Remonty dróg spowolniły polskich kierowców. Raport

(ip)
Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse
Producent nawigacji mobilnej, firma NaviExpert, przeprowadziła na początku września badanie mające na celu zmierzenie natężenia ruchu w największych polskich miastach. Z analizy wyników wynika, że jeździmy wolniej, szczególnie po Poznaniu, Gdańsku i Warszawie. Powodem tego są liczne remonty i inwestycje drogowe.

Do badania NaviExpert wykorzystał dane Community Traffic online. Jest to technologia generująca w czasie rzeczywistym informacje dotyczące pr

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

ędkości poruszających się pojazdów, pochodzące z monitoringu kilkuset tysięcy samochodów. Analizę przeprowadzono w największych polskich miastach. Statystyki wskazują, że kierowcy w okresie wakacyjnym mogli w godzinach szczytu poruszać się szybciej niż wczesną wiosną. Ich średnia prędkość była nawet o 20% większa.

**CZYTAJ TAKŻE

Skuter najlepszy na warszawskie korki? TestSuwak - kulturalny sposób na korki

**

We wrześniu sytuacja uległa pogorszeniu. Oprócz większej ilości samochodów

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

na drogach, przyczyniły się do tego także rozpoczęte wraz z nadejściem nowego roku szkolnego kolejne remonty dróg. Najlepszym tego przykładem jest Poznań. Średnia prędkość w tym mieście jest o ponad 17% niższa, niż w czasie wakacji. Duży wpływ ma na to przebudowa jednego z najważniejszych węzłów komunikacyjnych Poznania - ronda Kaponiera oraz remont ronda Przybyszewskiego, a także wymiana nawierzchni na głównych ulicach miasta.

Warszawa również zwolniła - 3% względem marca i 15% względem lipca. Trwają tam budowy wiaduktu na trasie toruńskiej oraz drugiej linii metra przy ul. Świętokrzyskiej. W sierpniu rozpoczął się także remont m.in. Alei Zielenieckiej. Najbardziej zwolnił Kraków - o 21% w porównaniu do lata. Tutaj jest przeprowadzany remont mostu Piłsudzkiego oraz ulic Sewera i Lenartowicza. Podobna sytuacja występuje także w Gdańsku, Katowicach oraz Łodzi.

Fot. Archiwum Polskapresse
Fot. Archiwum Polskapresse

Inaczej jest we Wrocławiu. Można tam zaobserwować pozytywne zmiany. Do niedawna to miasto należało do jednych z najbardziej zakorkowanych w Polsce. Sytuacja się zmieniła wraz z oddaniem do użytku ostatniego odcinka Autostradowej Obwodnicy Wrocławia. Według specjalistów NaviExpert, otwarcie całej trasy ograniczyło w sposób znaczący czas i koszty przejazdów. Obwodnica ma długość 35 km, a jej przejechanie zajmuje 18 minut. Dla porównania, przejazd 26 kilometrową trasą przez centrum miasta zajmował w godzinach szczytu ponad godzinę. Średnia prędkość w marcu wynosiła 20,3 km/h, w lipcu 23 km/h, a dzięki oddaniu nowej inwestycji, wzrosła ona we wrześniu do 29 km/h.


Weź udział w akcji serwisu motofakty.pl: "Chcemy Taniego Paliwa" - podpisz petycję do rządu
emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty