Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Renault Clio IV RS w Paryżu

Data publikacji: Autor: (pp)

Fot. Renault Renault przedstawiło oficjalne zdjęcia oraz specyfikację techniczną nowego Clio RS. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, auto całkowicie różni się od poprzednika. Nie tylko pod względem designu karoserii, lecz także tym, co się pod nią kryje.

Fot. RenaultPierwsze Renault Clio RS pojawiło się w 2000 roku i nawiązywało do sukcesów modelu Williams, produkowanego w połowie lat 90. XX wieku. Mocny, 172-konny motor sprawiał, że ten mały hatchback charakteryzował się sportowymi osiągami i był bardzo popularny na wyścigowych i rajdowych trasach. Z biegiem lat auto przechodziło kolejne ewolucje, zaś filozofia konstrukcji Clio RS pozostała niezmieniona. Wolnossący silnik o pojemności dwóch litrów i trzydrzwiowa karoseria były nieodłącznie związane z tym modelem. Teraz to się jednak zmieni.

Największą zmianą dostrzegalną z zewnątrz jest zastosowanie bardziej praktycznego, pięciodrzwiowego nadwozia. Renault przyznało, że zainteresowanie odmianą posiadającą tylko jedną parę drzwi było zbyt małe, aby uzasadniało nakłady poniesione na jej zaprojektowanie. Nie zmieniła się jednak kolorystyka nadwozia - Clio RS w dalszym ciągu dostępne będzie w zwracających na siebie uwagę kolorach, jak np. żółty.

Kolejną dużą zmianą jest zastosowanie zupełnie nowej jednostki napędowej. Wolnossący motor o pojemności 2-litrów ustąpił miejsca benzynowemu silnikowi z turbodoładowaniem. Dodatkowo, pojemność została zmniejszona do 1.6-litra. Generuje on 200 KM (przy 6 tys. obr./min) oraz 240 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jak zapewnia producent, charakterystyka silnika sprawia, że jest on elastyczny zaś maksymalne wartości momentu obrotowego są dostępne w szerszym niż dotychczas zakresie obrotów. Motor ten został wyposażony w system zmiennych faz rozrządu, co dodatkowo przyczynia się do redukcji zużycia paliwa.

Moc przekazywana będzie na przednią oś za pośrednictwem dwusprzęgłowej przekładni EDC o sześciu biegach. Auto nie będzie oferowane z konwencjonalną, manualną skrzynią. Kierowca będzie mógł zmieniać przełożenia łopatkami przy kierownicy.

W zależności od preferencji kierowcy, będzie on mógł wybierać spośród 3 trybów pracy skrzyni biegów, silnika oraz układu kierowniczego: Normal, Sport i Race. Dodatkowo, Clio RS będzie oferowane z dwoma pakietami zawieszenia, Sport i Cup. Drugi z nich dedykowany jest dla osób, które często wykorzystują auto na torze wyścigowym. Jest bowiem obniżone o 5 mm, a także o 15% sztywniejsze.

Fot. Renault

Fot. Renault

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • alan2

    Ciekawe jakie bedzie miał osiągi napewno lepsze mając dwusprzęgłową skrzynię, podbnie jak w polo GTI który mimo słabszej mocy 180KM osiągi ma lepsze aniżeli mocniejsi konkurenci dzieki DSG,

  • ASP (gość)

    Pytanie jak się będzie spisywać nowa skrzynia dwusprzęgłowa bo Volkswagenowi zająło kilka lat dopracowanie konstrukcji zanim stała się bezawaryjna. Nie wiem jak Wy ale ja nie kupiłbym nowego modelu Renault z nowym silnikiem i nową skrzynią biegów ;-) przynajmniej przez pierwsze 2-3 lata produkcji ;-)

  • Jato (gość)

    Każdy kto jeździł Renault Clio RS z dwulitrowym wolnossakiem ten wie że to auto cieszy tylko przez jakiś czas a potem mamy ochotę go sprzedać. Silnik jedzie przy wysokich obrotach, jest głośno, mało elastycznie, spalanie duże, sprzęgło twarde, biegi sztywne. To nie było auto do codziennej jazdy. A przeciętny użytkownik nie jeździ po torze ;-) Już jakiś czas zrozumiał to VW (Polo GTI, Skoda Fabia RS i Seat Ibiza Cupra) wprowadzając szybką ale i wygodną wersję doładowaną z 7 biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów. Teraz robi to Renault i to krok w dobrą stronę.

  • Kacper (gość)

    Silnik BMW 1.6 THP fajnie pracuje, ale niestety awaryjny Jeździłem Peugeotem 207 GTI z takim silnikiem przez około 10 miesięcy. Bardzo fajne autko. Ustawione było na 220KM i 300 moment. Ścigałem się z Clio RS na autostradzie do Mediolanu. Oczywiście wąchał makaroniarz rury :) Na fabrycznych ustawieniach pewnie szedł by łeb w łeb. Ogólnie Peugeot jest ładniejszy stylistycznie moim zdaniem. Clio zaczęli trochę troglodytowate robić. Teraz śmigam Audi S3. Niby wyższa klasa, ale ogólnie mam mieszane uczucia czy warto płacić 2 razy więcej. Peugeot kosztował połowę, a wyposażenie i materiały zbliżone. Audi jest lepiej spasowane i sprawia wrażenie solidniejszego. Innych istotnych różnic nie zauważyłem. Jeden i drugi zapierdziela podobnie. Peugeot palił max 10l , a Audi mi teraz w zimę żre ponad 15:(

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Clio zdjęcia

Renault Clio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Clio Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł