Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36999 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Espace

Data publikacji: Autor: Piotr Robakowski

Historia rodzinnego minivana rozpoczęła się już pod koniec lat 70., kiedy to niewielka francuska firma Matra stworzyła odważną koncepcję auta o jednobryłowej konstrukcji nadwozia.

Wnętrze mieściło siedmiu pasażerów, choć pod względem długości nadwozia auto plasowało się w klasie średniej. W 1984 roku pierwsza generacja modelu Espace pojawiła się w sprzedaży, stając się prekursorem aut typu MPV w Europie.

Nadwozie
W nowym modelu konstruktorzy pozostali wierni stworzonej kilka lat temu koncepcji tworzenia krótkiej i długiej wersji nadwozia - Espace i Grand Espace. Pierwszy ma nadwozie o długości 4661 mm, drugi jest o 200 mm dłuższy. Z zewnątrz auto zmieniło swoje kształty, nawiązując do nowoczesnej i odważnej stylistyki Renault, która spotyka się z różnym odbiorem. Firma stara się wciąż wyprzedzać konkurencję i podobnie jak w połowie lat 80. wytyczać nowe kierunki rozwoju tego segmentu aut. Z przodu widać wyraźne nawiązania do innych aut tego producenta - ostre kształty z wybijającymi się reflektorami, potężny znak firmowy i mocno przeszklona część pasażerska - to główne elementy stylistyczne nowego minivana Renault. Mimo niewielkich różnic w wysokości, nowoczesna, nieco sportowa charakterystyka nadwozia modelu Espace sprawia wrażenie konstrukcji znacznie niższej niż jej bezpośrednia konkurencja - Peugeot 807, VW Sharan czy Chrysler Voyager. Na uwagę zasługuje także największy w klasie, przeszklony dach.

Wnętrze
W podłodze zainstalowano prowadnice, w których montowane są indywidualne dla każdego pasażera fotele. Dzięki temu poprawiła się ergonomia wnętrza i jego możliwości aranżacji w zależności od potrzeb. Przejrzysta tablica przyrządów przypomina nieco poprzednią wersję Espace - centralnie umieszczony zestaw ciekłokrystalicznych wskaźników, łagodna linia, stonowana kolorystyka i ukryte zmyślnie schowki. W kokpicie znajduje się zestaw kilku przydatnych w czasie rodzinnych wypadów schowków. Kieszenie na drobiazgi znajdują się także w drzwiach bocznych, pod przednimi fotelami, w burtach (na wysokości trzeciego rzędu). Espace ma trzy poziomy wyposażenia Authentique, Expression i Privilege.

Pod maską
Firma postawiła nie tylko na jakość i bezpieczeństwo, ale także osiągi. W gamie znajdziemy trzy benzynowe i trzy wysokoprężne jednostki napędowe. Wśród silników benzynowych najsłabszy o pojemności 2.0 litra osiąga moc 140 KM, dalej jest nowy w gamie motor 2.0 T o mocy 165 KM i silnik V6 3.5 litra dysponujący mocą 245 KM. Wsród wysokoprężnych jednostek napędowych kolejność przedstawia się następująco - 1.9 dCi (120 KM), 2.2 dCi (150) i sześciocylindrowy, widlasty silnik 3.0 dCi o mocy 180 KM. Ten ostatni rozpędza Espace do maksymalnej prędkości 205 km/h, a pierwsze 100 km/h osiąga już po niespełna 11 sekundach. Najtańsza wersja Renault Espace 2.0 kosztuje 101 tys. złotych. Najdroższe są dwie odmiany Grand Espace 3.0 dCi lub 3.5 V6 z identyczną ceną 177 tys. złotych.

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Espace zdjęcia

Renault Espace dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Espace opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Espace Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł