Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Reklama na samochodzie – jak to zrobić dobrze?

Redakcja
fot. materiał promocyjny
fot. materiał promocyjny
Posiadasz firmę i codziennie przemierzasz swoim autem miasta. Widzą Cię tysiące ludzi, więc czemu nie wykorzystać takiej okazji i okleić auta swoim brandingiem? Reklama na samochodzie może okazać się magnesem przyciągającym uwagę wielu potencjalnych klientów.

Reklama na samochodzie może pojawiać się w wielu formach. Nie musi oznaczać oklejenia całej karoserii, wręcz przeciwnie – czasem wystarczy małe, zaczepne logo w ciekawym miejscu. Wszystko zależy od rodzaju działalności, grupy docelowej i generalnie samego projektu. Ale po kolei.

Zacznijmy od tego, że ta forma autopromocji jest powszechna na całym świecie i stosowana od dziesiątek lat. Bo czymże innym, jak nie reklamą są rozwożące po mieście dostawcze czerwone ciężarówki Coca-Coli czy wyglądająca bajecznie lodziarnia na kółkach albo elegancki samochód prezesa korporacji? To wszystko to wizytówki pewnej marki i sposobu myślenia oraz komunikowania się z odbiorcami. Dzięki niej, gdy widzisz czerwoną ciężarówkę od razu myślisz Coca-Cola (albo nawet po nią sięgasz), a gdy podjeżdża pod Twój dom żółty dostawczak wiesz, że właśnie doszła do Ciebie przesyłka i była w dobrych rękach.

Reklama to ważne medium komunikacyjne

Reklama na samochodzie może też komunikować się wprost z potencjalnym odbiorcą. Wszystko zależy od kilku ważnych czynników. Po pierwsze – jaki jest cel Twojej reklamy? Czy chcesz zakomunikować swoją ofertę czy może zwrócić uwagę na sam fakt istnienia Twojej firmy lub jej sposobu „myślenia”. Celem podstawowym każdej reklamy jest… dotarcie do klienta. A więc w pierwszej kolejności zadaj sobie pytanie, kto jest twoją grupą docelową? Jacy to ludzie? Co lubią? Co myślą i kim są na co dzień? Co chcieliby zobaczyć na Twoim samochodzie? A następnie to pokaż, nie zapomnij o fajnym haśle i jakimś numerze kontaktowym. Częstym błędem początkujących jest niezostawienie do siebie żadnego namiaru. Oczywiście ważne jest też to, jaki samochód posiadasz i jak o niego dbasz. Jako prawnik, musisz mieć zawsze czyste auto, bez zarysowań czy wgnieceń. Z kolei jeśli działasz artystycznie, Twoje auto im bardziej będzie oryginalne tym lepiej. Pamiętaj też, żeby nie przesadzić – idealne proporcje pod względem graficznym i tekstowym to klucz do sukcesu. Posiadasz kilka aut w swojej firmie? Zadbaj o to, by wszystkie wyglądały tak samo nienagannie, i by ich trasy się nie pokrywały tak, byś mógł pokazać się w jak najszerszej okolicy.

Po trzecie, pisząc tekst reklamowy, postaraj się wybrać tylko najważniejsze informacje. Twoje auto będzie w ruchu, więc potencjalny klient często zdąży przeczytać tylko kilka słów i skojarzyć kilka faktów. Nie owijaj w bawełnę, wspomnij o miejscu działania twojej firmy, podaj numer telefonu i główne usługi, np. Kuchnia włoska – dania na dowód + nr tel. A najlepiej zleć to firmie zewnętrznej, która zajmuje się projektowaniem reklam na samochody. Bo w końcu od tego trzeba zacząć. Maksimum skuteczności reklama na samochodzie osiągnie tylko wtedy, gdy postawimy na jej odpowiednią, wysoką jakość. W tej sprawie możesz zgłosić się do profesjonalnego studia graficznego, agencji kreatywnej, agencji reklamowej, a czasem dobre projekty potrafi wykonywać wewnętrzne studio danej drukarni. Jeśli chodzi o sam projekt, ogromne znaczenie ma odpowiednie rozmieszczenie elementów identyfikacji wizualnej marki łącznie z claimem czy sloganem reklamowym. Do tego musimy zadbać o odpowiednie wyeksponowanie nazwy i logo firmy. Nie musimy się zgadzać na to co nam proponuje profesjonalne studio, jeśli nie czujemy się z tym dobrze. Zleceniobiorca powinien uwzględnić nasze uwagi, zanim zacznie przygotowywać plik finalny. Nie powinno się to odbyć bez naszej akceptacji.

Jak znaleźć dobrą firmę oklejającą auta?

Następnie, gdy całość mamy już gotową, musimy znaleźć profesjonalną firmę oklejającą samochody. To drugi, nie mniej ważny etap. Bo co nam po naprawdę udanym projekcie, jeśli wybierzemy złego podwykonawcę, który źle złoży elementy lub słabo je zamocuje? Jeśli w tej kwestii będziemy chcieli oszczędzić na materiałach, prędzej czy później się to na nas zemści. Folia w krótkim czasie zacznie się łuszczyć, mogą się pod nią dostać pęcherze powietrza, które następnie pękają i rozrywają folię, nie mówiąc już o zbyt szybko blaknących kolorach i napisach. Tak oklejony samochód bardzo szybko, zamiast przyciągać klientów, zaczynie ich odpychać i pogorszy wizerunek firmy. Namiary na dobrego podwykonawcę możemy uzyskać od firmy przygotowującej projekt graficzny. Tym bardziej że często te dwie firmy ze sobą współpracują. Aby upewnić się co do jakości wykonywanych zleceń, możemy poprosić o portfolio wykonanych poprzednio reklam na samochodach lub możliwość sprawdzenia ich w rzeczywistości. Jedną z firm, które profesjonalnie zajmują się oklejaniem samochodów jest Centrum Inspiracji, w którym niejedno auto – nawet prywatne – przeszło prawdziwą metamorfozę (https://www.3mcentruminspiracji.pl). Okazuje się, że oklejanie auto może być także ciekawą alternatywą dla tych, którym znudził się aktualny kolor swojej fury i chce coś z tym zrobić. To też ciekawy kamuflaż w przypadku zarysowań czy uszkodzeń blachy, który całościowo wychodzi taniej niż usługi lakiernicze.

Podsumowując – reklama na samochodzie może być znakomitym narzędziem promocyjnym, którego siła tkwi w skali dotarcia do klientów. Może być, ponieważ wymaga dużej dbałości szczegóły i przemyślanego projektowania – a to udać się może tylko, gdy wybieramy profesjonalnych podwykonawców.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty