Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36066 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Clio 1,4 16V

Data publikacji: Autor: Aureliusz Mikos

 Najlepiej sprzedający się model Renaulta jest już obecny na rynku od 1990 roku.

Obecna jego wersja pojawiła się w 1998 roku, ale w czerwcu 2001 przeszła face lifting. Przyjrzeliśmy się Clio z silnikiem 1,4 16V o mocy 98 KM.

Zmiany, jakie nastąpiły w czerwcu 2001 roku, dotyczyły zarówno nadwozia, wnętrza, jak i podzespołów technicznych. Cały szkielet i zasadniczy wygląd auta pozostał jednak bez większych zmian. Podstawowe wymiary i rozstaw osi również są podobne.

Nadwozie
Karoseria otrzymała nowe reflektory, błotniki, maskę i grill. Z tyłu zmiany były mniejsze i ograniczyły się do nowych lamp i dużego znaku firmowego Renaulta, umieszczonego nad tablicą rejestracyjną. Ponadto zwiększono grubość przednich i tylnych belek ramy silnikowej, przegrody czołowej i przedniego słupka. Wersje trzydrzwiowe otrzymały dodatkowe wzmocnienia progowe i usztywnienie tylnego słupka.

Wnętrze
W stosunku do wersji sprzed czerwca 2001 zmieniono także wnętrze. Deska rozdzielcza wykonana jest z materiałów zdecydowanie lepszej jakości. Jest przejrzyście rozplanowana, najważniejsze przełączniki rozmieszczono pod ręką na kolumnie kierownicy. Stylistyką nawiązuje nieznacznie do tablicy Renaulta 5, ale ma też wiele cech wspólnych z wyglądu samochodów niemieckich.

Z przodu miejsca jest pod dostatkiem, za to z tyłu wysokie osoby muszą liczyć się z niskim dachem. Bagażnik jest przeciętnej wielkości. 255 l - wystarcza na zakupy, ale przestrzeń bagażową można powiększyć do 1035 l rozkładając tylną kanapę. Dla porównania, bagażniki u konkurentów w klasie mają odpowiednio: Punto - 297/1080 l, Peugeot 206 - 245/1130 l, Toyota Yaris - 205/900 l.

Silnik
98-konny silnik o pojemności 1,4 litra z czterema zaworami na cylinder pozwala na uzyskiwanie dobrych osiągów. Jak wykazał nasz test, przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje temu modelowi 10,5 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 185 km/h. Niezła jest także elastyczność na 4. biegu. Do tego jednostka napędowa wyróżnia się wysoką kulturą pracy i niewielkim zużyciem paliwa (poza miastem spada nawet do 6 l/100 km). Minusem jest wysoki poziom hałasu wewnątrz auta przy jeździe powyżej 130 km/h.

Układ jezdny
Jazda Clio 1,4 16V jest przyjemnością. Pewnie trzyma się drogi na nawet krętych drogach. Wyboiste nawierzchnie dobrze są tłumione, tak jak zresztą w większości Renaultów. Jednym słowem, bardzo przyzwoity komfort. Droga hamowania wynosi ok. 42,4 m, co na tle konkurentów wypada przeciętnie (Fiat Punto 1,2 - 41,7 m, Peugeot 2061,1 - 40,1m, Toyota Yaris 1,0 - 40,2 m). Zbyt duża jest też średnica zawracania, która wynosi 11,1 m.

Koszty
Najtańsza wersja 1,4 16V kosztuje 43 750 zł. Wyposażona jest we wspomaganie kierownicy, ABS, 3 poduszki powietrzne, centralny zamek i elektrycznie regulowane szyby i lusterka. Za klimatyzację trzeba dopłacić 4 600 zł, aluminiowe felgi - 1 500 zł. Gwarancja mechaniczna wynosi 1 rok, perforacyjna 12 lat. Na przeglądy należy jeździć co 30 000 km.

Dane techniczne

Silnik 1.2 16V 1.4 16V 1.5D
Moc maks. (KM) 75 98 80
Moment obr. (Nm-obr./min) 105 127 185
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14 12 12
Prędkość maks. (km/h) 170 180 175
Średnie zużycie paliwa (l/100km) 5.8 7.3 4.2
Cena (zł) od 37 150 od 43 750 od 46 350

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Clio zdjęcia

Renault Clio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Clio Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł