Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Raport Dekra 2017. Lista najbardziej awaryjnych aut

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

SAMOCHODY MAŁE

Chevroelt Aveo/Kalos (rocznik 2002)

Oprócz pojazdów z ubytkami oleju z silnika i skrzyni biegów oraz niesprawnymi amortyzatorami, należy szczególnie sprawdzić przeguby - można znaleźć zużyte przeguby drążków łączących i wahaczy poprzecznych. Podczas jazdy próbnej należy uważać podczas hamowania, ponieważ Kalos/Aveo ma często z tym problem. Od czasu do czasu zdarzają się również usterki poduszek powietrznych.

Fot. Chevrolet Dekra opublikowała raport na temat używanych samochodów (edycja na 2017 rok). Sprawdziliśmy, które auta wg tego raportu są najbardziej zawodne.

Dekra informuje, że w raporcie ujęto wyniki około 15 milionów przeglądów okresowych pojazdów przeprowadzonych w ciągu dwóch lat. W statystyce są tylko te usterki, które mają rzeczywisty wpływ na ocenę modeli. Nie są uwzględniane typowe usterki eksploatacyjne, których wystąpienie związane jest z postępowaniem właściciela pojazdu, a nie z funkcjonowaniem danego modelu.

Warto wiedzieć: Fałszywe oferty. W sieci grasują oszuści! Źródło: TVN Turbo/x-news

W najnowszym raporcie ujęto ponad 500 aut. Pod uwagę brane są tylko te model, w przypadku których dla określonego przebiegu w trakcie przeprowadzania analizy przebadano co najmniej tysiąc pojazdów. Dekra podkreśla, iż w odniesieniu do usterkowości ważniejszy od roku produkcji jest przebieg auta i rozróżnia trzy jego zakresy - od 0 do 50 tys. km, od 50 tys. do 100 tys. km i od 100 tys. do 150 tys. km. Dekra zaznacza, że w danej klasie może zwyciężyć wyłącznie pojazd oceniony we wszystkich trzech zakresach przebiegu.

Do ogólnej oceny auta Dekra posługuje się własnym wskaźnikiem usterkowości (DMI). Uwzględnia on, oprócz pojazdów bez istotnych usterek, także te z poważnymi defektami. Wskaźnik DMI oblicza się odejmując od wartości procentowej pojazdów bez poważnych usterek wartość poważnych usterek.

Redakcja poleca:

Jakie auto wybrać, aby najmniej stracić?
Test letnich opon
Fiat Tipo LPG kontra Skoda Octavia LPG

O ile ta organizacja co roku wyłania po trzy najmniej usterkowe samochody w swojej klasie, o tyle nie ma takiego zestawienia jeśli chodzi o auta z największą liczbą usterek. Żeby je odszukać należy się zagłębić w cały raport.

Ponieważ lista aut z najmniejszą liczbą usterek jest tworzona na podstawie trzech zakresów przebiegu, zatem poszukując aut największą liczbą usterek pod uwagę braliśmy również pojazdy, dla których istnieje ocena dotycząca trzech zakresów przebiegu: od 0 do 50 tys. km, od 50 tys. do 100 tys. km i od 100 tys. do 150 tys. km.

Zobacz także: Lista najmniej awaryjnych aut

Raport Dekry może być pomocny dla osób poszukujących auta na rynku wtórnym. Należy jednak zauważyć, że powstaje on na podstawie badań technicznych, a nie eksploatacji rozciągniętej w danym okresie czasu.

SAMOCHODY MAŁE

Chevroelt Aveo/Kalos (rocznik 2002)

Oprócz pojazdów z ubytkami oleju z silnika i skrzyni biegów oraz niesprawnymi amortyzatorami, należy szczególnie sprawdzić przeguby - można znaleźć zużyte przeguby drążków łączących i wahaczy poprzecznych. Podczas jazdy próbnej należy uważać podczas hamowania, ponieważ Kalos/Aveo ma często z tym problem. Od czasu do czasu zdarzają się również usterki poduszek powietrznych.

Fot. Chevrolet

SAMOCHODY MAŁE

Chevroelt Aveo/Kalos (rocznik 2002)

Oprócz pojazdów z ubytkami oleju z silnika i skrzyni biegów oraz niesprawnymi amortyzatorami, należy szczególnie sprawdzić przeguby - można znaleźć zużyte przeguby drążków łączących i wahaczy poprzecznych. Podczas jazdy próbnej należy uważać podczas hamowania, ponieważ Kalos/Aveo ma często z tym problem. Od czasu do czasu zdarzają się również usterki poduszek powietrznych.

Fot. Chevrolet

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Bambus (gość)

    przyopadkoi chodza opo ludziach i można byc calke zycie super kierowcą a raz mieć pecha i się zgaapic. mam nadziję, że yanosik do swojego oc dołaczy też ac i nw i że beda rownie krozystne co oc

  • Nasrau (gość)

    musiałem kilka razy przeczytać wpis kolegi wyżej, ale w końcu udało mi się go zrozumieć - i okazało się, że nawet się z nim zgadzam. koszt ac w porównaniu do oc to śrubki, a wariatów na drogach coraz więcej. lepiej dopłacić, a spać spokojnie. @bambus, yanosik zapowiadał również inne ubezpieczenia oprócz oc, trzeba czekać

  • Edward (gość)

    A moim zdaniem nie ma żadnej reguły. Kwestia dbania i pielęgnacji. Ja mam Citroena C4 i choć to francuz, to ma się bardzo dobrze, a to wszystko dlatego, że jeżdżę do Lema Trans Gdynia.

  • Komentarz usunięty.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości