Renault 5

(LM)
Zanim na drogach pojawiło się Clio, flagowym "maluchem" Renault był model 5.
Renault 5

Zadebiutował na rynku w 1972 roku. Dopiero po trzynastu latach auto doczekało się następcy - w 1985 roku pojawił się nowy model, który szybko stał się jednym z najchętniej kupowanych pojazdów francuskiej firmy.
Do napędu małego renault wykorzystano sporą gamę silników benzynowych o mocy od 42 do nawet 115 KM w wersji turbo. Dla osób przywiązujących szczególną wagę do ekonomicznej jazdy przewidziano motory wysokoprężne. Najpopularniejszy wśród nich jest silnik o pojemności 1,6 l i mocy 55 KM. Pozwala rozpędzić auto do 150 km/h i przyspieszyć od zera do setki w 16,5 sekundy, zużywając średnio ok. 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.
Niestety, renault 5 nie jest pozbawiony mankamentów. W starszych egzemplarzach szwankują gaźniki, w nowszych zaś pojawiają się usterki zapłonu, pomp paliwowych oraz sprzęgła. Po przejechaniu dystansu około 70 tys. kilometrów do wymiany zwykle kwalifikują się łożyska tylnych kół. Właściciele francuskiego malucha muszą też zwracać baczną uwagę na stan nadwozia, gdyż dość często atakowane jest ono przez korozję.

Renault 5

Na polskim rynku pojazdów używanych występują wyłącznie "piątki" sprowadzone w prywatnym imporcie. Duża część z nich to auta powypadkowe w fatalnym stanie technicznym. Zdarzają się jednak również egzemplarze zadbane, ze stosunkowo niedużym przebiegiem i bez widocznych oznak korozji. Samochód z 1987 roku można kupić już za około 4 tys. zł. Przy odrobinie szczęścia w tej samej cenie znajdziemy również wersję turbo, jednak w tym przypadku trzeba liczyć się z wysokimi kosztami utrzymania.
Orientacyjne ceny oryginalnychb części zamiennych w ASO:
- klocki hamulcowe 105 zł*;
- tarcze hamulcowe (kpl.) 168 zł*;
- amortyzatory przednie (2 szt.) 274 zł*;
- łożysko tylnego koła (1 szt.) 150 zł;
- reflektor przedni 295 zł;
- zderzak przedni 696 zł;
- szyba czołowa 425 zł;
- tłumik końcowy 269 zł.
* Części "Motrio"
O modelu 5 mówi
MichaŁ Kokot, kierownik serwisu w ASO Renault w Katowicach:
- Część tych samochodów nadal jest obsługiwana w autoryzowanej sieci, w tym również w naszym serwisie. Warto tutaj zaznaczyć, że renault posiada w swojej ofercie pełną paletę części zamiennych do modelu 5. Co istotne, gama elementów oryginalnych jest uzupełniona o części "Motrio", których ceny dostosowane są do wieku aut. Tym sposobem stwierdzenie, iż starszego pojazdu nie opłaca się serwisować w autoryzowanej stacji obsługi traci rację bytu.
Zalety
- niska cena zakupu
- dostępność części zamiennych
- pokaźny bagażnik
- zwrotność
Wady
- korodujące nadwozie
- materiały wykończeniowe niskiej jakości
- niski poziom bezpieczeństwa
- ubogie wyposażenie większości aut

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty