Wszystko
o samochodach

Wiadomości / Raporty

Raport TUV 2019. Najbardziej awaryjne auta

Data publikacji: Autor: Jacek Wasilewski

Fot. Pixabay.com Niemiecki TUV corocznie tworzy ranking aut pod kątem usterek wykrytych podczas obowiązkowych, okresowych przeglądów technicznych.

Badane samochody są grupowane według wieku, następnie określa się odsetek egzemplarzy usterkowych z ogólnej liczby samochodów danego modelu i rocznika. Im  odsetek niższy, tym można założyć mniejszą usterkowość danego modelu. Warto zaznaczyć, że TUV bierze pod uwagę tylko te usterki, które stanowią poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu.

Kierowcy mają wiele zastrzeżeń co do korelacji rankingu z rzeczywistą usterkowością aut, niemniej jednak 8,8 mln przebadanych przez TUV samochodów (2018), tworzy poważną bazę statystyczną, która może być wskazówką co do jakości użytych w danym modelu podzespołów. Należy pamiętać, że na wynik badania technicznego ma wpływ rzetelność warsztatu obsługującego na co dzień dany egzemplarz samochodu i odpowiedzialność samych kierowców, dbających lub nie o podstawowe czynności obsługowe.

Zobacz także: Jak przewieźć świąteczne drzewko autem?

Nie wszystkie modele zostają zakwalifikowane do zestawienia. Eksperci TUV biorą pod uwagę tylko te, które stawiły się na przegląd w liczbie przynajmniej 10 000 egzemplarzy, w roku 2018. Jeśli dany model samochodu pojawił się na badaniach TUV rzadziej niż ustalony próg, nie kwalifikował się do zestawienia. Należy pamiętać, że mówimy tu o popularności danego modelu na rynku niemieckim.

Poniżej przedstawiamy pierwszą dziesiątkę najgorzej sprawujących się na przeglądach aut, z podziałem na grupy wiekowe samochodów. Czym wyżej samochód znalazł się w rankingu, tym więcej usterek odnotowali diagności.

TUV 2019. Najbardziej awaryjne auta

Auta liczące 2 i 3 lata

1. Dacia Logan: (średni przebieg) 53 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 14,6 proc.
2. Renault Clio: 36 tys. km, 13,0 proc.
3. Fiat Punto: 33 tys. km, 12,1 proc.
4. Kia Sportage: 42 tys. km, 11,7 proc.
5. Ford Ka: 31 tys. km, 11,7 proc.
6. Fiat 500: 26 tys. km, 11,3 proc.
7. Dacia Sandero: 36 tys. km, 11,0 proc.
8. Dacia Lodgy / Dokker: 41 tys. km, 10,7 proc.
9. Volkswagen Sharan: 65 tys. km, 10,5 proc.
10. Dacia Duster: 46 tys. km, 10,5 proc.

Auta liczące 4 i 5 lat

1. Peugeot 206: (średni przebieg) 53 tys. km, (odsetek poważnych usterek)    28,0 proc.
2. Dacia Logan: 83 tys. km, 21,8 proc.
3. Chevrolet Spark: 48 tys. km,    21,8 proc.
4. Volkswagen Sharan: 96 tys. km, 18,7 proc.
5. Renault Kangoo: 71 tys. km, 17,8 proc.
6. Renault Clio: 37 tys. km, 17,6 proc.
7. Dacia Duster: 73 tys. km, 17,5 proc.
8. Seat Alhambra: 90 tys. km, 17,4 proc.
9. Fiat Punto: 54 tys. km, 17,1 proc.
10. Dacia Lodgy / Dokker: 60 tys. km, 16,4 proc.

Auta liczące 6 i 7 lat

1. Dacia Logan: (średni przebieg) 99 tys. km, (odsetek poważnych usterek) 30,9 proc.
2. Renault Kangoo: 90 tys. km, 29,8 proc.
3. Peugeot 206: 71 tys. km, 28,7 proc.
4. Dacia Sandero: 75 tys. km, 27,4 proc.
5. Renault Twingo: 66 tys. km, 27,0 proc.
6. Fiat Panda: 68 tys. km, 26,6 proc.
7. Chevrolet Spark: 67 tys. km, 25,0 proc.
8. Renault Clio: 73 tys. km, 24,6 proc.
9. Fiat Punto: 75 tys. km, 24,5 proc.
10. Volkswagen Passat CC: 115 tys. km, 24,4 proc.

Auta liczące 8 i 9 lat

1. Renault Kangoo: (średni przebieg) 116 tys. km, (odsetek usterek) 37,1 proc.
2. Chevrolet Matiz: 74 tys. km, 37,1 proc.
3. Dacia Logan: 120 tys. km, 34,1 proc.
4. Peugeot 206: 86 tys. km, 33,8 proc.
5. Volkswagen Sharan: 153 tys. km, 32,9 proc.
6. Citroen C4: 102 tys. km, 31,5 proc.
7. Kia Rio    : 93 tys. km, 31,3 proc.
8. Fiat Panda: 78     tys. km, 30,4 proc.
9. Volkswagen Fox: 87 tys. km,    29,8 proc.
10. Renault Clio: 91 tys. km, 29,6 proc.

Auta liczące 10 i 11 lat

1. Dacia Logan: (średni przebieg) 130 tys. km, (odsetek usterek) 40,6 proc.
2. Renault Megane: 139    tys. km, 38,3 proc.
3. Chevrolet Matiz: 81 tys. km, 38,0 proc.
4. Ford Ka: 89 tys. km, 37,7 proc.
5. Volkswagen Sharan: 173 tys. km, 37,2 proc.
6. Peugeot 206: 104 tys. km, 36,1 proc.
7. Nissan Qashqai: 126 tys. km, 35,8 proc.
8. Citroen C4: 122 tys. km, 35,7 proc.
9. Renault Kangoo: 132 tys. km, 35,3 proc.
10. Citroen Berlingo: 137 tys. km, 35,3 proc.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • krzychus (gość)

    no normalnie szok. Zaprzeczenie tego co większość mechaników wygłasza. Jakieś pojedyncze sztuki niemieckich wagenów. A przepraszam nie doczytałem kto zrobił ten ranking ;)

  • duzy (gość)

    ... bo to raport TUV ... na przegladach odpadają a z jakiego powodu ..... tego nie piszą. Dacia z doświadczenia to wycieki oleju. Tu nie znajdziesz wiekszości uszkodzeń bo to nie jest w gestii TUV. Raport ADAC coś by może sensownego powiedział.

  • Edek (gość)

    Dobre, raport z d..y. Moje BMW X3, 7 lat, 95k km rozpada sie w locie. Nie nadążam z naprawami.

  • jorg (gość)

    "auta 4-5 lat, peugeot 206" - nie wiedziałem że tak długo produkowali 206 :-)))))

  • mirek (gość)

    Dziwne że nie ma VW ze słynnymi TSI gdzie łańcuchy się rozciągają szybciej niż paski rozrządu, gdzie tłoki pękają itd

  • D75 (gość)

    HAHAHAHA!!! Dacia zawodna? razem z Ka, Pandą? ale jaja, ale jaja!!!

  • jul (gość)

    Niemcy NIGDY nie krytykuja swoich wyrobow , to nie wyobrazalne ; Deutsland , Deutsland uber alles

  • Komentarz usunięty.
  • vw das auto (gość)

    Niemiecki TUV ma byc rzetelny,ha ha!WSZYSTKIE VAG-INY POWINNY BYC NA PODIUM,KTORE SYPIA SIE NAGMINNIE!1,4 tsi.gdzie po 40 tys. rozpadaja sie tloki i zlopia 1 litr oleju na kilkaset km. 2,0 tdi kupa jakich malo,pompy oleju sie zacieraja padaja wtryski i turbiny!2,5 V6 TDI tam pada wszystko,od glowic,poprzez walki i lancuch rozrzadu!I wiele takich przykladow az sie nie chce gadac!

  • hig (gość)

    Raport jak raport, każdy chwali swoich... ale z jednym muszę się zgodzić, z tym że nie umieścili tu żadnej toyoty. Jeżdżę corollą z 2011 i auto naprawdę mało awaryjne jak na swój wiek. Głównie tylko eksploracja o jakieś drobne naprawy

  • Kierowca (gość)

    Tumoki kupcie sobie trabanta lub malucha nauczcie się jeździć skończcie podstawówkę a potem piszcie

  • olek (gość)

    clio wcale nie jest take złe. mam od lat i nie narzekam. Ostatnio to zamówiłem sobie klocki delphie, wcześniej już brałem drobnostki od nichc i jakościowo są okej. Za dużo w niego nie wkładam. Jak dla mnnie najlepsze auto!

  • foxik (gość)

    Fox , Dacia , Fiat prawie same najtańsze auta. Nie wiemy czy chodzi o drobne usterki czy poważne. Nie znamy wersji które się psują - benzynowe , diesle ani pojemności silnika. Foxem jeżdżą małolaty i początkujący kierowcy oraz emeryci. Fox został zaplanowany na 10 lat ale karoseria wytrzyma 20. Silnik przejedzie 150 -200 tysięcy kilometrów. czyli po 8 latach średnio jest 80 tysięcy km więc zaplanowany został na 15-20 lat. Średni przebieg roczny 10 tys. km zgadza się bo jest to auto nie do firmy tylko zwykłego użytkownika. Bardzo wolno wchodzi 1 bieg w Foxie. Po 10-15 latach rura wydechowa do wymiany bo może odpaść. Podejrzewam że po 8 latach jest do wymiany zawieszenie tylnie. Łańcuch rozrządu do wymiany po 150 tysiącach kilometrów więc średnio po 15 latach. Tak czy siak auto po 10-15 latach powinno trafić na złom. Koszty naprawy starych modeli to ok 10 tysięcy złotych więc lepiej kupić coś nowego i jeździć 10 -15 lat bo widać że starsze modele po naprawie nie psują się.

  • foxik (gość)

    Fox , Dacia , Fiat prawie same najtańsze auta. Nie wiemy czy chodzi o drobne usterki czy poważne. Nie znamy wersji które się psują - benzynowe , diesle ani pojemności silnika. Foxem jeżdżą małolaty i początkujący kierowcy oraz emeryci. Fox został zaplanowany na 10 lat ale karoseria wytrzyma 20. Silnik przejedzie 150 -200 tysięcy kilometrów. czyli po 8 latach średnio jest 80 tysięcy km więc zaplanowany został na 15-20 lat. Średni przebieg roczny 10 tys. km zgadza się bo jest to auto nie do firmy tylko zwykłego użytkownika. Bardzo wolno wchodzi 1 bieg w Foxie. Po 10-15 latach rura wydechowa do wymiany bo może odpaść. Podejrzewam że po 8 latach jest do wymiany zawieszenie tylnie. Łańcuch rozrządu do wymiany po 150 tysiącach kilometrów więc średnio po 15 latach. Tak czy siak auto po 10-15 latach powinno trafić na złom. Koszty naprawy starych modeli to ok 10 tysięcy złotych więc lepiej kupić coś nowego i jeździć 10 -15 lat bo widać że starsze modele po naprawie nie psują się.

  • foxik (gość)

    Foxa trzeba często ładować bo jest to tańsza wersja Polo i regulator napięcia jest kiepski w Polo. Łańcuch rozrządu nie lubi niskich obrotów dlatego może spadać i zatrzymać auto podczas ruszania , ten sam problem mają stare Volvo. Fox to tanie auto i po 10 latach ćwierć auta będzie do wymiany czyli cżęści eksploatacyjne. Koszt zakupu nowego foxa po 10 latach wyniesie 200 złotych miesięcznie plus opłaty eksploatacyjne np. opony, oleje, żarówki,akumulatory, ubezpieczenie. Nie wiemy co się psuje np. sprzęgło starcza na 100 tysięcy km ale to jest część eksploatacyjna auta i wymaga zwykłej wymiany. Koszt sprzęgła to 300 złotych ale wymiana 600 u mechanika. Jakie usterki może mieć takie proste auto? Producent nie przewiduje wymiany oleju w skrzyni biegów więc darujcie sobie wizytę w ASO. Ceny w ASO są kosmiczne. Za 50 złotych mechanik wymienia olej i jedzie się dalej. Ostatnio zapaliła mi się kontrolka "Check Engine" bo jest założony gaz i wina po stronie jakości tankowanego taniego gazu.

  • Miki (gość)

    Czyli wiadomo czego nie brać. Ja tam też wiem co warto wziąć czyli toyotę. Ich auta wygrywają rankingi niezawodności. Mam corollę XI 1.6 i to był jeden z lepszy zakupów. Żadnych problemów z nią nie mam

  • Jacek (gość)

    Jak czytam takie raporty to cieszę, że korzystam z auta na abonament (teraz akurat z Master1). Jak mam usterkę to odstawiam auto do serwisu i dostaję zastępcze. Naprawa, ani auto zastępcze nic mnie nie kosztuje, bo wszystko mam uwzględnione w miesięcznym czynszu abonamentu. Dla mnie to spoko opcja, tym bardziej, że dotyczy to również ubezpieczenia, opon, itp.

  • Robin (gość)

    Trochę odetchnąłem z ulga, że nie znalazłem na tej liście mojego 3 letniego Opla Astra, którego wziąłem z Master1.pl. To jest auto po leasingu, więc raczej byłem pewien jego stanu technicznego, ale jakby znalazłby na czołowych miejscach tej listy, to trochę bym się zmartwił ;)

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości