Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37270 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Premiery / Samochody osobowe

Renault Espace. Piąta generacja po modernizacji. Jakie zmiany?

Data publikacji: Autor: Wojciech Frelichowski

Producent wprowadził m.in. dwa nowe odcienie lakieru nadwozia: ekskluzywny kolor Amethyst Black oraz  Vintage Red. Fot. Renault Flagowy minivan francuskiej marki przeszedł kosmetykę nadwozia i wnętrza oraz wprowadzono szereg nowych technologii z obszaru elektroniki.

W przedniej partii odnowionego modelu Espace pojawił się nowy zderzak, nowa dolna przedni wlot powietrza z poprzecznym chromowanym wykończeniem. Także tylny zderzak został przeprojektowany. Poniżej jest nowy dyfuzor z w dwoma owalnymi wylotami wydechu. Pełne światła LED nadają również nowy charakter nadwoziu.

Producent wprowadził też dwa nowe odcienie lakieru nadwozia: ekskluzywny kolor Amethyst Black oraz Vintage Red.
   
Wnętrze odnowionego modelu Espace wyróżnia się m.in. ekskluzywną tapicerką marki Initiale Paris. Można wybierać między dwoma rodzajami tapicerki ze skóry nappa - czarnym tytanem lub jasnoszarym piaskiem. Oba kolory są również stosowane na zakrytych panelach drzwi.

Dla kierowcy i pasażera siedzącego obok przygotowano podgrzewane i wentylowane fotele z zagłówkami Relax i z 10-stopniową regulacją.

W konsoli środkowej pojawił się zamknięty schowek, który mieści uchwyty na kubki, dwie wtyczki USB i wtyczkę typu jack po prawej stronie dźwigni zmiany biegów. Konsola łączy wszystkie niezbędne elementy sterujące w zasięgu ręki: obrotowe pokrętło, aby uzyskać dostęp do systemu multimedialnego Renault EASY LINK, skrót do ustawień MULTI-SENSE, hamulec postojowy i nowe pokrętło Auto-Hold. Ta funkcja utrzymuje pojazd w bezruchu, gdy hamulec postojowy nie jest zaciągnięty.

Renault Espace. Nowy system Renault EASY LINK

NProducent wprowadził m.in. dwa nowe odcienie lakieru nadwozia: ekskluzywny kolor Amethyst Black oraz  Vintage Red. Fot. Renaultowy Espace zawiera system Renault EASY CONNECT, który obejmuje zestaw aplikacji, takich jak MY Renault, nowy system multimedialny Renault EASY LINK oraz powiązane usługi, takie jak automatyczne aktualizacje i zdalne sterowanie pojazdem.

System multimedialny Renault EASY LINK oferuje nowy, przyjazny dla użytkownika i konfigurowalny interfejs, np. smartfona. Jego 9,3-calowy ekran w układzie pionowym jest lekko nachylony w kierunku kierowcy, rozszerzając deskę rozdzielczą i nadając kabinie bardziej nowoczesny wygląd. Renault EASY LINK obejmuje radio oraz system multimedialny i telefoniczny zgodny z Android Auto i Apple CarPlay, a także system satelitarny z wyszukiwaniem adresu Google, cenami paliwa i informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym.
 
Oferta Renault EASY CONNECT obejmuje również usługi dostępne poza pojazdem za pomocą aplikacji MY Renault, umożliwiające zdalną interakcję z pojazdem, w tym lokalizację auta.

Firma BOSE, partner Renault w zakresie nagłośnienia wnętrza, ulepszyła swój system audio. Dwanaście mocniejszych głośników zapewnia trójdrożny system dźwiękowy, taki jak wysokiej klasy domowy system hi-fi.
Nowością jest też klapa bagażnika sterowana elektrycznymi siłownikami. Można ją też aktywować ruchem stopy poniżej tylnego zderzaka.
 
Wszystkie wersje z nowej linii Espace mają szklany dach o powierzchni 2,8 m². W zależności od wersji może się otworzyć i objąć swoim zasięgiem także tylne siedzenia.

Renault Espace. Oświetlenie LED Matrix Vision

Producent wprowadził do modelu Espace oświetlenie adaptacyjne LED MATRIX, które zostało po raz pierwszy zastosowane w gamie aut marki Renault. Ten inteligentny adaptacyjny system oświetlenia zapewnia większe bezpieczeństwo i lepsze osiągi niż tradycyjne systemy LED, a także pozwala na automatyczne dostosowywanie świateł drogowych do panujących warunków jazdy.

Zobacz także: Jak oszczędzać paliwo?
 
Każda jednostka optyczna składa się z pionowych segmentów LED, które włączają się i wyłączają automatycznie i osobno w zależności od różnych sytuacji. Przednia kamera rozpoznaje nadjeżdżające pojazdy z odległości 550 metrów, a pojazdy z przodu z odległości 350 metrów. System kontroluje każdy segment LED i, zgodnie z jego pozycją, tworzy cienie i zmniejsza gęstość oświetlenia, aby uniknąć oślepiania kierowców jadących z przodu lub nadjeżdżających pojazdów oraz aby uniknąć odbić od znaków drogowych. Reflektory są również regulowane podczas wyprzedzania innego pojazdu. Jednocześnie zapewniają maksymalne oświetlenie pozostałej części drogi, aby zapewnić optymalną widoczność.

Renault Espace. Systemy wspomagające kierowcę

Wnętrze odnowionego modelu Espace wyróżnia się m.in. ekskluzywną tapicerką marki Initiale Paris.  Fot. RenaultTechnologia Nowego Espace została wzbogacona o najnowocześniejsze zaawansowane systemy asystujące kierowcy (ADAS), aż do autonomicznego prowadzenia do poziomu 2.
 
Highway & Traffic Jam Companion łączy adaptacyjną kontrolę prędkości (wyposażoną w automatyczne w funkcję Stop & Go) z asystentem centrowania pasa ruchu, który działa nawet na zakrętach. Ta funkcja reguluje prędkość od 0 do 160 km/h i utrzymuje bezpieczną odległość od innych pojazdów. Ponato system zatrzymuje się i uruchamia pojazd automatycznie w ciągu trzech sekund bez żadnego działania ze strony kierowcy.

Highway & Traffic Jam Companion (funkcja jazdy autonomicznej na poziomie 2) znacznie poprawia komfort jazdy, szczególnie podczas długodystansowych podróży po autostradach.
 
Wprowadzono ponadto zaawansowanego asystenta automatycznego parkowania. Kierowcy aby zaparkować w ciasnym miejscu. Ta technologia działa w przypadku parkowania równoległego, prostopadłego lub poprzecznego. System ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu ostrzega kierowcę, gdy pojazdy stoją na drodze do opuszczenia miejsca parkingowego.

Aktywny system hamowania awaryjnego (AEBS) jest teraz wyposażony w system wykrywania pieszych.
 
System informujący o zjechaniu z pasa ruchu, który uruchamia wibracje koła kierownicy, aby ostrzec kierowcę, jest uzupełniony o asystenta utrzymania pasa ruchu, który stosuje korektę kierowania, aby przywrócić pojazd na wcześniej wybrany pas.

Z kolei ostrzeżenie o martwym polu wykorzystuje teraz dwa czujniki radarowe umieszczone po obu stronach tylnej części samochodu. Ta bardziej skuteczna niż konwencjonalne czujniki technologia zapewnia dokładniejszą identyfikację pobliskich pojazdów, niezależnie od warunków pogodowych.

Renault Espace. Nowości pod podwoziem

Ustawienia systemu MULTI-SENSE mogą teraz dostosować właściwości jezdne do preferencji kierowcy i są łatwo dostępne z ekranu systemu multimedialnego Renault EASY LINK lub specjalnego przycisku na konsoli środkowej.

System MULTI-SENSE oferuje trzy wstępnie zaprogramowane tryby: Eco, Comfort, Sport oraz tryb konfigurowalny My Sense.
System sterowania czterema kołami 4CONTROL jest zawsze aktywowany i automatycznie kontroluje oba kierunki tylnych kół. Podczas skrętu przy prędkości do 50 km/h tylne koła obracają się w kierunku przeciwnym do przednich, aby zmniejszyć promień skrętu w stosunku do europejskiego segmentu B (11,1 m) i zapewnić większą zwinność. Powyżej 50 km/h tylne koła obracają się w tym samym kierunku co przednie koła, aby poprawić przyczepność i bezpieczeństwo.
Ponadto zoptymalizowano system regulowanego tłumienia amortyzatorów pod kątem większej wydajności i lepszej stabilności nadwozia podczas omijania przeszkód.

Oferta jednostek napędowych pozostała niezmieniona. To benzynowy silnik 1,8 l 225 KM oraz wysokoprężny 2,0 l Blue dCi dostępny w dwóch zakresach mocy: 160 KM oraz 200 KM.

Zobacz także: SUV-y Škody. Kodiaq, Karoq i Kamiq. Trojaczki w komplecie

Producent wprowadził m.in. dwa nowe odcienie lakieru nadwozia: ekskluzywny kolor Amethyst Black oraz  Vintage Red. Fot. Renault

Producent wprowadził m.in. dwa nowe odcienie lakieru nadwozia: ekskluzywny kolor Amethyst Black oraz Vintage Red. Fot. Renault

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • zabik (gość)

    Stylistyka z cyklu już gdzieś to widziałem

  • ravka (gość)

    Myślałem nad nim, ale jednak rav4 lepiej stylistycznie się prezentuje i silniki dynamiczniejsze

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Espace zdjęcia

Renault Espace dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Espace opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Espace Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł