Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raport TÜV 2018. Najbardziej awaryjne samochody

Motofakty.pl
Fot. Bartosz Pudełko
Fot. Bartosz Pudełko
Niemieckie Stowarzyszenie Dozoru Technicznego (TÜV) zaprezentowało nowy raport awaryjności. Sprawdzamy które modele używanych aut sprawiają najwięcej problemów.

Ranking aut, tworzony rokrocznie przez niemiecki TÜV nie jest może w pełni obiektywnym źródłem informacji o awaryjności i trwałości pojazdów, ale z pewnością daje sporą wiedzę na temat jakości poszczególnych modeli. Ponieważ podstawą do jego tworzenia są niedomagania stwierdzone jedynie podczas obowiązkowych, okresowych badań technicznych samochodów w Niemczech, to siłą rzeczy nie można mówić o pełnym obrazie kondycji każdego z aut.

Zobacz także: Seat Ibiza 1.0 TSI w naszym teście

TÜV grupuje auta według wieku i określa odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im niższy, tym model bardziej niezawodny. Instytucja bierze pod uwagę wykryte podczas przeglądów usterki, które stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu. Samochody dzieli na następujące grupy: dwu- i trzyletnie, cztero- i pięcioletnie, sześcio- i siedmioletnie, ośmio- i dziewięcioletnie oraz dziesięcio- i jedenastoletnie.

Nie wszyscy właściciele samochodów znajdą swoje auta w tabelach raportu TÜV. Zaskoczeni brakiem konkretnego modelu mogą być również ci, którzy planują zakup używanego samochodu i chcieli by sprawdzić jego pozycję w rankingu awaryjności. Twórcy zestawienia biorą bowiem pod uwagę tylko te modele, które przyjechały na kontrolne badania techniczne w liczbie przynajmniej 10 000 egzemplarzy. Jeśli ten warunek nie został spełniony auto po prostu nie jest klasyfikowane w raporcie TÜV. Chodzi nie tylko o te pojazdy, które z racji swej elitarności obecne są na rynku w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Problem dotyczy również samochodów popularnych na innych rynkach europejskich, ale nie oferowanych oficjalnie w Niemczech albo cieszących się na tamtym rynku mizerną popularnością.

[b]Raport TUV 2018. Najbardziej awaryjne auta [/b]

(w nawiasie podano odsetek awaryjności)

[b]Auta 2-3 letnie[/b]

1. Kia Sportage (12,6)

2. Fiat Punto (12,3)

3. Dacia Logan (12,2)

5. Fiat 500 (11,2)

6. Ford Ka (10,1)

7. Dacia Sandero (9,6)

8. Hyundai i20 (8,7)

9. Ford Galaxy (8,4)

10. Fiat Panda ex aequo z Fordem Mondeo (8,3)

[b][b][b]Auta 4-5 letnie[/b][/b][/b]

1. Peugeot 206 z Dacią Logan (20,6)[b][b][b] [/b][/b][/b]

[b][b][b][b][b]Auta 6-7 letnie[/b][/b][/b][/b][/b]

1. Chevrolet Aveo (29,3)[b][b][b][b][b][/b][/b][/b][/b][/b]

[b][b][b][b][b]Auta 8-9 letnie[/b][/b][/b][/b][/b]

1. Chevrolet Matiz (35,8)[b][b][b][b][b][b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]

[b][b][b][b][b][b][b]Auta 10-11 letnie[/b][/b][/b][/b][/b][/b][/b]

1. Ford Galaxy ex aequo z Fordem Ka (36,9)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty