Według danych IMM, w mediach tradycyjnych największy budżet na reklamy przeznaczyła branża handlowa, której wydatki w sierpniu wyniosły 42 proc. spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Podobny udział kwot zainwestowanych w reklamy zanotowała branża farmaceutyczna (38 proc.). Na trzecim miejscu znajdują się finanse (8 proc.), telekomunikacja (7 proc.) i motoryzacja (5 proc.).
W sierpniu wydatki branży handlowej wyniosły ponad 282 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Branża farmaceutyczna wydała 254 mln zł. Sumy te istotnie przekraczają budżety pozostałych branż. Firmy motoryzacyjne na reklamę w sierpniu wydały „zaledwie” 38,3 mln złotych.
W sierpniu w pierwszej piątce marek motoryzacyjnych na czele znalazła się Skoda (prawie 7 mln zł), następnie Opel (3,8 mln zł), Toyota (3,7 mln zł), Lexus (3,1 mln zł) oraz Audi (2,2 mln).
W branży motoryzacyjnej w reklamach nadal największe udziały mają samochody osobowe (66 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, autoryzowanych dealerów oraz samochodów terenowych i sportowo-użytkowych.
Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście
Polskie myśliwce w powietrzu
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?