Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Raport TUV 2019. Najbardziej awaryjne auta

Jacek Wasilewski
Niemiecki TUV corocznie tworzy ranking aut pod kątem usterek wykrytych podczas obowiązkowych, okresowych przeglądów technicznych.

Badane samochody są grupowane według wieku, następnie określa się odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im  odsetek niższy, tym można założyć mniejszą usterkowość danego modelu. Warto zaznaczyć, że TUV bierze pod uwagę tylko te usterki, które stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu.

Kierowcy mają wiele zastrzeżeń co do korelacji rankingu z rzeczywistą usterkowością aut, niemniej jednak 8,8 mln przebadanych przez TUV samochodów (2018), tworzy poważną bazę statystyczną, która może być wskazówką co do jakości użytych w danym modelu podzespołów. Należy pamiętać, że na wynik badania technicznego ma wpływ rzetelność warsztatu obsługującego na co dzień dany egzemplarz samochodu i odpowiedzialność samych kierowców, dbających lub nie o podstawowe czynności obsługowe.

Nie wszystkie modele zostają zakwalifikowane do zestawienia. Eksperci TUV biorą pod uwagę tylko te, które stawiły się na przegląd w liczbie przynajmniej 10 000 egzemplarzy, w roku 2018. Jeśli dany model samochodu pojawił się na badaniach TUV rzadziej niż ustalony próg, nie kwalifikował się do zestawienia. Należy pamiętać, że mówimy tu o popularności danego modelu na rynku niemieckim.

Poniżej przedstawiamy pierwszą dziesiątkę najgorzej sprawujących się na przeglądach aut, z podziałem na grupy wiekowe samochodów. Czym wyżej samochód znalazł się w rankingu, tym więcej usterek odnotowali diagności.

TUV 2019. Najbardziej awaryjne auta

Auta liczące 2 i 3 lata

1. Dacia Logan: (średni przebieg) 53 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 14,6 proc.
2. Renault Clio: 36 tys. km, 13,0 proc.
3. Fiat Punto: 33 tys. km, 12,1 proc.
4. Kia Sportage: 42 tys. km, 11,7 proc.
5. Ford Ka: 31 tys. km, 11,7 proc.
6. Fiat 500: 26 tys. km, 11,3 proc.
7. Dacia Sandero: 36 tys. km, 11,0 proc.
8. Dacia Lodgy / Dokker: 41 tys. km, 10,7 proc.
9. Volkswagen Sharan: 65 tys. km, 10,5 proc.
10. Dacia Duster: 46 tys. km, 10,5 proc.

Auta liczące 4 i 5 lat

1. Peugeot 206: (średni przebieg) 53 tys. km, (odsetek poważnych usterek)    28,0 proc.
2. Dacia Logan: 83 tys. km, 21,8 proc.
3. Chevrolet Spark: 48 tys. km,    21,8 proc.
4. Volkswagen Sharan: 96 tys. km, 18,7 proc.
5. Renault Kangoo: 71 tys. km, 17,8 proc.
6. Renault Clio: 37 tys. km, 17,6 proc.
7. Dacia Duster: 73 tys. km, 17,5 proc.
8. Seat Alhambra: 90 tys. km, 17,4 proc.
9. Fiat Punto: 54 tys. km, 17,1 proc.
10. Dacia Lodgy / Dokker: 60 tys. km, 16,4 proc.

Auta liczące 6 i 7 lat

1. Dacia Logan: (średni przebieg) 99 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 30,9 proc.
2. Renault Kangoo: 90 tys. km, 29,8 proc.
3. Peugeot 206: 71 tys. km, 28,7 proc.
4. Dacia Sandero: 75 tys. km, 27,4 proc.
5. Renault Twingo: 66 tys. km, 27,0 proc.
6. Fiat Panda: 68 tys. km, 26,6 proc.
7. Chevrolet Spark: 67 tys. km, 25,0 proc.
8. Renault Clio: 73 tys. km, 24,6 proc.
9. Fiat Punto: 75 tys. km, 24,5 proc.
10. Volkswagen Passat CC: 115 tys. km, 24,4 proc.

Auta liczące 8 i 9 lat

1. Renault Kangoo: (średni przebieg) 116 tys. km, (odsetek usterek) 37,1 proc.
2. Chevrolet Matiz: 74 tys. km, 37,1 proc.
3. Dacia Logan: 120 tys. km, 34,1 proc.
4. Peugeot 206: 86 tys. km, 33,8 proc.
5. Volkswagen Sharan: 153 tys. km, 32,9 proc.
6. Citroen C4: 102 tys. km, 31,5 proc.
7. Kia Rio    : 93 tys. km, 31,3 proc.
8. Fiat Panda: 78     tys. km, 30,4 proc.
9. Volkswagen Fox: 87 tys. km,    29,8 proc.
10. Renault Clio: 91 tys. km, 29,6 proc.

Auta liczące 10 i 11 lat

1. Dacia Logan: (średni przebieg) 130 tys. km, (odsetek usterek) 40,6 proc.
2. Renault Megane: 139    tys. km, 38,3 proc.
3. Chevrolet Matiz: 81 tys. km, 38,0 proc.
4. Ford Ka: 89 tys. km, 37,7 proc.
5. Volkswagen Sharan: 173 tys. km, 37,2 proc.
6. Peugeot 206: 104 tys. km, 36,1 proc.
7. Nissan Qashqai: 126 tys. km, 35,8 proc.
8. Citroen C4: 122 tys. km, 35,7 proc.
9. Renault Kangoo: 132 tys. km, 35,3 proc.
10. Citroen Berlingo: 137 tys. km, 35,3 proc.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty