Wszystko
o samochodach

Aktualności / Informacje

Renault Kangoo Maxi Z.E. Elektryczny samochód dostawczy

Data publikacji: Autor: Sławomir Draguła

Renault Kangoo Maxi Z.E. Elektryczny samochód dostawczy Kangoo Maxi Z.E. jest dłuższą wersją Kangoo Z.E., po raz pierwszy pokazaną na salonie w Hanowerze. Czterdzieści dodatkowych centymetrów uzyskanych dzięki zwiększonemu rozstawowi osi pozwoliło na osiągnięcie całkowitej długości 4,6 m.

Kabina Maxi

Kangoo Maxi Z.E. produkowany jest w dwóch wersjach: dwu- i pięciomiejscowej. Pierwsza przeznaczona jest do transportu towarów. Posiada 2 miejsca przednie oddzielone od strefy bagażowej ścianką (jako wyposażenie dodatkowe). W takiej konfiguracji Kangoo Maxi Z.E. oferuje niespotykane dotąd w sektorze samochodów dostawczych z napędem elektrycznym możliwości załadunku: pojemność przestrzeni ładunkowej do 4,6 m3, czyli o 1,1 m3 więcej niż w Kangoo Z.E.; długość przestrzeni ładunkowej do 2,90 m; wysokość 1,82 m, pozwalająca na wjazd do parkingów podziemnych.

W wersji kombi Kangoo Maxi Z.E. jest wyposażony w tylny rząd siedzeń dzielonych w stosunku 2/3 – 1/3. Samochód oferuje możliwość przewozu do 5 osób. Dzięki modułowej budowie, dysponuje on 4 konfiguracjami w zależności od liczby przewożonych osób. Tylny rząd siedzeń może zostać złożony, co pozwala na uzyskanie płaskiego podłoża i zwiększenie przestrzeni ładunkowej o 3,4 m3.

Wygląd elektrycznego Kangoo prawie nie różni się od tego, napędzanego silnikiem spalinowym. Ma on chromowane listwy Z.E. z tyłu i po bokach nadwozia, gniazdo do ładowania akumulatorów umieszczone z przodu. Pozwala ono na naładowanie pojazdu w ciągu 6 do 8 godzin przy użyciu gniazdka ściennego. Nie ma rury wydechowej.
 
Napęd akumulatorowy

Pod maską znajduje się silnik o mocy 44 kW/60 KM. Zasilany jest akumulatorem litowo-jonowym o pojemności 22 kWh, umieszczonym pod podłogą. Zasięg samochodu, 170 km w cyklu mieszanym NEDC, może się różnić w zależności od warunków użytkowania: stylu prowadzenia, temperatury, topografii terenu lub prędkości. Maksymalny moment obrotowy 226 Nm, osiągany od razu po włączeniu silnika, daje możliwość szybkiego przyśpieszania i ruszania
z miejsca na niskich obrotach. Natomiast brak hałasu i konieczności zmiany biegów sprawiają, że samochód ten łączy w sobie niespotykane dotąd osiągi i komfort jazdy. W celu optymalizacji zasięgu, tablica rozdzielcza została zmieniona. Znajduje się w niej nowy interfejs, informujący kierowcę o poziomie naładowania akumulatora i liczbie kilometrów pozostałych do przejechania. Opracowano również systemy ekonomicznej jazdy i wstępnego ogrzewania w trakcie ładowania. 

Ceny

Kangoo Maxi Z.E. zostanie wprowadzony do sprzedaży na wybranych rynkach europejskich jesienią tego roku. 21 200 euro netto to cena dwumiejscowej wersji, a 22 000 euro netto wersji kombi pięciomiejscowej.

Sławomir Draguła

Renault Kangoo Maxi Z.E. Elektryczny samochód dostawczy
  • Poprzednie zdjęcie
  • 1 / 1
  • Następne zdjęcie

Renault Kangoo Maxi Z.E. Elektryczny samochód dostawczy

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości