Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36676 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Kangoo

Data publikacji: Autor: Witold Blady

 Dostawczo-osobowe Renault zaczęło szybko odbierać klientów koncernowi Citroena i Peugeota. Dzięki odsuwanym drzwiom z boku, wsiadanie do auta było znacznie łatwiejsze niż w samochodach konkurencji.

Przejdź do: Wyposażenie | Nadwozie | Jazda | Podsumowanie | Porównanie z konkurentami

Gdy Renault Kangoo pojawił się na rynku, Peugeot Partner i Citroen Berlingo były już na nim zadomowione. Dostawczo-osobowe Renault zaczęło jednak dość szybko odbierać klientów koncernowi PSA. Powód był prosty: dzięki odsuwanym drzwiom z boku, wsiadanie do auta było znacznie łatwiejsze niż w samochodach konkurencji.

Konstruktorzy konkurencji błyskawicznie zareagowali i w salonach pojawiły się Partnery i Berlingo z dodatkowymi drzwiami. Dziś Renault znów jest krok przed rywalami: w sprzedaży są już Kangoo z odsuwanymi drzwiami także po stronie kierowcy.

Takie właśnie auto, z benzynowym silnikiem o pojemności 1,4 l i mocy 75 KM wybraliśmy do testu. Odsuwane na przestrzał drzwi po obu stronach nadwozia ułatwiają wsiadanie pasażerom tylnego siedzenia, a także - gdy autem podróżują tylko dwie osoby - załadunek bagaży. Pod maską pracuje czterocylindrowy silnik, wcześniej stosowany w Clio i Megane. W tych ostatnich autach jednostkę tę zastąpił silnik o identycznej pojemności, lecz mocy zwiększonej do 95 KM dzięki szesnastozaworowej głowicy. Nie znaczy to, że silnik Kangoo jest przestarzały. Przeciwnie, radzi sobie całkiem nieźle z ważącym ponad 1000 kg autem. Jest przy tym dość cichy i, choć moment obrotowy osiąga maksimum przy 4250 obr./min, wystarczająco elastyczny. Zużycie paliwa pozostaje przy tym na poziomie rzadko przekraczającym 8 l/100 km.

Wyposażenie
Testowe auto było wyposażone m.in. w poduszki gazowe dla kierowcy i pasażera, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie podnoszone szyby w drzwiach, centralne ryglowanie zamków, radioodtwarzacz ze sterowaniem przy kierownicy, ABS, elektrycznie sterowane wsteczne lusterka i halogeny. Te cztery ostatnie elementy, a także airbag dla pasażera są dostępne za dopłatą, pozostałe należą do standardu w wersji RTE. Na liście opcji są ponadto klimatyzacja, podgrzewane fotele i lakier metalizowany. Warto dodać, że lusterko po stronie kierowcy jest asferyczne, dzięki czemu nie ma problemu tzw. martwego kąta.

Nadwozie
Zwolenników dość nietypowej sylwetki Kangoo jest chyba więcej niż przeciwników, świadczą o tym statystyki sprzedaży. Niektórych razi linia karoserii, typowa dla aut dostawczych. Jeśli jednak komuś to nie przeszkadza, zyskuje bardzo przestronne auto, o wszechstronnych możliwościach. Kangoo może być więc typowo użytkowym, dwuosobowym dostawczakiem lub wygodnym, pięcioosobowym autem rodzinnym.
Styl nadwozia Kangoo przypomina nieco Clio, podobieństwa widać także wewnątrz auta. Charakterystyczne są przednie reflektory zintegrowane z kierunkowskazami i tylne lampy, umieszczone podobnie jak w Volvo V70 czy Fiacie Punto, w tylnych słupkach.

» Do początku artykułu

Jazda
Kangoo pod względem komfortu nie ustępuje w niczym autom osobowym, jedyna różnica to nieco większy (podobnie jak w autach z nadwoziem kombi) hałas dochodzący do uszu kierowcy. Jego źródłem jest tylne zawieszenie i powietrze opływające nadwozie. Zawieszenie Kangoo jest zestrojone dość miękko, ale mimo to samochód nie ma tendencji do pod- czy nadsterowności. Osobowo-dostawczy Renault dobrze radzi sobie także z kiepskimi drogami, na kierownicy odczuwalne są jedynie krótkie poprzeczne nierówności.

Podsumowanie
Dzięki odsuwanym drzwiom po stronie kierowcy Kangoo znów zyskało przewagę nad konkurentami. Peugeot i Citroen wprawdzie już wkrótce wprowadzą na rynek Partnera i Berlingo w takiej właśnie wersji, ale kto wie, nad czym pracują konstruktorzy Renault? Auta PSA w jednym nie ustępują Renault: są produkowane także w wersji z napędem na cztery koła. W naszym kraju jednak Citroen i Peugeot sprzedają tylko auta z napędem przednim.

Porównanie Renault Kangoo z konkurentami

Porównanie danych technicznych

Model Renault Kangoo Peugeot Partner Citroen Berlingo
Silnik R4 R4 R4
Pojemność skokowa (cm sześc.) 1390 1360 1360
Moc maks. (KM) 75 75 75
Maks. moment obrotowy (Nm) 114 111 111
Skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa - -
Hamulce przednie/tylne tarczowe/bębnowe - -
Średnica zawracania (m) 10,5 10,2 11,2
Objętość bagażnika (dm sześc.) 600-2600 624-2800 624-2800
Długość (mm) 3995 4110 4110
Szerokość (mm) 1660 1720 1720
Wysokość (mm) 1830 1800 1800
Rozstaw osi (mm) 2600 2690 2690
Masa własna (kg) 1065 1125 1125
Ładowność (kg) 580 655 655
Prędkość maksymalna (km/h) 155 150 150
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 14,3 14,6 14,6

Porównanie zużycia paliwa (l/100 km)

Miasto 9,5 9,7 9,5
Poza miastem 6,3 6,2 5,9
Średnie 7,5 - 7,2

Porównanie wyposażenia (S - standard, O - opcja, N - niedostępne)

Model Kangoo 1.4 RTE Partner Combispace Berlingo Multispace
ABS O O O
Airbag kierowca/pasażer S/O O/O S/O
Poduszki boczne N N N
Wspomaganie kierownicy S S S
Elektryczne szyby S O O
Centralne ryglowanie zamków S O O
Radio O O O
Klimatyzacja O O O
Aluminiowe felgi N N N

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Brak komentarzy - napisz pierwszy

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Renault Kangoo zdjęcia

Renault Kangoo dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Kangoo opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Kangoo Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł