Renault. Dwa modele będą zasilane wodorem

Wojciech Frelichowski
Renault Master Z.E. Fot. Renault
Renault Master Z.E. Fot. Renault
Pod koniec 2019 roku Renault wprowadzi na rynek model Kangoo Z.E. z wodorowym ogniwem paliwowym. W następnym roku z takim napędem pojawi się Renault Master.

Renault będzie oferować modele Kangoo Z.E. i Master Z.E. z zasilaniem wodorowym głównie do firm, które muszą operować w strefach miejskich objętych ograniczeniami poruszania się pojazdów z silnikami spalinowymi.

Testowana od 2014 roku technologia wodorowa prze Grupę Renault została opracowana we współpracy z Symbio, spółką zależną Groupe Michelin.

Pojazdy wyposażone w ogniwo paliwowe, zapewniające moc elektryczną i cieplną 10 kW, zwiększają zasięg Renault Mastera Z.E. i Kangoo Z.E. do ponad 350 km. To niemal trzykrotnie więcej, niż zasięg aut elektrycznych o podobnych gabarytach.

Tak jest np. w przypadku Renault Mastera Z.E. Pojazd z wodorowym ogniwem paliwowym będzie dostępny w odmianie furgon (dwie wersje) oraz podwozia z kabina (dwie wersje). Samochód zostanie wyposażony w dwa zbiorniki wodoru umieszczone pod podwoziem.

Zaletą wodoru jest również to, że ładowanie zajmuje tylko od 5 do 10 minut.

Zobacz także: Renault Megane R.S. w naszym teście

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty