Renault Clio R.S. Ile kosztuje nowość?

(mm)
Renault Clio R.S. Rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym Clio R.S.16 jest układ wydechowy opracowany przez firmę Akrapovič. Fot. Renault
Renault Clio R.S. Rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym Clio R.S.16 jest układ wydechowy opracowany przez firmę Akrapovič. Fot. Renault
Renault Clio R.S wchodzi do sprzedaży w Polsce. Nabywcy mają do wyboru dwa silniki benzynowe.

W samochodzie zastosowano zewnętrzne elementy stylistyczne, zaprezentowane w samochodzie koncepcyjnym CLIO R.S.16 podczas ostatniego Grand Prix Monako. Przód wydaje się optycznie szerszy dzięki zderzakowi specjalnie zaprojektowanemu dla tej wersji. Uzupełnieniem jest system oświetlenia w kształcie szachownicy, określony mianem „R.S. VISION”.

Zdecydowano się na nowy wzór 18-calowych felg oraz specjalnie zaprojektowane profile progowe. Z tyłu samochodu zamontowano sportowy spojler, dyfuzor powietrza i podwójny wylot rury wydechowej, a tylne światła posiadają nowy dla modelu układ w kształcie litery „C”. Znak firmowy „R.S.” (Renault Sport) widnieje pod logo marki z przodu, na felgach oraz z tyłu samochodu.

Nowe Renault Clio R.S. jest dostępne z dwoma silnikami benzynowymi o mocy 200 lub 220 KM w wersji Trophy, współpracującymi z 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią EDC. Ponadto jest to jedyny samochód w tym segmencie oferowany z trzema rodzajami zawieszenia, pozwalającymi na dostosowanie pojazdu. do potrzeb użytkownika. Do wyboru jest zawieszenie Sport z kołami w rozmiarze 17 lub 18 cali – uniwersalne i dostosowane do codziennej jazdy, zawieszenie utwardzone Cup
z kołami 18-calowymi – stanowiące  kompromis między zachowaniem samochodu na drodze i na torze wyścigowym oraz zawieszenie Trophy z kołami 18-calowymi, przeznaczone zdecydowanie do jazdy wyczynowej, obniżone o 20 mm z przodu i 10 mm z tyłu.

Kolejnym rozwiązaniem zainspirowanym samochodem koncepcyjnym Clio R.S.16 jest układ wydechowy opracowany przez firmę Akrapovič, dostępny seryjnie dla Renault Clio R.S. Trophy. Silnik o mocy 200 KM jest dostępny w wersji samochodu z zawieszeniem Sport i Cup. Moc 220 KM jest oferowana z zawieszeniem Trophy. Wersja Trophy 220 KM uzyskuje przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,6 s, pokonanie 400 m (ze startu zatrzymanego) w czasie 14,5 s oraz prędkość maksymalną 235 km/h.

Nowe Clio R.S. 200 EDC kosztuje od 92 400 zł, a Clio R.S. Trophy 220 EDC od 98 900 zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty