Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36675 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Clio II - porównanie z konkurencją!

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski & Piotr Myszor

 Renault Clio II jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów tego segmentu. Nieznacznie prześciga go Peugeot 206 i Fiat Punto.

Przejdź do: Nadwozie | Wnętrze | Bezpieczeństwo | Silnik | Porównanie z konkurentami | Clio II po face-liftingu

Renault Clio II jest jednym z najczęściej kupowanych samochodów tego segmentu. Nieznacznie prześciga go Peugeot 206 i lidera na rynku Fiata Punto. Za najtańsze Clio II z silnikiem o pojemności 1.2 litra zapłacimy około 34.500 złotych.
Samochód cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem za co odpowiadają - szeroka oferta silników, bogate wyposażenie i ciekawa stylistyka nadwozia.

Nadwozie - jak żaba
W ofercie jest trzy- lub pięciodrzwiowe nadwozie o mocno zaokrąglonych kształtach i wybijającymi się przednimi reflektorami. Złośliwi przyrównują Clio II do żaby. Linia dachu delikatnie opada w tylnej części przechodząc łukiem w pionową klapę bagażnika. łatwy dostęp do wnętrza w pięciodrzwiowej wersji gwarantują szeroko otwierające się drzwi. Bagażnik mieści w zależności od ustawienia tylnej, dzielonej kanapy od 255 do ponad 1000 litrów.

Wnętrze
Utrzymane w szarych kolorach wnętrze zaskakuje jak na samochód segmentu B przestronnością. Nawet wysokie osoby znajdą za kierownicę wygodną pozycję w czym pomoże regulacja wysokości siedziska i regulowana w pionie kolumna kierownicza. Czytelny układ wskaźników na tablicy przyrządów nie sprawi najmniejszych problemów przy odczytywaniu informacji o prędkości czy stanie paliwa. Niefortunnie, bo zbyt nisko znajdują się przełączniki układu wentylacji.

Bezpieczeństwo
Na wyposażeniu seryjnym Clio II znajdziemy poduszkę powietrzną dla kierowcy. Dla pasażera znajduje się na liście wyposażenie dodatkowego - podobnie jak dwie boczne poduszki powietrzne. Dla wszystkich pasażerów przygotowano zagłówki i trzypunktowe pasy bezpieczenstwa - w tym dla osoby siedzącej na środku tylnej kanapy - pod tym względem Renault Clio wyprzedza swoich klasowych konkurentów. W ofercie jest również system ABS. Wzmocniona konstrukcja nadwozia z kontrolowanymi strefami zgniotu gwarantuje optymalny w tej klasie standard bezpieczenstwa.

Silnik
Pod maską testowej wersji zamontowano znany z większego modelu Megane szesnastozaworowy silnik o pojemności 1.4 litra i mocy 98 KM. Konstruktorzy wydłużyli jednak biegi uzyskując optymalne przy wadze poniżej 1000 kilogramów osiągi. Zaletą silnika jest niskie zużycie paliwa wahające sie podczas testu w granicach 6.8 litra na 100 kilometrów.

» Do początku artykułu

Porównanie Renault Clio 1.4 16V z konkurentami

Porównanie danych technicznych

Model Renault Clio Peugeot 206 Skoda Fabia
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1390 1587 1390
Moc maks. (KM) 98 90 101
Maks. moment obrotowy (Nm) 127 135 126
Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa - -
Hamulce przednie/tylne T/B T/B T/T
Średnica zawracania (m) 10,7 10,2 b.d.
Objętość bagażnika (dm sześc.) 255 245 260
Długość (mm) 3775 3835 3960
Szerokość (mm) 1640 1650 1645
Wysokość (mm) 1420 1430 1450
Rozstaw osi (mm) 2470 2440 2460
Masa własna (kg) 980 1025 1075
Ładowność (kg) 545 500 510
Prędkość maksymalna (km/h) 186 185 185
Przyspieszenie 0-100 km/h (sek) 10,5 11,7 11,5

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

Model Renault Clio Peugeot 206 Skoda Fabia
Miasto 8,8 9,4 9,5
Poza miastem 5,2 5,6 5,5
T - hamulce tarczowe, B - hamulce bębnowe , b.d. - brak danych

Porównanie wyposażenia

Model Renault Clio Peugeot 206 Skoda Fabia
ABS O O O
Airbag kierowca/pasażer S/O - -
Poduszki boczne O O O
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S S S
Centralne ryglowanie zamków S S S
Radio O O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi O O O
S - standard, O - opcja

Clio II po face-liftingu
W trzy lata od wprowadzenia na rynek Clio II zostało zmodernizowane. Całkowicie odnowiono wnętrze i dodano nowe elementy podnoszące komfort i bezpieczeństwo samochodu. Wzorem Avantime i Vel Satisa małe Renault ma bardziej wyostrzone linie. Nowa atrapa chłodnicy przypomina Vel Satisa, a przednie reflektory... Opla Corsę. Dwa zaokrąglenia na tylnej klapie zostały zachowane, ale przybyło na niej umieszczone centralnie logo, pod którym schowano zamek. Zmienił się kształt tylnych lamp. Bardzo wyraźnie zmniejszyło się wnętrze samochodu. Nowe tkaniny i kolory zmieniają jego charakter i podnoszą jakość wykończenia. Nowy kształt zyskała, wyposażona w większą ilość schowków deska rozdzielcza.
Seryjnym wyposażeniem każdego clio (z wyjątkiem wersji sport 2.0 16v) będzie system wspomagania nagłego hamowania i elektryczny układ zmiennego wspomagania kierownicy. W gamie silników przybyła benzynowa jednostka 1,2 oraz wysokoprężne silniki dCi o pojemności 1,5 i mocach 65 KM i 80 KM. Zużycia paliwa dla tych silników to odpowiednio 4,3 i 4,2 l /100 km.
Zmodernizowane tylne zawieszenia wyposażono w elastyczne łączenia przegubów, jakie stosuje się zwykle w samochodach sportowych.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Clio zdjęcia

Renault Clio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Clio opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Clio Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł