Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Reklama. VW wydaje na reklamę dwa razy więcej niż Toyota

Data publikacji: Autor: Stanisław Rochowicz

Jak podaje branżowy portal Wirtualnemedia.pl, producenci samochodów osobowych wydali w I połowie br. na reklamy w mediach 19,1 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. Pozycję lidera zachował Volkswagen Group Polska (importer aut marki Skoda, Audi, Volkswagen). Największy wzrost nakładów na reklamę zanotowały w tym okresie FCA Poland, importer aut marki Fiat i Chrysler oraz Hyundai Motor Poland. 

Fot. Archiwum Jak podaje branżowy portal Wirtualnemedia.pl, producenci samochodów osobowych wydali w I połowie br. na reklamy w mediach 19,1 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. Pozycję lidera zachował Volkswagen Group Polska (importer aut marki Skoda, Audi, Volkswagen). Największy wzrost nakładów na reklamę zanotowały w tym okresie FCA Poland, importer aut marki Fiat i Chrysler oraz Hyundai Motor Poland.

W okresie od stycznia do czerwca br. producenci samochodów osobowych wydali na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 831,9 mln zł. Było to o 19,1 proc. więcej w porównaniu z takim samym okresem ub.r. - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).

Najwięcej na reklamy wydał Volkswagen Group Polska, do którego należą takie marki, jak: Audi, Volkswagen, Skoda. Na wsparcie swoich brandów przeznaczył 199,8 mln zł, czyli o 12,4 proc. więcej niż rok temu.

Zobacz także: Jakimi pojazdami można jeździć mając prawo jazdy kategorii B?

Drugie miejsce na podium utrzymała Toyota Motor Poland z wydatkami w kwocie 103,3 mln zł, o 17,4 proc. wyższymi w skali roku.
Trzecia lokata należy do FCA Poland, importera samochodów Fiat i Chrysler. Ta firma przeznaczyła na reklamy w mediach aż o 189,1 proc. więcej niż rok temu, zwiększając inwestycje z 28,8 mln zł do 83,2 mln zł.

Kolejne miejsca w rankingu największych samochodowych reklamodawców zajęli Renault Polska z budżetem 54,5 mln zł (wzrost o 10,3 proc. rok do roku) i Hyundai Motor Poland z wydatkami w kwocie 49,8 mln zł (wzrost o 47,8 proc. rok do roku).

Branża motoryzacyjna w I połowie br., podobnie jak przed rokiem, ponad połowę swoich budżetów lokowała w telewizji. Nakłady na reklamę tv zwiększyła o 22 proc., z 372,3 do 454,2 mln zł. Producenci samochodów osobowych znacząco, bo o jedną trzecią, zwiększyli też nakłady na reklamę w radiu. Przeznaczyli na nią 273,7 mln zł, czyli 30,9 proc. więcej w skali roku.

Więcej na ich reklamach zarobiły też dzienniki – ich wpływy z tytułu reklam samochodów osobowych wzrosły w omawiany okresie o 7,2 proc., z 9 mln zł do 9,6 mln zł. Te wzrosty spowodowały ograniczenia wydatków w magazynach, kinach i na reklamę zewnętrzną. Wydatki producentów aut osobowych w magazynach spadły rok do roku o 14,6 proc., do 44 mln zł, na reklamę zewnętrzną – o 10 proc., do 20,2 mln zł, a na reklamę w kinach – o 11,6 proc., do 30,4 mln zł.

Zobacz także: Volkswagen up! w naszym teście

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • gosc (gość)

    I nic im to nie daje. Nawet koreańce juz biją ich na głowę jakośćią i stylistyką, o cenie juz nie wspomnę....

  • jaa (gość)

    Reklamy to nie wszystko. Toyota ma trwałe i solidne auta więc nie dziwne, że się sprzedają nawet z mniejszymi nakładami na reklamy.

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości