triumfujemy w najtrudniejszych zawodach sezonu, to wielka duma. Mimo ekstremalnie trudnych warunków wszystko działało perfekcyjnie. Cały zespół spisał się świetnie i myślę, że powinniśmy być z siebie dumni. Dziękuję też RaceSeven, który przygotowuje nam samochód i wkłada w to mnóstwo serca. Pokazaliśmy, że Lotos Rally Team daje sobie radę w każdej sytuacji. To bardzo ważne, żeby po prostu pokonywać trudności, bez względu na to, jak duże są. Mam nadzieję, że przynosimy dumę Polakom, pokazując, że możemy walczyć i wygrywać z najlepszymi – podsumował Kajetanowicz, który zajął drugie miejsce w WRC 2 w sezonie 2019.

Po znakomitej jeździe Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo) wygrali Rajd Turcji w kategorii WRC 3 i zajęli 7. miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Lotos Rally Team objęła prowadzenie drugiego dnia rajdu i oprócz zwycięstwa w kategorii WRC 3, była również najszybsza wśród załóg jadących samochodami Rally2. 

Fot. Lotos Rally TeamWedług nieoficjalnych wyników, Kajetanowicz i Szczepaniak awansują aż o 10 pozycji w klasyfikacji sezonu, na trzecie miejsce. Kolejną rundą będzie Rajd Sardynii, zaplanowany w dniach 8-11 października. W ubiegłym sezonie polska załoga zajęła tam drugie miejsce.
W klasyfikacji generalnej rajdu triumfowali Elfyn Evans i Scott Martin z zespołu Toyota Gazoo Racing WRT, odnosząc swoje drugie zwycięstwo w tegorocznym sezonie WRC. O końcowej klasyfikacji w piątej rundzie mistrzostw w dużym stopniu zadecydował najtrudniejszy odcinek specjalny rajdu, pokonywany dwukrotnie 38,15-kilometrowy oes Çetibeli. Wielu załogom przysporzył on problemów, w tym załogom Toyot Yaris WRC. Zarówno Sebastien Ogier, jak i Kalle Rovanpera podczas pierwszego przejazdu musieli zatrzymywać się na zmianę koła. Drugą lokatę w rajdzie wywalczyli Thierry Neuville i Nicolas Gilsoul, a trzecią utytułowany duet Sébastien Loeb i Daniel Elena. Obie załogi startowały w Hyundaiach i20 Coupe WRC.

Wyniki Rajdu Turcji 2020 w kategorii WRC 3:
1. Kajetanowicz/Szczepaniak (Polska, Škoda Fabia Rally2 evo) 2:55:38,2 s
2. Bulacia Wilkinson/Der Ohannesian (Boliwia/Argentyna, Citroën C3 R5) +2:10,9 s
3. Avci/Vatansever (Turcja, Citroën C3 R5) +7:15,6 s
4. Heller/Martí (Chile/Hiszpania, Ford Fiesta Rally2) +9:27,9 s
5. Cukurova/Akcay (Turcja, Škoda Fabia R5) +12:11,9 s
6. Solans/Barreiro (Hiszpania, Ford Fiesta Rally2) +18:40,0 s
7. Fernández/Garcia (Chile/Argentyna, Škoda Fabia Rally2 evo) +21:17,0 s
8. Pedro/Baldaccini (Włochy, Ford Fiesta Rally2) +22:55,0 s

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI 

Po znakomitej jeździe Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo) wygrali Rajd Turcji w kategorii WRC 3 i zajęli 7. miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Lotos Rally Team objęła prowadzenie drugiego dnia rajdu i oprócz zwycięstwa w kategorii WRC 3, była również najszybsza wśród załóg jadących samochodami Rally2. 

Fot. Lotos Rally Team

Po znakomitej jeździe Kajetan Kajetanowicz i Maciej Szczepaniak (Škoda Fabia Evo) wygrali Rajd Turcji w kategorii WRC 3 i zajęli 7. miejsce w klasyfikacji generalnej. Załoga Lotos Rally Team objęła prowadzenie drugiego dnia rajdu i oprócz zwycięstwa w kategorii WRC 3, była również najszybsza wśród załóg jadących samochodami Rally2.

Fot. Lotos Rally Team

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości