Rekordowa sprzedaż Renault w Polsce

(TSz)
Grupa Renault osiągnęła historyczny wynik sprzedaży na polskim rynku - w 2015 roku zarejestrowano na naszym rynku 41 433 nowe samochody marki Renault i Dacia.
Fot. Renault
Fot. Renault

W podsumowaniu ubiegłego roku francuski koncern odnotował wzrost sprzedaży obu marek - Renault o 14,9% oraz Dacia o 1,3%. Udział obydwu marek w polskim rynku samochodowym wyniósł 10,13%. Z kolei Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych oraz szóste na rynku aut osobowych. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno wśród samochodów osobowych, jak i w segmencie aut dostawczych.

W 2015 roku w Polsce zarejestrowano 41 433 samochody marek Renault i Dacia, to jest o 3 633 sztuki więcej niż w roku poprzednim. To pozwoliło Grupie Renault osiągnąć 10,13% udziałów w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce. Tym samym na rynku samochodów osobowych i dostawczych, który wzrósł o 9,4%, sprzedaż Renault wzrosła o 14,9%, a Dacii o 1,3%.

- Rok 2015 okazał się dobrym rokiem dla polskiej motoryzacji. Cieszymy się z naszego historycznego wyniku, sprzedaliśmy najwięcej samochodów naszych marek odkąd jesteśmy obecni jako bezpośredni przedstawiciel koncernu na polskim rynku. Mam nadzieję, że nasze nowości – Talisman, Megane, Espace i Kadjar oraz kolejne premiery, które wkrótce zaprezentujemy – przełożą się na jeszcze lepszy wynik Renault w tym  roku – powiedział Grzegorz Zalewski, dyrektor generalny Renault Terytorium East. 

W roku 2015 zarejestrowano 17 946 samochodów osobowych Renault. Liderem sprzedaży w gamie pozostaje model Clio, które znalazło 7 467 nabywców (hatchback + grandtour). Na drugim miejscu znalazł się flagowy model Renault – Megane, który sprzedał się w liczbie 3 570 sztuk (hatchback + grandtour). W marcu tego roku w salonach pojawi się model po modernizacji . Bardzo dobrym wynikiem cieszy się także Captur, który znalazł 2 481 nowych właścicieli.

Z kolei Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce zarówno na rynku samochodów osobowych (z udziałem 3,7%), jak i w segmencie aut dostawczych (udział 3,4%). Najlepiej sprzedającym się modelem marki był Duster – 6 312 sztuk. Wynik ten pozwolił Dusterowi zająć 1. miejsce w segmencie SUV na polskim rynku. Warto dodać, że ponad 1/3 sprzedanych w Polsce Dusterów była wyposażona w napęd 4x4.

Sukces na rynku flotowym

Fot. Renault
Fot. Renault

Samochody Grupy Renault bardzo dobrze sprzedają się także na rynku flotowym. W 2015 roku firmy na polskim rynku zakupiły rekordową liczbę samochodów marki Renault – 18 855 szt., co oznacza wzrost o 16,2% w porównaniu z rokiem poprzednim. Renault znalazło się w pierwszej piątce wśród producentów sprzedających auta do firm. Sprzedaż aut osobowych marki Renault do firm wyniosła 10 285 szt., natomiast aut dostawczych – 8 570 szt.
Całkowita sprzedaż samochodów Renault i Dacia do firm w 2015 roku wyniosła rekordowe 29 411 szt. samochodów osobowych i dostawczych.

Trzeba dodać, że marka Renault zajmuje drugie miejsce na rynku samochodów dostawczych
w Polsce, z udziałem 15,3%. Dacia znalazła się w pierwszej dziesiątce na rynku „dostawczaków” w 2015 roku. Obie marki mają 18,5% udziału w polskim rynku samochodów dostawczych, a Renault niezmiennie pozostaje liderem rynku samochodów specjalistycznych (modyfikowanych pod specjalne zamówienia klientów).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty