Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Raport TUV 2016. Lista najbardziej awaryjnych aut

Data publikacji: Autor: (kr)

Chevrolet Spark - najbardziej awaryjne auto w grupie 2-3 letnich (14,6%) / Fot. Chevrolet Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TUV) zaprezentowało nowy raport awaryjności. Do sporządzenia zestawienia wykorzystano dane z 8,8 miliona przeglądów. W rankingu sklasyfikowano w sumie 233 modele. Które z nich były najbardziej awaryjne?

Fiat Stilo - najbardziej awaryjne auto w grupie 10-11 letnich (40,0%) / Fot. FiatRaport TUV powstaje na podstawie danych zebranych podczas okresowych przeglądów technicznych samochodów osobowych w stacjach kontroli pojazdów na terenie Niemiec. Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego ma największy udział w takich przeglądach. Drugą pod względem liczby przeprowadzonych badań technicznych instytucją w Niemczech jest DEKRA, czyli Niemieckie Stowarzyszenie Rzeczoznawców Technicznych, a rzecią GTÜ czyli Towarzystwo Nadzoru Technicznego. Przeglądy są prowadzone również przez inne podmioty z sektora nadzoru technicznego, ale mają one niewielki udział w rynku tych usług.

Badania techniczne aut wyglądają podobnie jak w Polsce, są jednak bardziej wnikliwe i obejmują większą liczbę punktów kontrolnych. Sprawdza się sprawność hamulców, amortyzatorów, oświetlenia, podwozia, ogumienia, układu wydechowego, zwracając jednocześnie uwagę na zaawansowanie procesów korozyjnych w elementach ważnych z punktu widzenia bezpieczeństwa. Istotne jest, że każde badanie przebiega tak samo i obejmuje ten sam zestaw czynności kontrolnych. W ten sposób można obiektywnie i w pełni porównywalnie z innymi ocenić każdy samochód opuszczający stanowisko diagnostyczne. Do statystyki pobiera się jedynie dane o istotnych usterkach  a końcowy wynik określa się udziałem aut z poważnymi usterkami w całkowitej liczbie zbadanych egzemplarzy danego modelu. Jako reprezentatywną przyjmuje się liczbę przynajmniej 10 000 zbadanych samochodów konkretnego modelu.

W najnowszym rankingu samochody używane podzielono na pięć grup:

- auta 2-3 letnie (usterki wykryto w 7,8% samochodów - w stosunku do 8,4% przed rokiem)
- auta 4-5 letnie (13,2% - 13,9% przed rokiem)
- auta 6-7 letnie (19,1% - 20,1% przed rokiem)
- auta 8-9 letnie (24,9% - 26,8% przed rokiem)
- auta 10-11 letnie (31,4% - 32,1% przed rokiem)

W każdej z kategorii zmniejszył się procent aut, które były dotknięte awarią. W poniższym zestawieniu procenty przy aucie oznaczają odsetek samochodów danego modelu, który zmagał się z awariami.

Najbardziej awaryjnym pojazdem jest Fiat Stilo, chociaż po piętach depcze mu Mercedes Klasy M. W grupach 2-3 i 6-7 letnich pojazdów najgorszy był Chevrolet.

Najbardziej awaryjne auta według TUV:

Auta 2-3 letnie

1. Chevrolet Spark (14,6%)
2. Fiat 500 (14,1)
3. Fiat Punto (13,3%)
4. Ford Ka (13,2%)
5. Citroen C5 (13,0%)

Auta 4-5 letnie

1. Dacia Logan (28,1%)
2. Fiat Panda (23,3%)
3. Dacia Sandero (22,8%)
4. Renault Kangoo (22,2%)
5. Citroen C4 (21,7%)

Auta 6-7 letnie

1. Chevrolet Matiz (34,6%)
2. Dacia Logan (32,9%)
3. Renault Kangoo (31,4%)
4. Citroen C4 (29,4%)
5. Chevrolet Captiva (29,0%)

Auta 8-9 letnie

1. Renault Kangoo (35,1%)
2. Kia Sorento (35,1%)
3. Renault Twingo (34,6%)
4. Ford Ka (34,3%)
5. Ford Galaxy (33,8%)

Auta 10-11 letnie

1. Fiat Stilo (44,0%)
2. Mercedes klasa M (43,7%)
3. Ford Galaxy (41,8%)
4. Volkswagen Sharan (41,4%)
5. Kia Sorento (41,4%)

W galerii prezentujemy liderów poszczególnych kategorii.

Chevrolet Spark - najbardziej awaryjne auto w grupie 2-3 letnich (14,6%) / Fot. Chevrolet

Chevrolet Spark - najbardziej awaryjne auto w grupie 2-3 letnich (14,6%) / Fot. Chevrolet

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Krętacze (gość)

    Niemieckie rankingi są tak wiarygodne jak poziom emisji spalin w VW:)

  • lordofchaos (gość)

    co z tego, ze spark sie najbardziej psuje ale napravisz go za garste ryzu, jak ci zepsuje samochodDLAludu to zanim pojavisz sie v servisie musisz zaciagnac kredyt

  • Olo (gość)

    Najoszczędniejsze niemieckie auta pto VW Passaty .Malo pala bo większość czasu spędzają na lawetach:)

  • uazbiałas.sp.z.o.o. (gość)

    Co !? I Citroen C5 z grupą Renault też tutaj ???

  • stary kierowca (gość)

    8 lat jeżdżę Dacią Logan. Praktycznie tylko wymiana płynów eksploatacyjnych i filtrów. Z usterek to pęknięty klosz tylnego reflektora, przepalona żarówka tylnego reflektora, wypadający mieszek (osłona) dźwigni zmiany biegów, przerdzewiałe pióro wycieraczki (w zasadzie kwalifikuje się do wymiany), pompa układu wspomagania wymagająca uszczelnienia. Silnik benzynowy, 75 KM, spalanie średnie 6,7 litra/100km. Pracuję w hurtowni motoryzacyjnej i części do Logana zamawiamy bardzo niewiele (najczęściej paski rozrządu). Bardzo dużo elementów zawieszenia (wahacze, tuleje, łączniki stabilizatora itp.) sprzedajemy natomiast do samochodów Daewoo (Lanos, Matiz, Nexia, Nubira, Tico), Fiata Panda, Opel Astra F, G, Opel Vectra, Ford Mondeo MkII, MkIII, BMW 3 E46.

  • gruby (gość)

    Dziwne, że te Fiaty, kangury, Dacie normalnie w Polsce jezdza a pod mechanikiem obok mnie stoi Audi i VW a na podnośniku reperują BMW. A sam mechanik śmiga Fiatem Panda. To mi mówi więcej niż całe te rankingi. Poza tym ostatnio kupiłem jakaś lapke LED do domu, w dyskoncie za grosze. Na opakowaniu potwierdzona jakaś TUV, taka jakoś że po 3 tygodniach sie spierdol....!

  • robs (gość)

    TUV to wielkie oszustwo mające na celu zwiększenie sprzedaży towarów od "Hansów"

  • Stilon (gość)

    Szkoda że zabrakło grupy 0-2 letnie. Wtedy TUV nawet by się do raportu nie zabrało: - 1 miejsce Grupa VW - 99% oszustwo 100 lecia !

  • igo (gość)

    Przestańcie okłamywać polaków ,propaganda niemiecka działa , każdy Fiat ma lepszy silnik od VW. Jedno wielkie oszustwo!

  • persona non grata (gość)

    nie ma jak tyf - o jakich awariach tu jest mowa? tego juz nie podaja. to sa wyniki tego jak czesto dany samochod odpada na przegladzie - bez istotnej informacji o prawdziwej kondycji samochodu. a to czy te wyniki sa manipulowane - trudno sie jednoznacznie wypowiedziec - ale... vw, adac i nit tylko oni mieli galowe wystepy ...

  • Maruda (gość)

    ADAC, VW, TUV - wszystkie te organizacje maja wspolny mianownik!! Kto z kretynow, jeszcze w ich brednie jeszcze wierzy?

  • Hłe, hłe, niemieckie rankingi. (gość)

    Ich fabryki tną koszty - nie wytrzymują wojny cenowej. Płace pracowników wysokie, więc oszczędza się na materiałach. Nic dziwnego, że trzeba potem wątpliwym rankingiem nadrabiać.

  • radek (gość)

    a gdzie alfa romeo?

  • sierucha (gość)

    mondek 2001 rok kupiłem miał 180000km diesel 130KM. przy 200000km padła pompa, przy 210000 dwumasa,przy 225000 turbina, a przy 235000 wtryski szt 2.Wymieniłem 4. Od 2011 do 2013 ok 10000zł. Dużo jeżdże i od 2013 doklepałem 50000km . Bezdotykowo tylko co10tyś castrol edge i ropa do kotła. A na polskim tuv wszystkie auta są bezawaryjne!haha!

  • Czereśniak (gość)

    Jerzdrze golfę trujko w tedeiku bo to prestisz w gminie i szacun we wsi. Laski mję kochajo, bo potrafie zaszaleć i zatankować za 30 zeta gotuwko! Tera mję wpadnie 1500 zeta za trujkie dzieci i to bendzie wypas! Pozdrawiam myśloncych.

  • Mikołaj (gość)

    ..."raPOrt" (i w "Interi")-wszystko jasne.

  • bujan (gość)

    Mnie jako użytkownika Toyoty Prius cieszy fakt, że w kategorii aut 6 i 7-letnich jest ona najlepsza w swoim segmencie. Dla mnie to był najlepszy wybór na samochód miejski. sprawdza się bardzo dobrze, m.in. poprzez niskie spalanie.

  • hans klos (gość)

    przejechałem citroenem c4 200 000 km i tylko bierzace serwisowanie, oryginalne amortyzatory w 70% sprawne nadal, fura nie do zdarcia a tu 4-5 miejsce awaryjnosci.HA HA HA!ein volk ein volkswagen

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości