Wszystko
o samochodach

Samochody / Testy

Renault Kangoo

Data publikacji: Autor: Michał Kij

Renault Kangoo, Fot: Renault Współpraca Renault z Mercedesem dobrze zrobiła najnowszemu Kangoo. Dilerzy przyjmują już zamówienia na ten model, a pierwsze egzemplarze dotrą do Polski w połowie czerwca.

Kangoo upodobniło się do innych, pachnących świeżością Renault. Z przodu przypomina Clio lub Twingo. Odmiany osobowe i Renault Kangoo, Fot: Renaulttowarowe wyraźniej różnią się od siebie. Te pierwsze mają bogatszy wystrój i tylne światła po dach, drugie, zwane Express są skromniejsze, ze zderzakami z chropowatego tworzywa. Elektryczne Kangoo Z.E. nosi się natomiast w błękitnych dodatkach. W tym kolorze jest między innymi znak firmowy z przodu. Ukryto pod nim gniazdko do ładowania.

Mniej francuski, bardziej europejski. Taki jest styl nowego Kangoo. Jak najbardziej francuskie pozostało praktyczne wnętrze. Nowe, osobowe Grand Kangoo, odpowiednik towarowego Kangoo Maxi, może pomieścić 7 osób w trzech rzędach. Ostatnie dwa fotele są wyżej niż reszta. Przedostanie się tam nie jest trudne, a one same nie ustępują wygodą innym miejscom. Brakuje tylko podparcia boków, bo przestrzeni na nogi i głowę jest sporo. Grand Kangoo, podobnie jak Dacia Logan MCV, naprawdę ma miejsce dla tylu pasażerów, ilu jest wpisanych w dowodzie rejestracyjnym. Kosztem bagażnika, naturalnie.

Renault Kangoo, Fot: RenaultKangoo kombi standardowej długości występuje teraz w podkręconej, sportowo-terenowej wersji Extrem. Pakiet wyróżnia się głównie wyglądem. Ma aluminiowe felgi, zderzaki z szorstkiego tworzywa, jak w wersjach dostwaczych oraz duże naklejki. Z praktycznych akcesoriów producent dorzuca przyciemniane szyby i relingi dachowe z chowanymi poprzeczkami.

Przedsiębiorcy docenią dwuosobową ławeczkę dla pasażerów, którą można zamówić do furgonów. W ten sposób Kangoo dorównało Peugeotowi Partnerowi i Citroënowi Berlingo. Do tej pory były to jedyne auta w tej klasie, które mogły mieć trzy miejsca z przodu w odmianach towarowych. Podwójna ławka w Kangoo wymusiła zmianę tunelu środkowego. W tej wersji jest on mniejszy, a zamiast ręcznego hamulca z dźwignią „pilot się odmeldowuje” ma zwyczajny „patyk”. Boczki drzwi są szczuplejsze niż w innych odmianach. Firma nie kryje, że ławeczka jest prowizoryczna, ale czasem brak miejsca dla „trzeciego” jest bardziej dokuczliwy niż tłok na pokładzie.

Najciekawsze, debiutujące właśnie silniki są na razie niedostępne w Polsce. Mowa o dieslu Energy dCi 110 oraz benzynowym Energy TCe 115, wprowadzonym w ubiegłym roku do Mégane. Benzynowy TCe ma pojemność 1,2 l i osiąga 115 KM przy 4500 obr/min oraz 190 Nm przy 2000 obr/min. To wartości bliskie tym, jakimi wyróżniają się silniki wysokoprężne. Producent nie podaje jeszcze oficjalnego zużycia paliwa. Można się spodziewać, że będzie rewelacyjnie niskie, przynajmniej w teorii. Jedyny oferowany u nas silnik z gamy Energy: dCi 90 z układem Start & Stop ma spalać średnio 4,3 l/100 km. Ponadto mamy u nas Renault Kangoo, Fot: Renaultzwykłe warianty dCi: 110, 90 i 75 oraz benzynowy, 105-konny 1,6 16V. Większość wersji silnikowych ma skrzynki pięciobiegowe. Jedynie dCi 110 oraz TCe mają „szóstki”, a do benzynowego 1,6 16 V 105 można zamówić czterobiegowy „automat”.

W autach z silnikami nowej generacji oferowany jest tryb ECO, który obniża moment obrotowy i „znieczula” pedał gazu, ale pozwala zaoszczędzić na paliwie.

Kangoo jest lepiej wyciszone, a w opcji znalazł się system R-Link, grupujący radio, nawigację, zestaw telefoniczny ze złączem Bluetooth i gniazda do podłączenia innych urządzeń. W daszku przeciwsłonecznym w miejscu lusterka może pojawić się ekran kamery cofania. Auto dorównało w ten sposób modelom osobowym, przynajmniej „multimedialnie”, bo w porównaniu z nimi nadal jest hałaśliwe. R-Link można obsługiwać przełącznikami pod kierownicą lub pokrętłem pośrodku. Niektóre polecenia można Renault Kangoo, Fot: Renaultwydawać głosem, ale nie po polsku lecz np. po angielsku, rosyjsku lub turecku.

W elektrycznym Z.E. system R-Link dodatkowo podaje aktualny zasięg, a w ramach dodatkowych pakietów można zorientować się w położeniu punktów ładowania w okolicy lub schładzać wnętrze klimatyzacją podczas ładowania.

Z.E. jest kupowany głównie przez instytucje lub uświadomione ekologicznie firmy. Pierwszy polski nabywca odbiera elektryczne Kangoo w tym miesiącu.

W fabryce w Maubeuge, położonym na północy Francji, powstają na jednej linii wszystkie warianty Kangoo i Mercedesa Citana. W 2012 z taśm zjechało ponad 74,6 tys. sztuk Kangoo i niespełna 14,3 Citana. Unifikacja była pożądana. Zamiast jasnopopielatego, nowe Renault ma ciemne wnętrze, tak jak Citan. Firma zadbała o tzw. „poziom jakości postrzeganej”. Zainwestowała w kabinę świetlną do kontrolowania jakości powłoki lakierniczej, regularnie bada jakość elementów tłoczonych i dokładniej sprawdza wygląd zgrzein punktowych. W efekcie części karoserii sprawiają wrażenie solidniejszych i dokładniej dopasowanych.

Wybrane dane techniczne Renault:

Marka/model Kangoo Express Compact Comfort 1.5 dCi 75 Kangoo Extrem 1.5 dCi 110

Grand Kangoo Oasis 1.5 dCi 110

Cena (zł) 62 976 80 750

81 900

Typ nadwozia/liczba drzwi furgon/3 kombi/5

kombi/5

Liczba miejsc 3 5 7

Wymiary i masy

Długość/szerokość/wysokość (mm) 3898/1829/1783 4283/1829/1839 4688/1829/1802
Rozstaw kół: przód/tył (mm) 1521/1533 1521/1533 1521/1533
Rozstaw osi (mm) 2313 2697 3081
Masa własna (kg)* 1320 ok. 1400

1547

Pojemność bagażnika (l) 2300/2800 600/2600 300/750
Pojemność zbiornika paliwa (l) 60 60 60

Układ napędowy

Rodzaj paliwa olej napędowy     olej napędowy     olej napędowy    
Pojemność (cm3) 1461 1461 1461
Liczba cylindrów 4 4 4
Napędzana oś przednia przednia przednia
Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń ręczna/5 ręczna/6 ręczna/6

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min 75 przy 4000       110 przy 4000

110 przy 4000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min 180 przy 1750 240 przy 1750 240 przy 1750
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* 17,5 12,3

12,3

Prędkość maksymalna (km/h)* 151 170 170
Średnie spalanie (l/100 km)* 4,9 4,6 4,6
Emisja CO2 (g/km)* 129 119 119

*wg danych fabrycznych, które nie uwzględniają podziału na wersje nadwoziowe

Renault Kangoo, Fot: Renault

Renault Kangoo, Fot: Renault

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • Sarmata (gość)

    TO CHYBA MERC SPRZEDAJE RENAULT NIE ODWROTNIE - WIEC TO MERCEDES ZYSKAŁ - "NOWY MODEL" A RENAULT SPRZEDAJĄC IM SWOJEGO KANGURA DOSTAJE KASKĘ EKSTRA

  • ondraszek

    Nie wiadomo kto zyskał. Merc stracił nieco "twarzy" jak zrobili testy w EuroNCAP. Do tego ten silnik. Może i oszczędny i dynamiczny, ale z tą trwałością... Jak na oszczędzaniu zależy to już lepsze LPG, choćby z fabryczną instalacją Caddy bo Dacia to tak trochę od nich odstaje co osobiście poczułem.

  • FX (gość)

    No w przyp. trwałości to rodzime konstrukcje Merca też już nie mają tego słowa w słowniku. Zatem po prostu kolejny w stajni.

  • 000bryan (gość)

    CośMERCEDESOWIzde­ner­wo­wa­ło,że"mu­siał"coś zro­bić pod np."na­ci­skiem"ze stro­nyRENAULT,po­wiedż­my po­przez"tajne"roz­mo­wy go­spo­dar­cze na linii Sar­ko­zy-Mer­kel czy RENAULTpo­trze­bo­wał za­strzyk po­waż­nej forsy i to nie mało na np.roz­krę­ce­nie pro­duk­cji DACIIw Ma­ro­ko i na nowe ge­ne­ra­cjeSANDEROczyDUSTERA,a nawet jedno i dru­gie.In­ny­mi słowy od­bie­ram ob­ra­zo­wo to tak:"ra­so­wy"MERCEDESz"ni­szo­wym"RENAULT"sko­pu­lo­wa­li się"i"przy­szło"na świat nowe Kan­goo i Mer­ce­des Citan de facto te dwa nowe auta w moim od­czu­ciu i wy­obra­że­niu są"kun­dla­mi"co nie w smak ani w gu­ście ani tym bar­dziej brak za­cho­wa­niaTOŻ­SA­MO­ŚCI MARKIw każ­dym calu i żad­ne­go z nich nie ku­pił­bym bo po pro­stu bym się ośmie­szył na dro­dze oraz na­ra­ził­bym się na po­śmie­wi­sko.Te"kun­dle"na kół­kach,to może być głę­bo­ko za­awa­lo­wa­ny wynik szpie­gow­czo-szan­ta­żo­wy,czego się tak na­praw­dę chyba się nie do­wie­my.Oby"merc"nie wszedłPONIŻEJ PASAgodności swego logo marki

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości