Metodologia przyjęta przez Instytut uwzględnia tylko te pojazdy, które faktycznie zostały kupione przez Polaków. Jak pisze Samar, „należy brać pod uwagę tylko te auta, które zostały zarejestrowane w kraju, fizycznie się w nim znajdują i są w nim eksploatowane. Pojazdy, które wkrótce po rejestracji wyjechały w ramach tzw. reeksportu, nie powinny być wliczane przy określaniu miejsca poszczególnych marek na liście rankingowej krajowych aut". Tylko na tej podstawie można stworzyć ranking marek najczęściej wybieranych przez Polaków.
Jak wynika ze statystyk, w 2014 r. klienci indywidualni w Polsce stawiali na Toyotę. Tuż za nią z niewielką stratą uplasowała się Skoda, a na najniższym stopniu podium znalazł się Volkswagen.
Rejestracje nowych samochodów osobowych przez klientów indywidualnych w Polsce w 2014 r.
L.p. | Marka | Liczba |
1 | Toyota | 12 492 |
2 | Skoda | 12 345 |
3 | Opel | 11 366 |
4 | Volkswagen | 10 610 |
5 | Kia | 9 037 |
6 | Hyundai | 6 842 |
7 | Ford | 6 784 |
8 | Renault | 6 388 |
9 | Nissan | 5 549 |
10 | Citroen | 5 097 |
Źródło: SAMAR (dane oczyszczone z rejestracji czasowych)
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?