Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Renault Kangoo

Michał Kij
Renault Kangoo, Fot: Renault
Renault Kangoo, Fot: Renault
Współpraca Renault z Mercedesem dobrze zrobiła najnowszemu Kangoo. Dilerzy przyjmują już zamówienia na ten model, a pierwsze egzemplarze dotrą do Polski w połowie czerwca.

Kangoo upodobniło się do innych, pachnących świeżością Renault. Z przodu przypomina Clio lub Twingo. Odmiany osobowe i

Renault Kangoo, Fot: Renault
Renault Kangoo, Fot: Renault

towarowe wyraźniej różnią się od siebie. Te pierwsze mają bogatszy wystrój i tylne światła po dach, drugie, zwane Express są skromniejsze, ze zderzakami z chropowatego tworzywa. Elektryczne Kangoo Z.E. nosi się natomiast w błękitnych dodatkach. W tym kolorze jest między innymi znak firmowy z przodu. Ukryto pod nim gniazdko do ładowania.

Mniej francuski, bardziej europejski. Taki jest styl nowego Kangoo. Jak najbardziej francuskie pozostało praktyczne wnętrze. Nowe, osobowe Grand Kangoo, odpowiednik towarowego Kangoo Maxi, może pomieścić 7 osób w trzech rzędach. Ostatnie dwa fotele są wyżej niż reszta. Przedostanie się tam nie jest trudne, a one same nie ustępują wygodą innym miejscom. Brakuje tylko podparcia boków, bo przestrzeni na nogi i głowę jest sporo. Grand Kangoo, podobnie jak Dacia Logan MCV, naprawdę ma miejsce dla tylu pasażerów, ilu jest wpisanych w dowodzie rejestracyjnym. Kosztem bagażnika, naturalnie.

Renault Kangoo, Fot: Renault
Renault Kangoo, Fot: Renault

Kangoo kombi standardowej długości występuje teraz w podkręconej, sportowo-terenowej wersji Extrem. Pakiet wyróżnia się głównie wyglądem. Ma aluminiowe felgi, zderzaki z szorstkiego tworzywa, jak w wersjach dostwaczych oraz duże naklejki. Z praktycznych akcesoriów producent dorzuca przyciemniane szyby i relingi dachowe z chowanymi poprzeczkami.

Przedsiębiorcy docenią dwuosobową ławeczkę dla pasażerów, którą można zamówić do furgonów. W ten sposób Kangoo dorównało Peugeotowi Partnerowi i Citroënowi Berlingo. Do tej pory były to jedyne auta w tej klasie, które mogły mieć trzy miejsca z przodu w odmianach towarowych. Podwójna ławka w Kangoo wymusiła zmianę tunelu środkowego. W tej wersji jest on mniejszy, a zamiast ręcznego hamulca z dźwignią „pilot się odmeldowuje” ma zwyczajny „patyk”. Boczki drzwi są szczuplejsze niż w innych odmianach. Firma nie kryje, że ławeczka jest prowizoryczna, ale czasem brak miejsca dla „trzeciego” jest bardziej dokuczliwy niż tłok na pokładzie.

Najciekawsze, debiutujące właśnie silniki są na razie niedostępne w Polsce. Mowa o dieslu Energy dCi 110 oraz benzynowym Energy TCe 115, wprowadzonym w ubiegłym roku do Mégane. Benzynowy TCe ma pojemność 1,2 l i osiąga 115 KM przy 4500 obr/min oraz 190 Nm przy 2000 obr/min. To wartości bliskie tym, jakimi wyróżniają się silniki wysokoprężne. Producent nie podaje jeszcze oficjalnego zużycia paliwa. Można się spodziewać, że będzie rewelacyjnie niskie, przynajmniej w teorii. Jedyny oferowany u nas silnik z gamy Energy: dCi 90 z układem Start & Stop ma spalać średnio 4,3 l/100 km. Ponadto mamy u nas

Renault Kangoo, Fot: Renault
Renault Kangoo, Fot: Renault

zwykłe warianty dCi: 110, 90 i 75 oraz benzynowy, 105-konny 1,6 16V. Większość wersji silnikowych ma skrzynki pięciobiegowe. Jedynie dCi 110 oraz TCe mają „szóstki”, a do benzynowego 1,6 16 V 105 można zamówić czterobiegowy „automat”.

W autach z silnikami nowej generacji oferowany jest tryb ECO, który obniża moment obrotowy i „znieczula” pedał gazu, ale pozwala zaoszczędzić na paliwie.

Kangoo jest lepiej wyciszone, a w opcji znalazł się system R-Link, grupujący radio, nawigację, zestaw telefoniczny ze złączem Bluetooth i gniazda do podłączenia innych urządzeń. W daszku przeciwsłonecznym w miejscu lusterka może pojawić się ekran kamery cofania. Auto dorównało w ten sposób modelom osobowym, przynajmniej „multimedialnie”, bo w porównaniu z nimi nadal jest hałaśliwe. R-Link można obsługiwać przełącznikami pod kierownicą lub pokrętłem pośrodku. Niektóre polecenia można

Renault Kangoo, Fot: Renault
Renault Kangoo, Fot: Renault

wydawać głosem, ale nie po polsku lecz np. po angielsku, rosyjsku lub turecku.

W elektrycznym Z.E. system R-Link dodatkowo podaje aktualny zasięg, a w ramach dodatkowych pakietów można zorientować się w położeniu punktów ładowania w okolicy lub schładzać wnętrze klimatyzacją podczas ładowania.

Z.E. jest kupowany głównie przez instytucje lub uświadomione ekologicznie firmy. Pierwszy polski nabywca odbiera elektryczne Kangoo w tym miesiącu.

W fabryce w Maubeuge, położonym na północy Francji, powstają na jednej linii wszystkie warianty Kangoo i Mercedesa Citana. W 2012 z taśm zjechało ponad 74,6 tys. sztuk Kangoo i niespełna 14,3 Citana. Unifikacja była pożądana. Zamiast jasnopopielatego, nowe Renault ma ciemne wnętrze, tak jak Citan. Firma zadbała o tzw. „poziom jakości postrzeganej”. Zainwestowała w kabinę świetlną do kontrolowania jakości powłoki lakierniczej, regularnie bada jakość elementów tłoczonych i dokładniej sprawdza wygląd zgrzein punktowych. W efekcie części karoserii sprawiają wrażenie solidniejszych i dokładniej dopasowanych.

Wybrane dane techniczne Renault:

Marka/modelKangoo Express Compact Comfort 1.5 dCi 75Kangoo Extrem 1.5 dCi 110Grand Kangoo Oasis 1.5 dCi 110

Cena (zł)62 97680 75081 900

Typ nadwozia/liczba drzwifurgon/3kombi/5kombi/5

Liczba miejsc357
Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm)3898/1829/17834283/1829/18394688/1829/1802
Rozstaw kół: przód/tył (mm)1521/15331521/15331521/1533
Rozstaw osi (mm)231326973081
Masa własna (kg)*1320ok. 14001547

Pojemność bagażnika (l)2300/2800600/2600300/750
Pojemność zbiornika paliwa (l)606060
Układ napędowy

Rodzaj paliwaolej napędowy    olej napędowy    olej napędowy    
Pojemność (cm3)146114611461
Liczba cylindrów444
Napędzana ośprzedniaprzedniaprzednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeńręczna/5ręczna/6ręczna/6
Osiągi

Moc (KM) przy obr./min75 przy 4000      110 przy 4000110 przy 4000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min180 przy 1750240 przy 1750240 przy 1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)*17,512,312,3

Prędkość maksymalna (km/h)*151170170
Średnie spalanie (l/100 km)*4,94,64,6
Emisja CO2 (g/km)*129119119

*wg danych fabrycznych, które nie uwzględniają podziału na wersje nadwoziowe

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty