Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault 5

Data publikacji: Autor: (LM)

 Zanim na drogach pojawiło się Clio, flagowym "maluchem" Renault był model 5.

Zadebiutował na rynku w 1972 roku. Dopiero po trzynastu latach auto doczekało się następcy - w 1985 roku pojawił się nowy model, który szybko stał się jednym z najchętniej kupowanych pojazdów francuskiej firmy.

Do napędu małego renault wykorzystano sporą gamę silników benzynowych o mocy od 42 do nawet 115 KM w wersji turbo. Dla osób przywiązujących szczególną wagę do ekonomicznej jazdy przewidziano motory wysokoprężne. Najpopularniejszy wśród nich jest silnik o pojemności 1,6 l i mocy 55 KM. Pozwala rozpędzić auto do 150 km/h i przyspieszyć od zera do setki w 16,5 sekundy, zużywając średnio ok. 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.

Niestety, renault 5 nie jest pozbawiony mankamentów. W starszych egzemplarzach szwankują gaźniki, w nowszych zaś pojawiają się usterki zapłonu, pomp paliwowych oraz sprzęgła. Po przejechaniu dystansu około 70 tys. kilometrów do wymiany zwykle kwalifikują się łożyska tylnych kół. Właściciele francuskiego malucha muszą też zwracać baczną uwagę na stan nadwozia, gdyż dość często atakowane jest ono przez korozję.

Na polskim rynku pojazdów używanych występują wyłącznie "piątki" sprowadzone w prywatnym imporcie. Duża część z nich to auta powypadkowe w fatalnym stanie technicznym. Zdarzają się jednak również egzemplarze zadbane, ze stosunkowo niedużym przebiegiem i bez widocznych oznak korozji. Samochód z 1987 roku można kupić już za około 4 tys. zł. Przy odrobinie szczęścia w tej samej cenie znajdziemy również wersję turbo, jednak w tym przypadku trzeba liczyć się z wysokimi kosztami utrzymania.

Orientacyjne ceny oryginalnychb części zamiennych w ASO:
- klocki hamulcowe 105 zł*;
- tarcze hamulcowe (kpl.) 168 zł*;
- amortyzatory przednie (2 szt.) 274 zł*;
- łożysko tylnego koła (1 szt.) 150 zł;
- reflektor przedni 295 zł;
- zderzak przedni 696 zł;
- szyba czołowa 425 zł;
- tłumik końcowy 269 zł.
* Części "Motrio"

O modelu 5 mówi
MichaŁ Kokot, kierownik serwisu w ASO Renault w Katowicach:
- Część tych samochodów nadal jest obsługiwana w autoryzowanej sieci, w tym również w naszym serwisie. Warto tutaj zaznaczyć, że renault posiada w swojej ofercie pełną paletę części zamiennych do modelu 5. Co istotne, gama elementów oryginalnych jest uzupełniona o części "Motrio", których ceny dostosowane są do wieku aut. Tym sposobem stwierdzenie, iż starszego pojazdu nie opłaca się serwisować w autoryzowanej stacji obsługi traci rację bytu.

Zalety
- niska cena zakupu
- dostępność części zamiennych
- pokaźny bagażnik
- zwrotność

Wady
- korodujące nadwozie
- materiały wykończeniowe niskiej jakości
- niski poziom bezpieczeństwa
- ubogie wyposażenie większości aut

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Komentarze

  • ravek88

    witam :) sam mam taka malutka renowke i choc nie jest to duzy samochod to swietnie sobie radzi na zakretach a przy dynamicznej jezdzie dosc dobrze radzi sobie z innymi mniejszymi autkami...przyznam ma ona troch dziwnych rozwiazan ale wszystko gra...maly tuning wizualny i troszke zabawy przy silniku sprawia ze Renia pieknie smiga i dobrze sie prezentuje :)

  • Fan marki i modelu (gość)

    Szkoda ze tych aut jest tak malo w kraju ja widzialem takie w francji (bardzo popularne) i w niemczech .szukalem glownie wersji turbo 116 KM w gore a widzialem nawet 279 koni po tuningu .ceny od 4.5 do 50 tys EURO .Ale za woz z charakterem trzeba placic .Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault 5 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault 5 opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł