Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36541 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Grand Espace 2.0 dCi

Data publikacji:

Renault Grand Espace, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert Renault Espace został wprowadzony na rynek w 1984 roku i był pierwszym samochodem osobowym typu Van, oferowanym w Europie. Aktualny model w najtańszej wersji kosztuje 112 000 zł.

Produkowana obecnie czwarta generacja modelu zadebiutowała na rynku wRenault Grand Espace, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert 2002 roku. Dwukrotnie producent poddał go faceliftingowi, w 2006 roku i pod koniec 2010. Pojazd został zbudowany na wspólnej płycie podłogowej z modelami Avantime oraz Vel Satis. Początkowo wzbudzał wiele kontrowersji, lecz z biegiem czasu uzyskał dużą popularność, od początku produkcji do dziś na całym świecie sprzedał się w liczbie ponad 1,2 miliona egzemplarzy. Samochód charakteryzuje się dużą ilością przestrzeni wewnątrz i komfortem.

Pojazd jest dość duży, w wersji Grand jego długość wynosi 4856 cm a rozstaw osi 2868 cm. Design modelu nie pozwala na pomylenie go z żadnym innym pojazdem. Mimo że produkowany jest w prawie niezmienionej wersji od ponad 8. lat nadal jest autem nowoczesnym, o ciekawej stylistyce. Espace jest największym vanem oferowanym przez firmę Renault.

CZYTAJ TAKŻE

Ford Galaxy - wrażenia z jazdy

Renault Espace - wrażenia z jazdy


Sama nazwa sugeruje, że auto jest bardzo przestronne, pozwala Renault Grand Espace, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert nieskrępowanie podróżować pięciu, a przy wykorzystaniu dodatkowych foteli, umieszczonych w przestrzeni bagażowej, nawet siedmiu osobom. Zastosowanie składanych, regulowanych i wyjmowanych indywidualnych foteli w drugim i trzecim rządzie siedzeń pozwala użytkownikowi w sposób dowolny aranżować przestrzeń wewnętrzną pojazdu. Takie rozwiązanie powoduje, że objętość przestrzeni bagażowej może się zmieniać od 456 do 3050 litrów.

W tym modelu nie mamy zbyt dużego wyboru jednostek napędowych. Producent oferuje tylko dwa silniki diesla o tej samej pojemności 1995 cm3, lecz różnych mocach 150 KM i 175 KM. Podobnie jest ze skrzynią biegów, do wyboru jest manualna lub automatyczna, obydwie sześciostopniowe. Testowany pojazd wyposażony był w silnik wysokoprężny 2.0 dCi o maksymalnej mocy 175 KM uzyskiwanej przy prędkości obrotowej 3750 obr/min oraz charakteryzujący się momentem obrotowym rzędu 360 Nm osiąganym już przy prędkości 1750 obr./min. Przeniesienie napędu od silnika do kół jezdnych następuje za pośrednictwem sześciostopniowej automatycznej przekładni biegów.

Auto mimo swoich dużych rozmiarów i masy jest dość dynamiczne, rozpędza się od 0 do 100 km/h w 11 sekund. Moc i moment, jakim dysponujemy pozwala bez trudności wyprzedzać innych użytkowników drogi. Zawieszenie oraz układ kierowniczy zostały tak zestrojone, aby uzyskać maksymalny komfort prowadzenia pojazdu. Niekiedy poruszając się tym Renault Grand Espace, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert autem możemy odczuwać, że zmiana przełożeń automatycznej skrzyni następuje zbyt wolno. Wymagającym bardziej sportowego zachowania kierowcom, producent dał możliwość manualnego wyboru przełożenia.

Espace został wyposażony między innymi w system ABS, uzupełniony elektronicznym korektorem sił hamowania, systemem wspomagania nagłego hamowania, elektronicznym systemem kontroli toru jazdy ESP oraz systemem zapobiegającym poślizgowi kół podczas ruszania ASR. Kierowca i pasażer chronieni są przez system poduszek powietrznych w skład, którego wchodzą: poduszki powietrzne: czołowe, boczne oraz kurtyny powietrzne. Testowany pojazd nie należy do najtańszych, ale jest autem doskonale wyposażonym. Cena zakupu najtańszej wersji Grand to suma 112 000 zł.

Wybrane dane techniczne Renault Grand Espace i konkurentów:


Marka / model Renault Grand Espace 2.0 dCi Ford Galaxy 2.0 TDCi Seat Alhambra 2.0 TDI CR 170 KM
Wersja Initiale Titanium Style
Cena (zł) 140 320 145 900 132 240
Liczba miejsc 7 7 7
Silnik Diesel Diesel Diesel
Pojemność (ccm) 1995 1997 1968
Moc (KM) 175 163 170
Moment obrotowy (Nm) 360 340 350
Przyśpieszenie 0 - 100 km/h (s) 11,1 10,4 9,8
Prędkość maksymalna (km/h) 198 200 204
Średnie spalanie (l/100 km) 7,2 6,0 5,9
Skrzynia biegów Automatyczna Automatyczna PowerShift Automatyczna DSG
Pojemność bagażnika (l) 456 308 267


Tekst i zdjęcia: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

więcej zdjęć Renault Espace i Grand Espace w naszej galerii

Jeździłeś Renault Espace i Grand Espace? - podziel się z nami swoją opinią

Renault Grand Espace, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Renault Grand Espace, Fot: Robert Kulczyk - Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Mecenas

    Niestety to dość mocno awaryjna konstrukcja, psuje się właściwie wszystko, znam przypadki wybuchu silnika po przebiegu ok. 70 tys km (spowodowanego urwaniem się wirnika turbiny i wessaniem resztek do komór spalania). Z całej trójki zdecydowałbym się na Galaxy lub na nową Alhambrę/Sharana

  • olos (gość)

    Silnik 2,0 Dci jest dużo lepszy od 2,0 TDI od VW. Ford akurat też stosuje silniki PSA. Natomiast 2,0 TDI w Alhambrze to jest proszenie się o kłopoty. Miałem ten wynalazek 2,0 TDI PD (BSS) w skodzie superb - jest to chyba najbardziej awaryjny diesel na rynku; raczej nie ma go co porównywać z DCi.

  • kaana1 (gość)

    Posiadam Espace 2.2 Dci, od roku, i jak na razie nic. Wszystko super, komfort jazdy i ilość miejsca nie do pobicia przez żadną konkurencję. Silnik sprawuje się bez zarzutu i przy -20 st. odpala bez najmniejszych problemów.Spalanie w zimie jazda miejska to ok.9l Można się tylko przyczepić do tego że na dziurach w środku trochę trzeszczy.

  • busiarz (gość)

    Mecenas znowu bzdury pisze i nie wie że z powodu silnika w reno wybiera Forda z tym samym silnikiem :D. Lub najbardziej psującą się jednostkę spośród wszystkich diesli jaką są silniki 2.0 TDI w grupie VW. Mają rumuńskie pękające głowice, padajace pompowtryski, wadliwy napę pompy oleju. Tak że gratuluję doskonałego wyboru panu Mecenasowi :P Co mogę powiedzieć o silniku 2.0 DCi w reno. Że jest to znakomita konstrukcja z napędem rozrządu za pomocą łańcucha, ale produkcji Nissana! Renault musiał oczywiście spiepszyć temat i wsadza tam marnej jakości turbiny. Luis Renault twórca marki przewraca się w grobie, bo w 1902 opatentował turbo! Już wyobrażam sobie co by zrobił z księgowym gdyby żył. Wstyd jak nic dla marki, tym bardziej że reno bierze udział w zawodach F1 i dużo wie o konstrukcji turbin.

  • jj72 (gość)

    Jest jedno ale - Renault nie robi sam turbin tylko Garett

  • jan.kopera08@gmail.com (gość)

    To rewelacyjne auto , wielka szkoda ze reno zmienilo styl . Fotele z pasami to rewelacia , po wyjeciu rowna podloga i raz nawet przewozilem 800 kilogramow . Mam cicha nadzieie ze ta koncepcia powruci w wersi grand

  • ja (gość)

    janie kopera buraku z pola najpierw naucz się pisać po naszemu a potem żeby ta "KONCEPCIA NIE POWRUCI" .. WESOŁYCH ŚWIĄT

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Espace zdjęcia

Renault Espace dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Espace Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł