Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37474 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Clio sport 2.0

Data publikacji: Autor: (JGK)

 Coraz częściej w ofercie producentów można znaleźć auta o olbrzymiej mocy przystosowane do codziennej jazdy. Takie jest też Renault Clio sport.

Wygląd i osiągi auta rajdowego dla każdego z użytkowników dróg.

Stylistyka
Mimo że clio sport pod względem stylistyki nie różni się zbytnio od innych wersji tego modelu, to jednak jego sportowy charakter widać na pierwszy rzut oka - a wszystko za sprawą detali.
Wersję tę wyróżniają ksenonowe, soczewkowe reflektory, masywne zderzaki, aluminiowe felgi z oponami o niskim profilu, a także większe szyby boczne. Można pokusić się o stwierdzenie, że clio w sportowej wersji sprawia dużo lepsze wrażenie niż inne wersje gamy.
Więcej detali podkreślających charakter tego samochodu znajdziemy we wnętrzu. Już pierwsze spojrzenie utwierdza nas w przekonaniu, że mamy do czynienia z dynamicznym, agresywnym autem. Kubełkowe fotele wykończone skórą i alkantrą są twarde, ale wyjątkowo wygodne. Zapewniają też znakomite trzymanie boczne, co ułatwia prowadzenie samochodu w ciasnych, szybko pokonywanych zakrętach.
We wnętrzu znajdziemy też takie elementy, jak: aluminiowe nakładki na pedały, skórzaną wyprofilowaną kierownicę oraz elementy imitujące aluminium na desce rozdzielczej, kierownicy, drzwiach i dźwigni zmiany biegów. Brakuje jedynie białych tarcz zegarów, które zazwyczaj spotyka się w tego typu autach.

Silnik i skrzynia biegów
Najważniejszym elementem tej wersji clio jest dwulitrowy, szesnastozaworowy silnik. Ta dynamiczna jednostka spodoba się każdemu miłośnikowi dynamicznej jazdy. Motor o mocy 170 KM rozpędza lekkie przecież auto do 100 km/h w zaledwie 7,2 s, a prędkość maksymalna to 220 km/h. Niestety takie osiągi muszą być czymś zrekompensowane. W przypadku clio sport jest to zużycie paliwa. Nawet przy oszczędnej jeździe clio spala około 10 l/100 km, a gdy mocniej przyciśniemy pedał gazu, to chwilowe spalanie wzrasta do 13-17 l/100 km. Ale to i tak nie rekord tego modelu. Podczas testu udało nam się osiągnąć zużycie paliwa w granicach nawet 25 l/100 km. Można uznać, ze jest to o wiele za dużo, ale.. przecież ten samochód nie został stworzony do jazdy rekreacyjnej.
Wrażenie sportowej jazdy psuje zdecydowanie praca skrzyni biegów. Przełożenia są zdecydowanie zbyt długie, co zmusza nas do dość długotrwałego rozpędzania auta. Najgorzej jednak dobrano skok dźwigni zmiany biegów. Jest on niemal identyczny, jak w pozostałych wersjach clio. Uniemożliwia to szybką zmianę przełożeń w czasie dynamicznego przyspieszania.

Do początku artykułu

Układ jezdny
Zawieszenie clio sport na pewno nie zostało przystosowane do jazdy po polskich drogach. Jest ono tak sztywne, że niemal nie można zaobserwować skoku sprężyn. Z jednej strony jest zaleta tego auta, gdyż clio nawet przy dużej prędkości w ostrych zakrętach prowadzi się pewnie, tak jak tego chce kierowca. Wrażenie psuje trochę wspomaganie układu kierowniczego, które przy szybkiej jeździe bardziej przeszkadza niż pomaga.
Żadnych mankamentów nie znaleźliśmy w działaniu układu hamulcowego. Hamulce wyposażone we wszelkie wspomagające systemu działają pewnie i dają kierowcy poczucie bezpieczeństwa i pełnego panowania nad samochodem.

Wyposażenie
Mimo że clio, to niemal rajdowe auto, to jednak nie zapomniano, że zwykli użytkownicy chcą także wygody. Wersja jest wyposażona we wszelkie udogodnienia przydatne w czasie podróży, a także we wszystkie systemy zapewniające bezpieczeństwo. W clio sport znajdziemy między innymi: cztery poduszki powietrzne, klimatyzację, radioodtwarzacz z CD, elektrycznie sterowane szyby i lusterka, reflektory o podwójnej optyce.

Dane techniczne Renault clio sport i konkurentów:

Marka RENAULT CLIO
SPORT
TOYOTA COROLLA
T-SPORT
HONDA CIVIC
TYPE-R
Pojemność silnika 1998 cm3 1795 cm3 1998 cm3
Moc max. 172 KM 192 KM 200 KM
Maks. moment obrotowy 200 Nm 180 Nm 196 Nm
Przyspieszenie 0-100 km/h 7,2 s 8,4 s 6,8 s
Prędkość max. 220 km/h 225 km/h 235 km/h
Pojemność zbiornika 50 l 50 l 50 l
Średnie zużycie paliwa 8,1 l/100 km 8,3 l/100 km 8,9 l/100 km
Masa własna 1035 kg 1160 kg 1204 kg
Cena 87 000 zł 85 500 zł niedostępna w Polsce

Fot. Tomasz Gola

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Clio zdjęcia

Renault Clio dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Clio opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Clio Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł