Range Rover Sport w Warszawie

źródło: mototarget.pl
Range Rover Sport - premiera w Warszawie, Fot: Land Rover
Range Rover Sport - premiera w Warszawie, Fot: Land Rover
Warszawa jest trzecim miastem na świecie, w którym zaprezentowano nowego Range Rovera Sport. Po globalnej premierze w Nowym Jorku i na targach motoryzacyjnych w Szanghaju, to właśnie polska stolica była miejscem premiery najnowszego modelu Land Rover.

Nowy Range Rover Sport mierzy 4850 mm i jest o 62 mm dłuższy od swego protoplasty, a jednocześnie od niego lżejszy nawet o

Range Rover Sport - premiera w Warszawie, Fot: Land Rover
Range Rover Sport - premiera w Warszawie, Fot: Land Rover

420 kilogramów. Znacznie większy rozstaw osi (+178 mm) przyniósł więcej przestrzeni na nogi i ułatwił dostęp do tylnych foteli. Krótkie zwisy nadwozia z przodu i z tyłu oraz zwiększona o 55 mm szerokość dodatkowo uwypukliły muskularną sylwetkę samochodu. Jednocześnie, nowy Sport jest krótszy o 149 mm i niższy o 55 mm od flagowego Range Rovera, z którym jest konstrukcyjnie bardzo powiązany. Różnica w wadze to 45 kg na korzyść modelu Sport.

Dostępne będą dwa rodzaje stałego napędu 4WD. Pierwszy wykorzystuje skrzynię rozdzielczą z funkcją reduktora i sprawdzi się w najbardziej wymagających warunkach terenowych, oferując stały napęd z podziałem momentu 50/50 i możliwość 100-procentowej blokady centralnego dyferencjału. Alternatywny system przeniesienia napędu jest lżejszy o 18 kg i wykorzystuje dyferencjał typu Torsen, który automatycznie rozdziela moment obrotowy na półoś z większą przyczepnością. Domyślny podział momentu w stosunku 42/58 procent (

Range Rover Sport - premiera w Warszawie, Fot: Land Rover
Range Rover Sport - premiera w Warszawie, Fot: Land Rover

przód/tył) faworyzuje sportową charakterystykę tylnego napędu.

W początkowej fazie produkcji, nowy Range Rover Sport dostępny będzie z czterema różnymi jednostkami napędowymi – dwiema benzynowymi Supercharged (5,0 l V8 o mocy 510 KM oraz 3,0 V6 340 KM) i dwiema wysokoprężnymi (3,0 l TDV6 258 KM i 3,0 l SDV6 292 KM). Gama silnikowa zostanie powiększona w późniejszym okresie o silnik 4,4 l SDV8 o mocy 340 KM oraz hybrydę z dieslem już pod koniec 2013 roku.

Czas przyspieszenia 0-100km/h wynosi dla najmocniejszej wersji około 5 sekund. Zużycie paliwa będzie niższe - w zależności od modelu - nawet o 24 procent przy emisji CO2  na poziomie 194 g/km. Wszystkie jednostki napędowe Range Rovera Sport wykorzystują automatyczną skrzynię biegów ZF 8HP70 o ośmiu przełożeniach.

Range Rover Sport będzie produkowany w zakładzie w Solihull (Wielka Brytania).Samochód trafi do polskich salonów w wakacje 2013 roku. Do dyspozycji będą cztery poziomy wyposażenia (S, SE, HSE oraz Autobiography), a także „Dynamic” dla  wersji HSE oraz Autobiography. Najtańsza odmiana 3.0 V6 S została wyceniona na 319 900 zł. Topowy wariant 5.0 V8 Petrol Autobiography Dynamic kosztuje 529 900 zł.

od 12 lat
Wideo

Kierowca ciężarówki dachował w przydrożnym rowie

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty