Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi

Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha
Renault Clio Grandtour jest ma sporo miejsca w środku, a 106-konny diesel zapewnia niezłe osiągi. Tyle, że z tym silnikiem kosztuje co najmniej 58 200 zł.
Renault Clio Grandtour jest jednym z niewielu małych kombi oferowanych na naszym rynku. Ma sporo miejsca w środku, a 106-konny diesel zapewnia niezłe osiągi. Tyle, że z tym silnikiem kosztuje co najmniej 58 200 zł.
Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Clio trzeciej generacji w wersji kombi jest o prawie 22 cm dłuższe od hatchbacka. W efekcie ma sporo pojemniejszy bagażnik (439 l w porównaniu z 288 l w odmianie 5-drzwiowej). Jego objętość można zwiększać maksymalnie do 1 277 l (mierzone do dachu) składając tylną kanapę dzieloną w stosunku 1/3 do 2/3.

 

W zależności od potrzeb można położyć same oparcia, lub najpierw złożyć siedziska, a następnie oparcia. W efekcie powstaje prawie płaska podłoga bagażnika, ułatwiająca

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

załadunek i pozwalająca przewozić przedmioty o długości do 145 cm. Jej zaletą są też regularne kształty.

 

Pod podłogą przestrzeni bagażowej znajduje się schowek o pojemności 72 l, w którym można zmieścić np. apteczkę i trójkąt sygnalizacyjny.

 

Za dodatkową opłatą można otrzymać akcesoria ułatwiające pakowanie: siatkę mocującą bagaże na dnie bagażnika, kuwetę z przegrodami i taśmę pozwalającą na zamocowanie przedmiotów w bagażniku (np. bidonów).

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Z przodu siedzi się dość wygodnie dzięki dobrze wyprofilowanym fotelom. Problem stanowi masywna, plastikowa obudowa przy kierownicy, w której znajdują się dźwigienki kierunkowskazów i świateł sprawia. Jest na tyle duża, że kierowca uderza w nią kolanem. Brak poziomej regulacji kierownicy utrudnia kierowcy zajęcie optymalnej pozycji.

Fot. Maciej Pobocha
Fot. Maciej Pobocha

 

Pasażerowie o wzroście 180 cm siedzący z tyłu nie dotykają kolanami przednich siedzeń. Nad głowami też mają wystarczającą ilość miejsca, dzięki czemu jazda nawet w dłuższej trasie jest komfortowa. Materiały użyte do wykończenia wnętrza są przyzwoitej jakości, chociaż stylizację panelu centralnego trudno uznać na powalającą.

 

1,5-litrowy silnik wysokoprężny o mocy 106 KM zapewnia przyzwoite osiągi. Tuż przed 2 tys. obrotów, zanim zacznie pracować turbosprężarka, ma chwilę zastanowienia, ale później samochód sprawnie przyspiesza. Diesel jest dobrze wyciszony. Średnie zużycie paliwa podczas naszego testu wyniosło 5,8 l/100 km - o 1,2 l więcej niż podaje producent w danych technicznych.

 

Zawieszenie Clio kombi nieźle tłumi nierówności drogi. Trochę do życzenia pozostawia układ kierowniczy, który mógłby być bardziej precyzyjny. Większych zastrzeżeń nie budzi praca 6-stopniowej, ręcznej skrzyni biegów. Przełożenia zmieniają się precyzyjnie i bez oporów.

 

Wybrane dane techniczne

 

Renault Clio Grandtour 1.5 dCi Expression

 

Typ silnika

diesel

Pojemność skokowa (cm3)

1461

Moc maksymalna (KM/obr./min)

106/4000

Maksymalny moment obrotowy (Nm przy obr./min)

240/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

11,4

Prędkość maksymalna (km/h)

190

Średnie zużycie paliwa (l/100 km)

4,6

Długość x szerokość x wysokość (cm)

420,2 x 170,7 x 149,7

Pojemność bagażnika (l)

439

Cena (zł)

58 200

 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty