Wszystko
o samochodach

Tworzymy ogólnopolskie centrum wiedzy o samochodach. Zebraliśmy już 36554 opinie. Oceń swoje auto Zamknij

Samochody / Porównania

Renault Laguna Grandtour kontra Peugeot 407 SW

Data publikacji: Autor: Jarosław Zgirski

Fot. Jarosław Zgirski: Lagunę po liftingu poznamy głównie po nowym kroju przednich reflektorów Nie każdemu odpowiada radość życia i szczypta wygodnictwa, prezentowana przez twórców z podparyskich biur projektowych. A jednak te dwa rodzinne kombi nie są sztampowymi przykładami takich pojazdów.

Francuskie samochody mają swoich zagorzałych zwolenników, jak i przeciwników. Nie każdemu odpowiada zaklęta w „czterech kółkach” radość życia i szczypta wygodnictwa, prezentowana przez twórców z podparyskich biur projektowych. A jednak te dwa rodzinne kombi nie są sztampowymi przykładami takich pojazdów.

Fot. Jarosław Zgirski: Lagunę po liftingu poznamy głównie po nowym kroju przednich reflektorów  

Z grubsza wiadomo, że rodzinne kombi musi być obszerne, zapewnić wystarczający komfort i bezpieczeństwo podróży pięciu osobom. Laguna Grandtour i Peugeot 407 SW spełniają te warunki, ale każde na swój sposób. To auta dla ludzi o nieco odmiennych temperamentach.

 

Cechy szczególne

 

Z Laguną w takiej postaci przyjdzie nam się pożegnać jesienią, ponieważ w październiku wejdzie na rynek nowa generacja tego modelu. Obecna przed dwoma laty przeszła restyling, w którym retuszom poddano głównie Fot. Jarosław Zgirski: Największym atutem Peugeot 407 w wersji kombi jest ogromny, przeszklony dach przód samochodu oraz nieznacznie deskę rozdzielczą. Bagażnik Laguny nie jest zbyt pojemny, to zaledwie średnia w segmencie, ale i tak wygrywa zdecydowanie w porównaniu z Peugeotem 407 SW.

 

Konstruując Peugeota 407 postawiono na wizerunek marki – lwa. Zarówno sedan , jak i kombi charakteryzuje się dynamiczną, wręcz agresywną linią nadwozia. Linia dachu, łagodnie przechodząca w tylną klapę oraz proporcjonalna sylwetka miały swoja cenę. Fot. Jarosław Zgirski: W tym roku Renault Laguna doczeka się kolejnej, trzeciej generacji

 

Większe wymiary zewnętrzne nie spowodowały rewolucji w środku pojazdu. Na tylnych siedzeniach miejsca jest zaledwie wystarczająco, a to jest zresztą także głównym minusem sedana. Bagażnik natomiast ma niespełna 450 l. W kombi to skromny wynik. Za to Peugeot może się poszczycić innymi atutami - ma ogromny, przeszklony dach, zasłaniany elektryczną żaluzją.

 

Wrażenie przestrzeni nad głową i rozświetlenie wnętrza jest znakomite, choć latem w takim przypadku klimatyzacja będzie miała co robić. Przestronność, to jednak tylko wrażenie, bo pasażerowie swobodniej poczują się w Fot. Jarosław Zgirski: Sportowe linie modelu 407 – nisko poprowadzona linia dachu i dynamiczna sylwetka Lagunie. W niej z tyłu nie będzie kłopotu z kolanami, a ilość praktycznych schowków zadowoli nawet skłonne do zabierania ulubionych zabawek dzieci. Deska rozdzielcza zadziwia swą prostotą i funkcjonalnością. Nie ma tu zbędnych przycisków, kokpit jest wręcz ascetyczny.

 

Odmienną koncepcję przyjęli inżynierowie Peugeota - deska rozdzielcza jest wykonana z bardzo dobrych materiałów, dobrze spasowana, lecz ilość przycisków w środkowym panelu zniewala. Zanim opanujemy rozplanowanie przycisków radioodtwarzacza i klimatyzacji, minie trochę czasu. Pod Fot. Jarosław Zgirski: Kokpit sprawia wrażenie ascetycznego, ale za to ergonomicznego względem kolorystyki wnętrza milej czuje się w Lagunie, choć wszechobecna czerń w Peugeocie nie przytłacza ze względu na obecność szklanego dachu.

 

Silniki

 

Obaj konkurenci mogą się pochwalić szeroką gamą jednostek napędowych, ale najczęściej wybierane przez nabywców są diesle. Francuzi nieźle przyswoili sobie tajniki technologii common rail, produkując żwawe i ekonomiczne silniki.

 

Pod maską Laguny znalazł się motor 2,0 l i mocy 150 KM. Jest ona wystarczająca, aby z zapasem Fot. Jarosław Zgirski: Ciekawe wzornictwo deski rozdzielczej, ale zbyt dużo przycisków w środkowej konsoli bezpieczeństwa wyprzedzać i bez problemów pokonywać dłuższe dystanse. Przy tym spalanie utrzymuje się na niskim poziomie, schodząc na trasie do 5 l/ 100 km.

 

Podobne zużycie paliwa ma nieco słabszy od konkurenta silnik Peugeota. Odbija się to na osiągach samochodu, ważącego prawie 1600 kg. Jego 2-litrowy motor o mocy 136 KM ma za to świetne wyciszenie. W aucie można rozmawiać bez podnoszenia głosu niezależnie od prędkości.

 

Wrażenia z jazdy

 

Odmienna stylizacja obu samochodów nie odpowiada ich zachowaniu podczas jazdy. Stonowana i spokojna Laguna mknie bardzo dynamicznie, podczas, gdy jadąc dość ciężkim 407 SW czuje się niedosyt. Sportowy design nie idzie w parze z osiągami. Za to znacznie lepiej radzi sobie z Fot. Jarosław Zgirski: Bagażnik Laguny mieści się w średniej segmentu, ale wygrywa z Peugeotem nierównościami na drodze. Jego zawieszenie jest twardsze, dające lepsze wyczucie drogi.

 

Za to Laguna komfortowo pokona krótkie, poprzeczne nierówności, ale na ostrym zakręcie potrafi zarzucić tyłem.

 

Spasowanie poszczególnych elementów wnętrza jest lepsze w Peugeocie - nawet w czasie jazdy po bruku nie odczuwa się dyskomfortu. Pod tym względem Lagunie trochę brakuje do doskonałości, bo deska rozdzielcza i plastiki drzwi skrzypią na nierównościach.

 

Fot. Jarosław Zgirski: Bagażnik Peugeota 407 SW nie jest duży, choć ustawny Fotele w obu samochodach są wygodne, lepsze trzymanie boczne ma jednak Peugeot. Pod względem udogodnień i praktycznych drobiazgów obaj rywale są na tym samym poziomie.

 

Podsumowanie

 

Dla każdego coś miłego – Laguna Grandtour i Peugeot 407 SW spełniają rolę rodzinnego kombi, ale każde na swój sposób. Różnice między nimi są niewielkie, choć dostrzegalne. Poziomem wyposażenia, a nawet ceną udowadniają, że zwolennicy francuskich samochodów mogą sobie wybrać najodpowiedniejszy - niezależnie, czy do koloru torebki, czy osobowości.  

 

Wybrane dane techniczne

 

 

Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi

Peugeot 407 SW 2.0 HDi

Liczba cylindrów/zaworów/typ silnika

4/16/turbodiesel common rail

4/16/turbodiesel common rail

Pojemność skokowa (cm3 )

1995

1997

Moc maksymalna (KM/obr/min)

150/4000

136/4000

Maks. moment obr. (Nm/obr/min):

340/2000

320/2000

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

8,9

11,5

Prędkość maksymalna (km/h)

212

203

Pojemność bagażnika (l)

475/1515

448/1365

Pojemność zbiornika paliwa (l)

68

66

Zużycie paliwa: trasa/miasto l/100 km)

5,0/7,8

5,0/7,9

Długość x szerokość x wysokość (cm)

471,5/177,5/144

476,5/181/144,5

Rozstaw osi (cm)

274,5

272,5

Gwarancja mechaniczna/perforacyjna (lata)

2/12

2/12

Cena katalogowa/promocyjna (zł)

106 850/94 850

101 800/97 800

 

Wybrane wyposażenie seryjne

 

 

Renault Laguna Grandtour Esperience

Peugeot 407 SW Premium

Poduszki powietrzne

6

7

Układ ABS

S

S

Układ ESP

S

S

Wspomaganie układu kierowniczego

S

S

Centralny zamek

S

S

Elektrycznie sterowane szyby przednie/tylne

S/S

S/S

Lusterka zewnętrzne sterowane / podgrzewane elektrycznie

S/S

S/S

Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa

S

S

Radioodtwarzacz z CD

S

S

S- wyposażenie standardowe

 

Nasza ocena (+ oznacza przewagę nad konkurentem)

 

 

Renault Laguna Grandtour

Peugeot 407 SW

Przestronność wnętrza

+

 

Silnik

+

 

Poziom hałasu (odczuwalny)

 

+

Zużycie paliwa

                          Remis

Wyposażenie

Remis

Cena

Remis

 

Spodobał Ci się artykuł? Udostępnij go swoim znajomym na Facebooku i Twitterze!

Ogłoszenia motoryzacyjne pochodzą z serwisu Gratka.pl

Tagi:

Komentarze

  • Mściciel

    szkoda tylko że beznadziejne pod względem awaryjności !

  • driwer

    dokladnie...moj dobry znajomy od 2 lat jezdzi ta laguna i ciagle cos sie psuje....w pierwszym polroczu uzytkowania 5 razy wyladowal w serwisie.....dwa razy go holowali

  • juniores

    kombi 450 litrów to jakiś śmiech i trzeba mieć szwagra w serwisie, żeby po częstych holowaniach na chleb wystarczyło

  • ewhw

    Nie wiem, jak Peugeot 407, ale z awaryjnością Renault Laguna, to taki sam stereotyp jak ten, że wszyscy Polacy - to pijacy i złodzieje samochodów.

  • apoollo

    wyjatek..? o.O

  • kuba317

    Remis!!! OBYDWA SĄ SUPER!!!

  • blubox (gość)

    Renault to kaput. Znajomy ma i jak by to powiedzieć,twierdzi że mając ten samochód wrażenia z jazdy były bezcenne ale awaryjność tego auta niestety cenna.3 razy wymieniany silnik. Dał za nią 28.000 wsadził 14.000 a sprzedał za 12.000.Interes życia

  • romio (gość)

    jeżddziłem obydwoma , jeżeli nie stać cię na serwisowanie auta to kup VAG- a naprawi go zaprzyjaźniony kowal, mam służbowego vw 6 chętnie zamienie na PUGA albo RENIE pozdrawiam

  • robo (gość)

    Szkoda tylko, żen wypowiadają się właściciele pojazdów, większość komentarzy zaczyna się od: kolega, znajomy, znajomy znajomego....miał i mówił, że syf i nie warto. Popatrzcie na ulubione w Polsce VW Passat w odsłonie B6 tzw "szczyt niemieckiej bezawaryjności".

  • gluś (gość)

    to co w końcu lepsze

  • CompiFAN (gość)

    DO JASNEJ............... Miałem i 407 i Lagunę2 Ujeżdzałem lagunę 2 1,9 dci 120 PS a 407 2.0 HDI 140 PS. Obydwa rocznik 2004. Auta CAŁKOWICIE porównywalne z lekką skłonnością do LAGUNY 2. Wygoda - porównywalne. Dynamika - tu lekko na plus 407 - więcej jednak o 20 PS ale i głośniej Laguna ma silnik taki, że masz wrażenie że jedziesz benzynowcem. Cisza i spokój Turbiny - w zasadzie ani tu ani tam nie miałem problemów. Ale warunek - ZAWSZE po szybszej jeździe zanim wyłączasz silnik odczekaj z minutkę na ostudzenie oleju w turbinie. Spalanie - cóż - nie widziałem różnicy - podobnie. Układ hamulcowy - zdecydowanie Laguna. Kierowanie - tu ciut lepiej 407. Ale przód w 407 jest jak nosorożec - regularnie masz zaczepienia o krawężniki chodnika...niestety za długi nic....kto to do jasnej projektował!!!!!!!????????

  • CompiFAN (gość)

    lagunę 2 miałem w wersji Dynamique zaś407 w...oj. nie pamiętam ...ale tez dobrze było Ani laguna 2 ani 407 ani razu mnie nie zawiodły. To co mnie wqr....w Lagunie to ta karta... rzeczywiście do Doopy. bo ani breloka do niej nie ma a wkładanie w etui za każdym razem jest bez sensu. To właśnie karta RENAULT jest/była najczęstszą przyczyną unieruchomień. Wkładasz kartę do kieszeni tylnej spodni...siadasz i...po karcie. Ani nie otworzysz auta ani nie pojedziesz. Tu zgoda - T kartę sobie sam UPGRADOWAŁEM aby zrobić na tylnej części dodatkowy otwór na brelok - bo ten fabryczny otwór jest faktycznie z przedniej części którą wkładamy do czytnika. Laguna 2 w wersjach DIESEL ma tendencje do obracania panewek....Ale to mit... Faktycznie jak za długo nie wymieniasz oleju to dochodzi do tzw zatkania sitka olejowego zwanego smokiem...wówczas samochód jedzie na "sucho" i dochodzi do zatarć i obracania panewek, problemów z turbiną itp..

  • CompiFAN (gość)

    Co ciekawe renault progres wymiany oleju przewiduje na 30.000 a w innych markach w jakich jest ten sam silnik 1,9 dci czyli: w kilku Oplach, w Mitsubishi, w Suzuki, w VOLVACH...ten problem jest całkowicie nieznany. Ja tu jak bym miał wybierać: to nie czy laguna 2 czy 407. Ale to co uda ci sie znaleźć w lepszym stanie. Oba auta są nieprodukowane, zeszły z taśm produkcyjnych dawno temu więc i przebiegi mogą mieć spore... Pozdrawiam mądrzejszą część czytelników

Dodaj komentarz

Najnowsze motofakty

Wszystkie artykuły

Motofakty mazowieckie

Peugeot 407 dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Renault Laguna dane techniczne

Wszystkie dane techniczne

Top 5 motofaktów

Testy i porównania

Premiery i nowości

Ogłoszenia z gratka.pl

Peugeot 407 Cena

Części dla marki Peugeot

Średnia cena części z Moto.Gratka.pl

Suma (średni koszt):

664 zł