Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 37020 opinii. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Testy

Renault Koleos 2.0 dCi

Data publikacji: Autor: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Renault Koleos ,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert Koleos jest pierwszym SUV-em w ofercie Renault. W Polsce można go kupić w cenie od 107 600 zł w dwóch wersjach wyposażenia z dwulitrowym wysokoprężnym silnikiem o mocy 150 lub 175 KM.

Po zakończeniu produkcji uterenowionych modeli Kangoo Pampa oraz Scenic RX4, Koleos jest obecnie jedynym pojazdem w Renault Koleos ,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertofercie francuskiego producenta, który może konkurować w prężnie rozwijającym się segmencie aut sportowo-użytkowych. Niezbyt entuzjastyczne przyjęcie pierwszej generacji tego modelu sprawiło, że w ubiegłym roku światło dzienne ujrzała druga, poprawiona odsłona auta łączącego w sobie zalety samochodu osobowego i terenowego.

Zmiany stylistyczne najbardziej są widoczne z przodu pojazdu. Klosze reflektorów są teraz znacznie węższe, a podwójny wlot powietrza z pierwszej generacji modelu zastąpiono pojedynczym, sześciokątnym, chromowanym grillem z centralnie umieszczonym logo marki. Zgodnie z obecnie panującą modą, kierunkowskazy zostały przeniesione z boków nadwozia do obudowy lusterek. Z tyłu jedyne przeprojektowane elementy to powiększony spoiler dachowy oraz design osłony pod zderzakiem.
Wnętrze francuskiego SUVa jest funkcjonalne i przestronne. Idealne doświetlenie pięcioosobowej kabiny zapewnia szklany dach panoramiczny o powierzchni 0,75 m². Wszyscy pasażerowie mają do dyspozycji dużo miejsca na kolana i nad głowami.
Miejsce kierowcy również zostało zaprojektowane z uwzględnieniem maksymalnej łatwości użytkowania. Zegary na desce rozdzielczej są czytelne, a wszystkie przyciski na konsoli centralnej rozmieszczone są intuicyjnie. Sterowanie Renault Koleos ,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertradioodtwarzaczem, systemem klimatyzacji, a nawet systemem nawigacji Carminat TomTom za pomocą specjalnego panelu z joystickiem nie nastręcza trudności. Umieszczenie ekranu nawigacji w specjalnej wnęce sprawia, że jest on czytelny nawet przy dużym nasłonecznieniu. Od lipca tego roku użytkownicy fabrycznych nawigacji TomTom będą mogli skorzystać z funkcji Live, czyli informacji o korkach, natężeniu ruchu ulicznego, danych o fotoradarach oraz szczególnie niebezpiecznych miejscach na drodze.

Przestrzeń bagażowa Koleosa wynosi 450 litrów. Dzięki asymetrycznie dzielonemu oparciu kanapy tylnej i systemowi Easy Break pozwalającemu na złożenie oparć jednym ruchem ręki, możemy ją powiększyć do 1380 litrów. Dwuczęściowe drzwi do bagażnika są ciekawym rozwiązaniem, które z jednej strony ułatwia dostęp do bagażnika w przypadku braku miejsca za pojazdem, z drugiej jednak opuszczona klapa utrudnia sięganie po przedmioty znajdujące się najbliżej oparcia tylnych siedzeń. Rozłożona część tylnej klapy o nośności 200 kg może pełnić również funkcję siedziska podczas weekendowej wyprawy.Renault Koleos ,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Testowy egzemplarz wyposażony był w silnik Diesla o pojemności 1995 cm3, mocy 175 KM i momencie obrotowym 360 Nm. Podczas jazdy w mieście ważący 1655 kg Koleos zużywa ok. 10 litrów paliwa na 100 km oraz ok. 7,5 litra na 100 km w trasie. Wykorzystując maksymalne możliwości wysokoprężnego silnika możemy rozpędzić go do pierwszych 100 km/ h w 9,9 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną 191km/ h.

Zawieszenie tylne wielowahaczowe oraz przednie oparte na kolumnach McPhersona zestrojone zostało pod kątem komfortu podróżowania. Wszelkie nierówności są tłumione bardzo dobrze, jednak gwałtowne hamowanie lub nagłe zmiany kierunku jazdy obarczone są znacznymi przechyłami nadwozia.

Zwiększony prześwit i napęd na obie osie pozwalają na zjechanie z utwardzonych dróg i spróbowanie swoich sił w terenie. Prześwit 188 mm, kąt natarcia 27° oraz kąt zejścia 31° w połączeniu z napędem 4x4 ułatwiają dojechanie na działkę po Renault Koleos ,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspertzabłoconych leśnych duktach lub bezpieczniejsze poruszanie się po ośnieżonych lub mokrych drogach. Napęd skonstruowany w ramach współpracy Renault-Nissan może działać w trzech trybach: Auto, Lock lub 2WD. W położeniu Auto rozdział napędu pomiędzy osie odbywa się automatycznie. W warunkach dobrej przyczepności, napęd przenoszony jest na koła przedniej osi, aby w razie uślizgu kół przednich maksymalnie 50% mocy przenieść na tylną oś. W położeniu Lock dzięki zastosowaniu elektronicznej blokady napędzane są obie osie w stosunku 50:50, natomiast w trybie 2WD napęd przenoszony jest tylko na przednią oś.

Pokonywanie bezdroży i wzniesień ułatwią również systemy wspomagania ruszania pod górę oraz kontroli prędkości przy zjeździe w dół. Pierwszy z nich aktywowany jest automatycznie przy nachyleniu drogi powyżej 10% uniemożliwiając stoczenie się auta, drugi z kolei włączany jest przez kierowcę i utrzymuje stałą prędkość (7km/h) przy zjeździe ze wzniesienia.

Bezpieczną jazdę w każdych warunkach zapewniają systemy ABS z AFU, ESP z ASR oraz tarczowe hamulce na obu osiach pozwalające na zatrzymanie pojazdu na odcinku 41 metrów z prędkości 100km/ h.

Wybrane dane techniczne Renault Koleosa i konkurentów:

Marka/model

Renault Koleos 4x4

Ford Kuga 4x4

Kia Sportage 4WD

Wersja

Privilege

Titanium

L

Cena (zł)

107 600

128 400

107 300

Silnik

Diesel

Diesel

Diesel

Pojemność (cm3)

1995

1997

1998

Moc (KM)

175

163

184

Moment obrotowy (Nm)

360

340

383

Przyspieszenie 0 – 100 km/h (s)

9,9

9,6

9,8

Prędkość maksymalna (km/h)

191

195

194

Średnie spalanie (l/100 km)

6,4

6,0

6,0

Emisja CO2 (g/km)

166

159

156

Skrzynia biegów

manualna6-stopniowa

manualn 6-stopniowa

manualna 6-stopniowa

Pojemność bagażnika (l)

450

360

465


Tekst i zdjęcia - Dariusz Wołoszka - Info-Ekspert

Info-Ekspert

Renault Koleos ,  Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Renault Koleos , Fot: Dariusz Wołoszka, Info-Ekspert

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Zobacz także

Tagi:

Komentarze

  • wiewior (gość)

    Spala niewiele jak na tak duze auto. Sporo mysle nad kredytem w Getin, moja 2,3 litrowa honda lyka okolo 10litrow na 100, a wiec jest to o 40% wiecej niz ten osobnik

  • Jarpoz (gość)

    Jest tak pospolicie brzydki że dalsze rozważania nad tym autem miały by jakikolwiek sens przy cenie poniżej 70 tys PLN.

  • Samar (gość)

    W zestawieniu oczywiście pominięto lidera tego segmentu tj. Volkswagena Tiguana. Tiguan od momentu debiutu w 2007 roku jest najczęściej kupowanym małym SUVem w europie i wyprzedza nie tylko Koleosa i Kugę ale też wcześniejszego lidera Toyotę Rav4.

  • 123T (gość)

    Z tych trzech aut powyżej tylko Kuga, jest najładniejsza i najlepiej wykończona, robi wrażenie na ulicy ale rzeczywiście brakuje mi tu Toyoty Rav4 i VW Tiguana które są już ikonami w klasie suv

  • bazyllo01 (gość)

    Wiewiór - znowu buzz dla Getina?

  • użytkownik (gość)

    Koleos i tylko Koleos wspaniałe autko!!!!

  • JACEK (gość)

    Z zaciekawieniem przeczytałem te komentarze, ale dla wszystkich którzy rozważają zakup SUV-a wskazuję na stosunek jakości do ceny tego samochodu. Ja w tym roku kupiłem taki pojazd w wersji BOSE z ksenonami, z doświetlaniem zakrętów, 18 calowymi kołami itd - zupełnie nowy za 88.400 zł! I wytargowałem jeszcze gwarancję na 4 lata i serwis gwarancyjny na 4 lata za darmo!!! - co sprawia, że nie kosztują mnie przez 4 lata żadne przeglądy i wszystko jest po stronie renault. Aha i mam asistance na Europę na 4 lata! Wyliczyłem więc że jeśli policzę przez 4 lata każdy przegląd po co najmniej 1200 - 1500 zł i odejmę to od ceny to ile zapłaciłem faktycznie - około 83 -82.000 zł!!! Aha i auto kupiłem z bezprocentowym kredytem 50/50. Moi znajomi posiadają BMW X3 i AUDI q5, owszem samochody ładniejsze i trochę lepsze, ale samochody te kosztują grubo ponad 200.000 zł, a AUDI I BMW nie dają takich pakietów serwisowych. Podkreślam stosunek jakości do ceny jest bardzo dobra i potwierdzają koledzy

  • maly (gość)

    jestem zainteresowny kupnem renault koleos prosze o wiecej opini nt spalania i wogole i wogole uzytkowania

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły
Advertisement

Motofakty mazowieckie

Renault Koleos zdjęcia

Renault Koleos dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Renault Koleos opinie

Oceń swoje auto

Ogłoszenia z gratka.pl

Renault Koleos Cena

Części dla marki Renault

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

661 zł