Renault Clio R.S.18. Francuski hot-hatch inspirowany Formułą 1

Mariusz Michalak
Renault Clio R.S.18Silnik o mocy 220 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (z technologią „overtorque”), obniżone i utwardzone zawieszenie Trophy, sprzężone z hydraulicznymi odbojnikami przednie amortyzatory oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy to jedne z głównych cech limitowanej wersji. Fot. Renault
Renault Clio R.S.18Silnik o mocy 220 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (z technologią „overtorque”), obniżone i utwardzone zawieszenie Trophy, sprzężone z hydraulicznymi odbojnikami przednie amortyzatory oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy to jedne z głównych cech limitowanej wersji. Fot. Renault
Renault Sport wprowadza do sprzedaży limitowaną serię Renault Clio R.S.18, nawiązującą do przyszłego bolidu wyścigowego Renault Sport Formula One Team o tej samej nazwie.

Limitowaną serię stworzono na bazie Clio R.S. 220 EDC Trophy. Naklejki R.S.18 umieszczone na przednich drzwiach oraz naklejka dachowa w barwach Renault Sport – podwójny szary diament i nowe logo R.S. – stanowią bezpośrednie nawiązanie do Renault Sport Formula One Team i jego przyszłego bolidu. Barwne akcenty w kolorze żółty Sirius, flagowym kolorze Renault Sport, kontrastują z głęboką czernią nadwozia. Kolor żółty Sirius jest obecny na listwie aerodynamicznej w stylu F1, na listwach ochronnych dolnych krawędzi drzwi i na centralnych nakładkach obręczy kół. Tylne oznakowanie auta jest w całości w kolorze czarnym, podobnie jak logo marki i znaczek „R.S.” na przednim zderzaku. Całkowicie czarny jest także tylny dyfuzor.

Zobacz także: Ateca - testujemy crossovera Seata

Obszyta alcantarą i skórą kierownica, wizualnie podkreśla sportowy charakter samochodu. Nawiewy na desce rozdzielczej posiadają obramowanie z karbonowym motywem. Ponadto wersja ta posiada w standardzie firmowe dywaniki podłogowe Renault Sport.

Silnik o mocy 220 KM i maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm (z technologią „overtorque”), obniżone i utwardzone zawieszenie Trophy, sprzężone z hydraulicznymi odbojnikami przednie amortyzatory oraz bardziej bezpośredni układ kierowniczy to jedne z głównych cech limitowanej wersji. Samochód jest wyposażony w standardzie* w dający potężne brzmienie i skracający czasy wchodzenia na obroty układ wydechowy Akrapovic.

Ta wersja limitowana będzie dostępna w sprzedaży w Polsce w pierwszej połowie 2018 roku.

* -dotyczy wszystkich krajów z wyjątkiem Japonii

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty