Renault Espace

Piotr Robakowski
Nietypowy i podziwiany za nowatorskie rozwiązania nadwozia i wnętrza, ale także krytykowany za nierynkowe założenia konstrukcyjne pojazd o nazwie Renault Espace zadebiutował w 1984 roku.

Europejski rynek przyjął go jednak bardzo pozytywnie, uznając niespotykaną nigdzie wcześniej obszerność wnętrza i ergonomię.**Żywa legenda
W ciągu ponad 18 lat sprzedano blisko 900 tys. aut trzech jego generacji. Dla Renault model Espace stał się także pierwowzorem samochodów jednobryłowych - monospace. Kolejnym krokiem tego francuskiego koncernu było stworzenie miejskiego Twingo, a teraz także Avantime, czy nowego modelu Megane. Dla konkurencji Espace stał się niedoścignionym wzorcem, który o kilka lat wyprzedził opokę europejskich minivanów. Dopiero na poczatku lat 90. swoje konstrukcjie zaprezentowały - Volkswagen, Ford, Fiat, Citroen Peugeot i Lancia.
Nowy projekt
Przed rokiem firma zarezentowała projekt nowego, czwartej już generacji modelu Espace, którego światowa premiera odbędzie się w przyszłym tygodniu. Uwagę przyciąga świeża linia nadwozia, obfitująca w tak modne ostatnio ostre cięcia w linii nadwozia. To właśnie stylistyka z połaczeniu z nowatorskimi rozwiązaniami wnętrza mają zaowocować według prognoz analityków sprzedażą blisko 450 tys. sztuk w latach 2003 - 2009. Pojazd osadzono na 16- lub 18-calowych kołach, dodając całej sylwetce dynamizmu. Podkreślają to także wcięcia w bocznej bryle nadwozia i zwążająca się ku tyłowi linia okien.
W dwóch wersjach
W gamie pojawią się dwie odmiany nadwozia - Espace i przedłużona o 20 centymetrów wersja Grand Espace. Bagażnik mieści od 456 litrów przy siedmiu miejscach siedzących do ponad 3000 litrów po wyjęciu pięciu tylnych foteli. Każdy z pasażerów ma indywidualne miejsce z możliwością regulacji oparcia i przesuwania siedziska. Na życzenie klienta firma montuje szklany dach o powierzchni 2,26 metra kwadratowego. Pod maską znajdziemy szeroką gamę benzynowych i wysokoprężnych silników. W Polsce pojazd pojawi się wiosną przyszłego roku.
Szeroka gama silników**
W ofercie silników znajdziemy trzy benzynowe jednostki napędowe o mocach od 140 do 245 KM. Wśród silników wysokoprężnych Renault zdecydowało się zastosować w modelu Espace jednostki z układem common-rail. Najsłabszy z pojemnością 1.9 litra osiąga moc 120 KM. Potem jest znany także z innych modeli tego producenta silnik o pojemności 2.2 litra - 150 M. Nowością w ofercie jest trzylitrowa jednostka napędowa dysponująca mocą 185 KM. Napęd przenoszony będzie na przednie koła przy wykorzystaniu manualnej i automatycznej przekładni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty