Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37174 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Avantime

Data publikacji: Autor: Piotr Myszor

 ... to jeden z najdziwniejszych samochodów jakie w ostatnich latach trafiły do sprzedaży.

W ostatnich latach przybywa projektów łączących cechy i funkcje różnych typów aut. avantime jest jednym z dziwniejszych przedstawicieli tego nurtu. Biorąc pod uwagę linię nadwozia, mamy do czynienia z vanem. Jeżeli zajrzymy do wnętrza, okaże się, że avantime przypomina luksusowe limuzyny. Natomiast rzut oka na tabele osiągów samochodu wskazuje na sportowe ambicje. Cenowo avantime jest luksusowym pojazdem. Za najtańszą wersję trzeba zapłacić ok. 130 tys. złotych.
Według producentów avantime jest połączeniem coupe i vana. Połączenia tak różnych od siebie samochodów nie zawsze są w pełni skuteczne.

Jak na vana, avantime jest wewnątrz chyba nieco zbyt ciasny. Z przodu miejsca jest dość. Wielkie, wygodne fotele są jak z luksusowego samochodu. Gorzej z miejscem na tylnej kanapie. Brakuje go zwłaszcza nad głową. To już cecha charakteryzująca auta typu coupe.

Bagażnik ma 500 litrów. To tyle co np. opel astra classic, a więc dużo mniejszy samochód. Fantazyjny tył auta nieco zmniejsza jego funkcjonalność. Ale w takich samochodach nikt raczej lodówek woził nie będzie. W przewożeniu mniejszych przedmiotów pomagają dostępne akcesoria (w opcjach): wykładzina lub elastyczna kuweta na dno, schowek pod tylną półkę, siatka mocująca a nawet krata dla psa. Ten ostatni zresztą może jeździć także na tylnym siedzeniu, na które można rozłożyć specjalny, ochronny pokrowiec.

Deska rozdzielcza jest chyba najmniej nowatorskim elementem samochodu. Można w niej znaleźć podobieństwo z vanem espace. Najciekawszym elementem jest środkowa konsola, w której umieszczono dwa duże schowki.

Wnętrze samochodu jest jasne. Duży przeszklony dach zwiększa wrażenie przestronności auta. Znaczna część dachu otwiera się dając imponującej wielkości szyberdach. Jest także tzw. funkcja panoramiczna - jeden przycisk otwierający dach i wszystkie okna.

Z kolei jak na sportowe coupe samochód jest bardzo wysoki, co daje się wyraźnie odczuć podczas pokonywania zakrętów. Zawieszenie samochodu jest dość sztywne, żeby jednak maksymalnie zbliżyć się do potrzeb sportowych samochodów. Trzydrzwiowe nadwozie to kolejny element sportowego obrazu auta. Żeby ułatwić także wsiadanie na tylną kanapę zastosowano bardzo szerokie drzwi. Skonstruowano dla nich bardzo nowatorski sposób otwierania - z przodu część drzwi "łamie się", przesuwając całość do przodu. W ten sposób na otwarcie drzwi potrzebujemy mniej miejsca, np. na parkingu.

Jazda avantimem daje wiele przyjemności. O ile nie trafi nam się bardzo wyboista droga, bo na niej nas nieco wytrzęsie. Przechylające się nadwozie to cecha wielu podwyższonych aut, które zdobywają ostatnio coraz większą popularność. Duże i mocne silniki pozwalają na dynamiczną jazdę.

Zwolennicy typowo sportowych aut będą avantimem zawiedzeni, podobnie, jak miłośnicy vanów. Każdy kompromis to poświęcenie pewnych cech i możliwości auta, dla zyskania innych. Avantime jest raczej dla tych, którzy pokochają jego nietypową sylwetkę i stylizację. A wtedy jak to w miłości - jego zalety urosną, a mankamenty będą wybaczone.

Dane techniczne

Silnik 3,0 V6 2,0 T
Moc(KM) 210 165
Maks. moment. obr (Nm) 280 250
Prędkość maks. (km/h) 220 202
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) 8,6 9,9
Średnie spalanie (l/100 km) 11,3 9,2

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Avantime dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł