Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Ranking awaryjności aut. Te modele są niezawodne?

Data publikacji: Autor: Mariusz Michalak

Fot. Pixabay.com Brytyjski magazyn What Car? co roku przeprowadza wśród swoich czytelników badanie niezawodności samochodów, którymi jeżdżą. Sprawdzamy wyniki najnowszego rankingu niezawodności.

Zaprezentowane wyniki to efekt ankiet przeprowadzonych wśród ponad 18 tys. czytelników. Ocenie poddano 159 modeli 31 marek - najstarsze auta były czteroletnie, najmłodsze miały rok.

Warto zwrócić uwagę, że tylko 52 proc. usterek wymienionych przez biorących w badaniu zmotoryzowanych zostało naprawionych na gwarancji.

Procentowy wynik wskazuje prawdopodobieństwo usterki, skalę kosztów, które trzeba ponieść na naprawy i czas, jaki auto jest serwisowane. Im wskaźnik procentowy wyższy, tym lepiej.

Redakcja poleca: Prawo jazdy. Co oznaczają kody w dokumencie?

Na co zwrócić uwagę kupując auto używane?

1. Dokumenty pojazdu – czy auto posiada niezbędny komplet potrzebny do jego rejestracji;

2. Zgodność numerów identyfikacyjnych pojazdu z dokumentami, numer VIN, marka, rok produkcji i model;

3. Ubezpieczenie i możliwość poruszania się po drogach publicznych danym pojazdem;

4. Stan lakieru i jego odcień – przecięcia na krawędziach elementów wskazują na ich malowanie; kontrola grubości powłoki za pomocą czujnika; ewentualne purchle i ogniska korozji;

5 Spasowanie elementów – wszystkie odstępy między elementami nadwozia muszą być takie same, wszelkie różnice wskazują zawsze na naprawy blacharskie; obdarty lakier z lakierowanych śrub mocujących drzwi, maskę, błotniki, również powinien wzbudzić niepewność;

6. Komora silnika – wypolerowana może wskazywać na wycieki i celowe wyczyszczenie wszelkich śladów;

7. Zużycie elementów wnętrza: gałka zmiany biegów, kierownica i gumki pedałów, widoczne ślady zużycia to przebieg na pewno większy niż do 100 tys. km;

8. Przetarte fotele, skórzana tapicerka z przetarciami to też znak kilkuset tys. km przebiegu;

9. Szyby – rok produkcji wszystkich szyb pojazdu musi być zgodny z rokiem produkcji auta;

10. Opony – w samochodzie z przebiegiem kilkudziesięciu tysięcy kilometrów opony również powinny być z jednego roku produkcji, chyba że wiek auta wymusił ich zmianę;

11. Podwozie – stan układu wydechowego i jego kompletność: wielu użytkowników zastępuje oryginalny katalizator zwykłym kawałkiem przelotowej rury, co nie pozwoli nam na przejście badań technicznych;

12. Zawieszenie – stan wszystkich elementów ruchomych, gumowo-metalowych i tłumiących;

13. Parametry silnika – sprężanie, wtrysk paliwa;

14. Elektronika pojazdu – wskazania czujników, kompletność wyposażenia (brak poduszki powietrznej można ukryć, wyłączając kontrolkę odpowiadającą za sprawdzenie jej obecności);

15. Parametry turbiny – w przypadku silników doładowanych bardzo ważnym elementem jest sprawdzenie sprawności turbiny – ten element układu dolotowego nie jest tani;

16. Układ hamulcowy – stan elementów ciernych, tarcz, klocków (niestety przy hamulcach bębnowych nie ma możliwości oceny wizualnej bez demontażu bębnów);

17. Działanie wszystkich elementów wyposażenia – klimatyzacja, elektryczne szyby, wspomaganie kierownicy, systemy audio itd.

Ranking niezawodności "What Car?" - najmniej awaryjne auta

Samochody miejskie

1. Toyota Yaris (wersje benzynowe; od 2011 r.): 100,0 proc.
2. Honda Jazz (od 2015 r.): 99,5 proc.
3. Honda Jazz (2008-2015): 99,2 proc.
4. Suzuki Celerio (od 2015 r.): 98,0 proc.
5. Hyundai i10 (od 2014 r.): 97,8 proc.

Samochody kompaktowe

1. Hyundai i30 (2012-2017): 98,9 proc.
2. Audi A3 (diesel; od 2013 r.): 98,4 proc.
3. Skoda Octavia (diesel; od 2013 r.): 97,3 proc.
4. Seat Leon (wersje benzynowe; od 2013 r.): 97,2 proc.
5. Mazda 3 (wersje benzynowe; od 2014 r.): 97,2 proc.

Samochody segmentu D

1. Volvo V60 (2010-2018): 99,3 proc.
2. Vauxhall Insignia (2008-2017): 97,5 proc.
3. Alfa Romeo Giulia (od 2016 r.): 96,9 proc.
4. BMW serii 3 (od 2012 r.): 96,6 proc.
5. Mazda 6 (od 2013 r.): 95,9 proc.

Auta luksusowe

1. Mercedes-Benz E-Class (2009-2016): 92.4 proc
2. BMW 5 Series (2010-2017): 91.6 proc
3. Jaguar XF (2007-2015): 91.6 proc
4. Audi A6 (2011-2018): 86.8 proc
5. BMW 5 Series (2017-2018): 85.3 proc

Małe SUV-y

1. Suzuki SX4 S-Cross (od 2013 r.): 100,0 proc.
2. Peugeot 2008 (od 2013 r.): 99,4 proc.
3. Opel Mokka (wersje benzynowe; od 2012 r.): 97,7 proc.
4. Suzuki Vitara (od 2015 r.): 97,2 proc.
5. Nissan Juke (od 2010 r.): 96,8 proc.

SUV rodzinny

1. Kia Sportage (od 2016 r.): 97,8 proc.
2. Audi Q3 petrol (od 2011 r.): 97,3 proc.
3. Peugeot 3008 (od 2017 r.): 96,9 proc.
4. Seat Ateca (od 2016 r.): 96,7 proc.
5. Kia Sportage (2010-2016): 95,5 proc.

Duże SUV-y

1. Toyota RAV4 (2013-2018): 99,6 proc.
2. BMW X5 (od 2013 r.): 98,3 proc.
3. Audi Q5 (od 2017 r.): 96,3 proc.
4. Volkswagen Touareg (2010-2018): 95,8 proc.
5. Hyundai Santa Fe (2013-2018): 94,6 proc.

Minivany

1. Mercedes-Benz Klasy B (2012-2018): 95,9 proc.
2. Volkswagen Golf SV (2014-2018): 95,8 proc.
3. Ford C-Max (2010-2018): 94,9 proc
4. BMW Serii 2 Active Tourer (2014-2018) 94,5 proc.
5. Peugeot 3008 (2009-2016): 91,9%

Samochody hybrydowe i elektryczne

1. Nissan Leaf (2011-2017): 99.7 proc
2. Toyota Yaris Hybrid (2011-2018): 98.2 proc.
3. Mitsubishi Outlander PHEV (2014-2018): 97.7 proc.
4. Lexus IS (2013-2018): 97.6 proc.
5. Toyota Auris Hybrid (2013-2018): 96.7 proc.

Samochody sportowe

1. BMW 2 Series coupe / convertible (2014-2018): 97.0 proc
2. Mazda MX-5 (2015-2018): 95.2 proc
3. Porsche 911 (2012-2018): 94.5 proc
4. BMW M4 coupe (2014-2018): 94.1 proc.
5. BMW 4 Series coupe / convertible (2014-2018): 93.5 proc

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gonzo (gość)

    Kurde! gdzie te niemieckie niezawodne auta ze znaczkiem VW? Tylko jedno i to w segmencie dużych suvów? Das auto - die Scheiße?

  • zgredek (gość)

    ja bym tam dopisał jeszcze rextona bo ma parametry zbliżone do land cruisera a jest sporo tańszy no i na ramie, ogólnie koreańczyki słyną z małej awaryjności

  • Sunster (gość)

    Zgodzę się jeśli chodzi o Yarisa, ponad 3 lata jezdzenia i nie było żadnej awarii, klocki, tarcze, płyny, silnik malutki i może to nie jest demon prędkości, ale problemów nie sprawia

  • Dude (gość)

    VW obecnie ściga Tesle audikiem. Dlatego ich auta teraz cienko.

  • Waldek (gość)

    Nie ma samochodów w 100% bezawaryjnych. I z tym trzeba się oswoić… Da się przyoszczędzić na awariach jak się korzysta z zamienników np delph, ale mimo wszystko każdy samochód generuje koszta.

  • Adamek (gość)

    Każdy samochód czasem ma jakieś usterki i to jest zupełnie normalne. Zwyczajnie niektóre silniki są bardziej awaryjne a inne mniej, np. błędy przy produkcji. z rankingiem aut miejskich jak najbardziej się zgodze bo z yarisem nie mam żadnych problemów od praktycznie od zakupu. Liczę się z tym, że wiecznie tak nie będzie, ale na daną chwilę jestem zadowolony.

  • ginno88 (gość)

    Ja jeżdżę od dwóch lat poleasingowym Yarisem z efl i potwierdzam - brak usterek i generalnie bezproblemowe użytkowanie. To był bardzo dobry wybór. Fajne autko.

  • stazysta (gość)

    Insignia dość wysoko się plasuje,codzienne użytkowanie nie nastręcza żadnych problemów,natomiast serwisowanie kosztuje,i to sporo.Nie mówię tu o zespołch eksplatacyjnych typu hamulce czy płyny.Uszczelnienia silnika,skrzyni biegów czy układu chłodzenia w aucie 5 letnim to chyba trochę za wcześnie na wymiany.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości